וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלילה: המע"מ עולה ל-18%, גם הדלק מתייקר

1.6.2013 / 0:16

חרף מחאת האופוזיציה, הלילה בחצות עלה המע"מ באחוז והוא עומד על 18%; מחיר ליטר דלק עלה ב-26 אגורות והגיע ל-7.52 שקלים בתדלוק עצמי. זאת לאחר חודשיים של הוזלת מחירים

פותחים שבוע חדש עם גל התייקרויות: הלילה בחצות עלה המע"מ באחוז אחד, מה שהביא לעלייה במחירי כל המוצרים בישראל - ממסטיקים ועד מכוניות. בנוסף, אחרי חודשיים של הוזלות, גם מחיר הדלק עלה והוא עומד על 7.52 שקלים לליטר בתדלוק עצמי.

אחרי הויכוח הסוער בציבור ובכנסת, הלילה נכנסה לתוקפה העלאת המע"מ ל-18%. המשמעות: כל מוצר הנמכר בישראל יעלה עוד אחוז אחד. ההשפעה המיידית תורגש במרכולים כבר הלילה. היחידים שלא ישלמו את התוספת: תושבי אילת, והתיירים המתארחים בעיר, שימשיכו לשלם מחירים ללא מע"מ.

על ההתייקרות הגורפת של המע"מ יש להוסיף את מחירי הדלק, ששוב עלו הלילה אחרי חודשיים של הוזלות. מחיר ליטר 95 אוקטן עלה ב-26 אגורות ויעמוד על 7.52 שקלים בתדלוק עצמי. הסיבה לעליית הדלק היא מהלכי בנק ישראל, שהביאו לעצירת הייסוף של השקל מול הדולר, מה שמייקר את קניית הדלקים על ידי המדינה.

באופוזיציה תקפו בחריפות את העלאת המע"מ לשיעור שיא מאז 2003. ח"כ משה גפני מיהדות התורה אמר בדיון בנושא במליאת הכנסת השבוע כי "אני 25 שנה בכנסת, ולא זוכר גזירות כלכליות כה קשות בלי היגיון ואחיזה במציאות. יש אלטרנטיבות שאפשר לעשות באופן מיידי, בטווח בינוני ויש בטווח הארוך. צריך אומץ וחשיבה. מישהו מאמין לשר האוצר שיהיה טוב יותר עוד שנה? לאנשים יהיה פחות כסף לקנות, מפעלים יצמצמו פעילות. יפטרו עובדים. יש תכניות שאפשר לשנות, צריך אומץ".

(עדכון ראשון 23:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully