וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.די.בי פתוח פרסמה הערת "עסק חי" בדוחות הכספיים

נדב נוימן

1.6.2013 / 8:36

אלשטיין יזרים, בכפוף להסדר חוב, 75 מיליון דולר (כ-280 מיליון שקל). דנקנר אמור להציג בקרוב הצעה להסדר חוב שיכלול בין היתר הזרמה מיידית נוספת של מאות מיליוני שקלים במזומן

אי.די.בי פתוח שבשליטת נוחי דנקנר, פירסמה אמש (ו') את התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של השנה, והן שופכות תמונה על מצבו של הקונצרן של דנקנר על רקע המגעים להסדר חוב בחברה ומאבקי השליטה מול נציגות מחזיקי האג"ח. הדוחות התפרסמו, בצעד חריג, סמוך לחצות.

בדוחות נכללת הערת "עסק חי", עקב הסדר החוב המתהווה בחברה, אשר למועד אישור הדוחות הכספיים לא הוסר. עם זאת, מהחברה נמסר כי "דירקטוריון החברה דן בנושא וקבע חד משמעית כי החברה כשרת פירעון וכי יש ביכולתה לשרת את התחייבויותיה כסדרן ובמועדן ובכוונתה לעשות כן".

עוד נמסר כי "מאז הדוחות הכספיים של אי.די.בי פיתוח לשנת 2012 מצבה של החברה השתפר משמעותית. שווי השוק של החברות המוחזקות עלה דרמטית. מאז 31 בדצמבר 2012 ועד עתה (29 במאי 2013) עלה שווי השוק של האחזקות הישירות של אי.די.בי פיתוח בכ-636 מיליון שקל".

לאי.די.בי אחזקות, נזכיר, קיימת הערת "עסק" חי כבר משנה שעברה.

מלבד זאת נמסר כי דנקנר שב היום מניו יורק לאחר ש"לושה ימים של פגישות אינטנסיביות ומוצלחות עם אלשטיין". אי.די.בי אחזקות אמורה לפרסם בקרוב הצעה חדשה, משודרגת ומשופרת למחזיקי האג"ח שלה, "הצעה אשר ערכה הכלכלי יהיה גדול בהרבה מזה של הצעת נציגות אי.די.בי פיתוח והיא תכלול בין היתר הזרמה מיידית נוספת של מאות מיליוני שקלים במזומן", כך נמסר.

אלשטיין יגדיל ההשקעה הפוטנציאלית

עוד הודיעה קבוצת אי.די.בי על חתימת הסכם ההשקעה של קבוצת אדוארדו אלשטיין, במסגרתו תשקיע קבוצת אלשטיין כ-75 מיליון דולר ישירות באי.די.בי אחזקות ותיכנס לשליטה משותפת ב-IDB לצידו של נוחי דנקנר. בין אלשטיין לבין דנקנר נחתם הסכם בעלי מניות, במסגרתו הוסכם, בין היתר, כי אדוארדו אלשטיין ימונה לסגן יו"ר קבוצת IDB.

עסקת אלשטיין, אשר כפופה להשלמת הסדר החוב באי.די.בי אחזקות, מסתכמת בהשקעה של כ-100 מיליון דולר, אשר כ-25 מיליון דולר מתוכם הושקעו בגנדן בספטמבר 2012 והיתרה בסך של כ-75 מיליון דולר תושקע ישירות באחזקות עם השלמת ההסדר. העסקה החדשה מגדילה את סכום ההשקעה הישירה באי.די.בי אחזקות מ-57 מיליון דולר (כ-210 מיליון שקל) ל-75 מיליון דולר (כ-280 מיליון שקל).

עם חתימת העסקה הודיע אלשטיין כי יעביר בימים הקרובים סך של כ-50 מיליון דולר לחשבון בנק הפועלים בניו-יורק. הסכום האמור מיועד לשמש על חשבון ביצוע הזרמה לבעלי האג"ח של אי.די.בי אחזקות במסגרת הסדר החוב באי.די.בי אחזקות לכשייחתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully