וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלביט הדמיה הפסידה 99 מיליון ברבעון הראשון השנה

יוסי ניסן

31.5.2013 / 15:53

החברה שבשליטת מוטי זיסר רשמה צניחה של כ-35% בהכנסות שהסתכמו ב-114 מיליון שקל. חייבת למחזיקי האג"ח כ-2.5 מיליארד שקל, וחובות כבדים גם לבנקים

חברת אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר פירסמה את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2013, מהן עולה כי החברה רשמה צניחה של כ-35% בהכנסות שהסתכמו ב-114 מיליון שקל.

החברה, שמנהלת כיום מו"מ להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח להם היא חייבת כ-2.5 מיליארד שקל ולה גם חובות כבדים לבנקים, הפסידה ברבעון הראשון 99 מיליון שקל המיוחס לבעלי המניות, לעומת הפסד של 94 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הירידה בהכנסות וברווחים נובעת בעיקר מהכנסה חד פעמית שרשמה החברה ברבעון המקביל אשתקד ממכירה של 4 מלונות בהולנד בסך של 54 מיליון שקל, וירידה במכירות האופנה לאחר מכירת GAP באפריל 2012.

ההכנסות משכירות הסתכמו ברבעון ב-37 מיליון שקל, לעומת 32 מיליון שקל ברבעון הראשון ב-2012. ההכנסות מבתי המלון הסתכמו ב-48 מיליון שקל, לעומת 47 מיליון אשתקד.

ההפסד של אלביט הדמיה מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון הראשון ב-109 מיליון שקל, לעומת הפסד של 111 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההון העצמי של החברה נכון לסוף הרבעון הסתכם ב-1.15 מיליארד שקל.

אלביט הדמיה, שעוסקת בעיקר בייזום נדל"ן במזרח אירופה ובהודו, נקלעה למשבר תזרימי חמור, והיא אינה מסוגלת לשלם את חובותיה למחזיקי האג"ח (כ-2.5 מיליארד שקל כאמור) ולבנקים בישראל ובחו"ל.

בתחילת מאי החברה פנתה ביחד עם הקרנות הזרות (שרכשו 35% מהאג"ח) לביהמ"ש, בבקשה לאשר הסדר חוב שלפיו ימירו מחזיקי האג"ח את החוב כלפיהם ל-86% ממניות החברה, ויהפכו לבעלי השליטה בה. מנגד הציעה נציגות האג"ח המקומית הסדר חוב אחר.

זיסר עצמו יירד להחזקה של כ-7% בלבד, וימשיך לכהן כמנכ"ל. עוד על פי הצעת ההסדר, תנפיק החברה אג"ח חדשות בהיקף של 300 מיליון שקל. על פי הצעת נציגות האג"ח - יומר רק חלק מהחוב ל-95% ממניות החברה, ולמחזיקים יונפקו שתי סדרות אג"ח חדשות, בהיקף של 1.4 מיליארד שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully