וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים מוכנים לדחות תשלומי חובות לדנקנר

רון שטיין

2.6.2013 / 14:11

אם תתקבל הצעתם של הבנקים תתאפשר לחברה עוד נזילות. בתמורה לדחיית התשלום יידרשו הבנקים פיצוי בצורת תשלום ריבית

ימים אחדים לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים אישר לבנקים לגבש עמדה משותפת בדבר החוב של אי.די.בי פתוח, הבוקר (א') התקיימה הפגישה הראשונה של כלל הבנקים ובסופה הם סיכמו על התנגדות למהלך המשותף בו נקטו נציגויות מחזיקי האג"ח באי.די.בי אחזקות ובאי.די.בי פתוח.

חובות אי די בי. גלובס
חובות אי די בי/גלובס

לצד ההתנגדות של הבנקים לחבירת מחזיקי האג"ח בשתי חברות ההחזקה הציבוריות של הקונצרן שבשליטתו של נוחי דנקנר, הבנקים מציעים כי כל הנושים של אי.די.בי פיתוח ייתנו לחברה דחייה בלוחות הסילוקין של הפירעונות של חובותיה כך שהחברה תוכל לשרת את הקבוצה ואת חובותיה בצורה טובה יותר.

הבנקים מתכוונים לבוא עם הצעה זו לביהמ"ש במהרה במטרה להביא לדחייה מסודרת של התשלומים שהחברה מחויבת בהם על מנת לשפר את הנזילות שלה ואולי אף לאפשר לה לגייס הון אם תוכל.

לאי.די.בי פתוח יש חוב לשישה בנקים - הפועלים, לאומי, דיסקונט, מזרחי טפחות, והבנקים הזרים BNP ו-HSBC - אשר מסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל, כאשר הנושה הגדול ביותר הוא בנק הפועלים עם חוב של כ-770 מיליון שקל. כל הבנקים היו בפגישה הבוקר, כולל הבנקים הזרים.

כאמור, בין הנוכחים הוסכם שהוספת נושים נוספים לאי.די.בי פתוח בדמותם של נושי אחזקות היא אסורה ואין להסכים לה. "די במצבת החובות הקיימת בפיתוח ואין להכביד עליה עוד. הבנקים רוצים שהפיצוי באי.די.בי פתוח יינתן רק לנושי אי.די.בי פיתוח כך שלנושי אי.די.בי אחזקות לא תהיה כל חלק ונחלה לא בנשייה בפיתוח וגם לא בפיצוי מפיתוח".

לדבריו, "זוהי דרך המלך של טיפול בחייבים, בוודאי כשהם סולבנטיים. אין פה אקט מיוחד ובלבד שהבנקים יקבלו פיצוי מתאים ומכובד עבור דחיית לוחות הסילוקין. הבנקים מצפים לפיצוי משמעותי מהחברה, שעליו עוד ידובר", אמר.

את בנק הפועלים מייצגים עוה"ד פנחס רובין וירון אלכאוי ממשרד גורניצקי ושות', את בנק לאומי מייצג עו"ד אורי גאון ממשרד ב. לוינבוק ושות', את בנק מזרחי מייצג עו"ד אודי ארצי ממשרד ש. הורוביץ ושות', ואת בנק דיסקונט - שהוביל את הפנייה לממונה על ההגבלים העסקיים - מייצג עו"ד אמנון לורך ממשרד יגאל ארנון ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully