וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר הבנקאים: 48% משתכרים 17 אלף בחודש

עירית אבישר

3.6.2013 / 11:14

בנק ישראל מפרסם את התפלגות שכר העובדים בבנקים: 10% מהעובדים משתכרים 5,000 שקל בחודש בלבד. בנק ישראל: על הבנקים להגדיל את שקיפות המידע לציבור בנושא שכר ותגמול

בנק ישראל פרסם היום (ב') את התפלגות שכר העובדים בבנקים אותם אסף מהבנקים במשך קרוב לשנה. מהנתונים עולה כי עלות השכר של 48% מעובדי הבנקים עמדה על עד 210 אלף שקל בשנה (כ-17.5 אלף שקל בחודש).

לעומת זאת, 18.2% מעובדי הבנקים, שהם כ-7,000 עובדים, נהנים מעלות שכר שנתית של מעל 360 אלף שקל בשנה (מעל ל-30 אלף שקל בחודש).

הנתונים חושפים את פערי השכר הגבוהים בין השכבות השונות בבנקים. כך לדוגמה אצל כ-10% מהעובדים עלות השכר השנתית עומדת על עד 60 אלף שקל בשנה (כ-5,000 שקל בחודש), אך עלות השכר שלהם מהווה 1.3% בלבד מסך עלויות השכר בבנקים (בעוד חלקים בכמות העובדים הוא כאמור 10%).

על רקע הנתונים הללו מפרסם בנק ישראל טיוטת הוראות הקובעת כי על הבנקים להגדיל את שקיפות המידע לציבור בנושא שכר ותגמול. במסגרת הטיוטה נקבעו מספר סעיפים, ביניהם דרישה לחיזוק תהליכי קביעת מדיניות התגמול, הבחנה בין התגמול הקבוע לבונוס ומענקים, ודרישה כי ועדת התגמול של הדירקטוריון תקבע מראש את היחס המקסימלי שבין השכר הקבוע לבונוסים.

עוד מציע בנק ישראל כי מנגנון הבונוס והתגמולים הנוספים שמעבר לשכר יותאם לסוגי הסיכונים בבנק, וכי מימוש של לפחות 50% ממנו ייפרס על תקופה של לפחות 3 שנים.

"המערכת הבנקאית מתאפיינת בעלויות שכר גבוהות וביעילות תפעולית נמוכה ביחס לבנקים אחרים בעולם. הסדרת שיטת התגמול בבנקים חיונית כדי לחזק את הקשר בין תגמול העובדים למטרות הבנקים", אמר המפקח על הבנקים דודו זקן.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully