וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: הכלכלה היוונית מתחילה להראות סימני התאוששות

פאדי מועלם

1.6.2013 / 12:50

הכלכלנים של בנק בירנברג חיברו דוח חיובי עבור יוון. צופים צמיחה חיובית בתמ"ג כבר ברבעון השלישי של השנה. "העדר חדשות שליליות מכיוון המדינה מעודד"

האפשרות של יציאה אפשרית של יוון מגוש האירו פחתו בצורה משמעותית וזאת מכיוון שהכלכלה היוונית מציגה לראשונה זה מספר שנים סימנים להתאוששות, כך עולה מדוח שחיברו כלכלני בנק בירנברג.

"הסנטמנט הכלכלי הנוכחי ביוון תואם בערך לסנטמנט שקיים במדינות עם קיפאון בצמיחה בתמ"ג. וזה כבר שינוי גדול לאחר 3 שנים של שפל. מה שהכי חשוב הוא שהשיפור בסנטמנט הכלכלי מרמז על כך שהכלכלה החיובית צפויה להציג צמיחה חיובית כבר ברבעון השלישי של 2013", נכתב בדוח של כלכלני בנק בירנברג.

על פי הדוח, הממשלה ביוון, שהוקמה לפני כשנה בערך, עושה עבודה יחסית טובה. בנוסף על כך, הדרישות החדשות של ה"טרויקה" (המורכבת מהאיחוד האירופי, הבנק המרכזי האירופי וקרן המטבע הבינלאמוית) מיוון - דרישות הרבה יותר ריאליות מהדרישות הדרקוניות המקוריות - עזרו בשיפור התחזית עבור הכלכלה היוונית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
על פי הדוח, הממשלה ביוון, שהוקמה לפני כשנה בערך, עושה עבודה יחסית טובה/מערכת וואלה, צילום מסך

"העדר כותרות שליליות מכיוונה של יוון בתקופה האחרונה מעודד מאוד", נכתב בדוח של בירנברג. "התיירים ממערב אירופה עומדים לחזור בהמוניהם לחופים של יוון בקיץ הקרוב, והמשקיעים מתכוונים לבחון מחדש את הנכסים של המדינה".

אך למרות התחזית החיובית מצד הבנק צריך לזכור שאנחנו עדיין מדברים על יוון, שעל פי הנתונים שפורסמו אתמול הינה בעלת שיעור האבטלה הגבוה ביותר באיחוד האירופי (27%). אך מנגד, הבורסה ביוון עושה חיל: מאז התקופה המקבילה בשנה שעברה, עלתה הבורסה ביוון ב-98% וב-12% מאז תחילת השנה הנוכחית.

  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully