וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק ההסדרים: כל גזירות הנדל"ן בפנים

דרור מרמור

28.5.2013 / 17:54

תזכיר חוק ההסדרים הופץ אתמול ליועצים המשפטיים של משרדי הממשלה ולעיון הציבור. החוק צפוי להיתקל בהתנגדות ובאוצר ממשיכים לחפש חלופות

תזכיר חוק ההסדרים שהופץ אתמול (ב') בערב ליועצים המשפטיים של משרדי הממשלה ולעיון הציבור, לקראת אישורו בממשלה ביום ראשון הקרוב (2 ביוני), מותיר על כנן את כל גזירות הנדל"ן - מס הרכישה למחליפי דירת מגורים, ביטול הפטור ממס שבח למשקיעים, ביטול הפטורים לתושבי חוץ והוספת מדרגת מס מגובה 8% לדירות מעל לשווי של 5 מיליון שקל.

במקביל, לאור הצפי להתנגדות בממשלה ובכנסת, בעיקר למס החדש על משפרי הדיור, באוצר ממשיכים לחפש חלופות שיוכלו להכניס לקופת המדינה מדי שנה מיליארד שקל.

תזכיר החוק מציג את "תקופות המעבר" לגזירות השונות. מס הרכישה החדש למשפרי הדיור, 3.5% מהשקל הראשון, ייכנס לתוקף מ-1 באוגוסט. עד אז צפויים להסתיים הליכי החקיקה בכנסת. באוצר היו מי שחשבו שהמס החדש יוכל לחול רטרואקטיבית ממאי, כתוספת להארכת הוראות השעה למדרגות מס הרכישה שנקבעו בתחילת החודש, אולם בסופו של דבר הוחלט כי המס ייכנס לתוקף רק לאחר אישורו על ידי הכנסת.

מס השבח, בשיעור 25% מהשבח שייווצר לקונה בין קנייה למכירה של הדירה, ייכנס לתוקף בינואר 2014. המס יחושב בצורה לינארית - כל השבח שנוצר בדירה, מחושב רק על החלק היחסי שהחזיק המוכר בדירה מ-2014. כדי לא להציף את השוק בדירות משקיעים בשנים הראשונות (בגלל המיסוי הנמוך שנצבר בתקופה הקצרה של האחזקה המחייבת), קובע החוק מגבלה על מכירת 2 דירות בלבד ע"י משקיעים עד סוף 2017 וכן שהדירות לא יימכרו לקרוב משפחה - בתמורה מלאה או ללא תמורה.

דירה שלישית ואילך שימכור משקיע בשנים 2014-2017 לא תיחשב "דירת מגורים מזכה" ותחויב בשבח מלא, בגובה 25%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully