וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי. בי. אם מפטרת 100 עובדים בישראל

שמוליק שלח

2.6.2013 / 13:31

הפיטורים מגלמים כנראה האצה של תהליך שכבר מתרחש מזה תקופה בפעילות החברה בישראל. IBM ישראל: "מבצעים באופן שוטף את ההתאמות בתמהיל הכישורים הנדרש"

פיטורים בפעילות IBM בישראל. ענקית המחשוב, שמעסיקה בארץ בסביבות 2,000 עובדים בפעילות של מכירות ופיתוח הודיעה בימים האחרונים לכמאה עובדים בפעילות המכירות והשיווק כי היא מפסיקה את העסקתם.

במונחים של IBM לא מדובר בהיקף גדול, אך עדיין במהלך חריג, שמגיע בעקבות כוונתה של החברה בעולם לבצע "איזון מחודש בהיקפי כוח העבודה", כפי שהגדיר סמנכ"ל הכספים של החברה בשיחת הועידה האחרונה לפני כחודש ושבוע. תגובת החברה לא התקבלה.

ב-IBM ישראל, שמנוהלת ע"י ריק קפלן, מעבירים במשך השנה האחרונה חלק גדול מפעילות המטה למעין תהליך מיקור חוץ במדינות אחרות, מה שגרר תהליך פיטורים איטי אבל קבוע. בחברה, שמקדשת את שורת הרווח מכיוון שהיא כמעט לא מספקת צמיחה, נעשות פעילויות התייעלות באופן שוטף. הפיטורים מגלמים כנראה האצה של תהליך שכבר מתרחש מזה תקופה בפעילות בישראל.

בחברה בדרך כלל מספקים דיווחים מעורפלים מאוד סביב מספרי העובדים המפוטרים, כאשר מהלכים שכאלו עומדים על הפרק. בחברה, שמונה כ-430 אלף עובדים, מסרו לאחרונה כי בכוונתה להוציא כמיליארד דולר במהלך הרבעון השני של השנה על הצמצומים מתוך כוונה להתייעל ולשפר את הביצועים הכספיים.

מהחברה נמסר בתגובה: "השינוי הוא מרכיב מהותי בתעשייה שלנו ובמודל העסקי של IBM. החברה מבצעת באופן שוטף את ההתאמות בתמהיל הכישורים הנדרש. איננו מוסרים פרטים על תוכניותנו בנושא זה".

  • עוד באותו נושא:
  • ibm

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully