וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' מציגה - החלופה לגזירות לפיד

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' הציגה תכנית אלטרנטיבית להצעת התקציב של שר האוצר, שתחסוך לדבריה 13.6 מיליארד שקל. בין ההצעות: מס ירושה ומסוי על תוצרי ים המלח

בתגובה להצעת התקציב שהגיש שר האוצר יאיר לפיד, הכוללת שורה של גזירות והעלאות מסים במטרה להילחם בגירעון הענק של מדינת ישראל העולה על 40 מיליארד שקל, מציגה הבוקר (רביעי) יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', תכנית חלופית. לדבריהף, התוכנית שלה "פוגעת פחות באזרחים". יחימוביץ' מציגה שורה של מקורות חלופיים לגזירות שיוסיפו למאזן התקציבי, לדבריה, 13.6 מיליארד שקל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ה'מקורות' של לפיד מכים במעמד הביניים ובעניים, מקטינים עוד יותר את כושר הקנייה שלכם, פוגעים בעסקים הקטנים והבינוניים, מביאים להאטה במשק ולמיתון, ופוגעים בכלכלה. המקורות שלנו נלקחים מההון ומופנים לצמיחה. צו העלאת המע"מ שלפיד מביא היום לכנסת הוא מס של פחדנים – אל תאשרו אותו, הצביעו נגדו", כתבה יחימוביץ' בדף הפייסבוק שלה לקראת ההצבעה על אישור העלאת המע"מ. "אז איפה הכסף? הנה הכסף. מה ההבדל בין המקורות שלנו למקורות של נתניהו ולפיד? המקורות שלנו הם מההון הגדול, מהפטורים המופקרים ממס, ולא ממי שמרוויח שכר נמוך ובינוני וכורע תחת הנטל", הוסיפה יחימוביץ'.

בין המקורות החלופיים שמציעה יחימוביץ' לגזירות לפיד ניתן למצוא ביטול חצי מהטבות המס לתאגידי הענק, שלדברי יחימוביץ' יניב 3 מיליארד שקלים, אותם מייעדת יחימוביץ' לחברות הקטנות והבינוניות, החלת מתווה ששנסקי על הרווחים ממשאבי הטבע בים המלח, תכניס על פי יחימוביץ' 1.6 מיליארד שקל נוספים. מקורות נוספים הם העלאת מס הכנסה למאיון העליון בלבד (1.7 מיליארד שקל), גבייה חלקית של הרווחים הכלואים (3 מיליארד שקל), מס עזבון על ירושות מעל 15 מיליון שקל (1 מיליארד שקל), מס על רווחי הון – השוואת המיסוי על ההון ועל ההכנסה (1.3 מיליארד שקל) ובלימת תכנוני מס של תאגידי הענק והעמקת הגבייה (2 מיליארד שקל) .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully