וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד משנה את תוכנית הדיור: יוסיף פתרונות לפריפריה

אורי חודי

3.6.2013 / 13:44

בפתיחת הדיון בקבינט הדיור היום העלה השר סילבן שלום את נושא הפריפריה ותקף את השרים על כך שהתוכנית מתמקדת באזור המרכז

קבינט הדיור המיוחד בראשותו של שר האוצר, יאיר לפיד, התכנס היום בפעם השנייה. לאחר שבישיבה הקודמת אישר הקבינט את הקמתו של מטה הדיור הלאומי שיקדם בנייה אלפי דירות להשכרה לטווח ארוך דנים כעת בקבינט על סעיפי תוכנית הדיור הלאומית שפורסמה רק בסוף השבוע שעבר.

תוכנית הדיור הלאומית כוללת שלל סעיפים שבין השאר מתייחסים להגדלת סמכויות הוד"לים, קביעת יעדי שיווק קרקע לרשות מקרקעיי ישראל ולמינהל התכנון, הטלת היטל עיכוב בנייה על קבלנים שאינם מתחילים לבנות על קרקע מאושרת, קידום פרויקטים בהתחדשות עירונית ועוד.

הדיון בקבינט שהחל בשעה 12:00 נפתח בהצגת התוכנית על ידי ראובן קוגן, סגן ראש אגף תקציבים באוצר, בינת שוורץ ראש מינהל התכנון ומנהל רשות מקרקעי ישראל בנצי ליברמן.

בפתיחת הדיון העלה השר סילבן שלום את נושא הפריפריה ותקף את השרים על כך שהתוכנית מתמקדת באזור המרכז. זאת, בין היתר, על רקע הדיון הסוער שהתקיים הבוקר בועדת הכלכלה של הכנסת שעסק בביטול המענקים לרוכשי דירה ראשונה ביישובי הפריפריה.

"אם קובעים שאזורי העדיפות הם במרכז התוצאה תהיה שלא יבנו בנגב. אם מחייבים לבנות רק במרכז ובמספרים גדולים זה יפגע בבנייה במקומות אחרים", אמר שלום.

בתגובה לדבריו נאמר בישיבה כי בישיבת הקבינט הבאה תעלה הצעה המתמקדת גם באזורים אלו ולא רק באזורי הביקוש במרכז הארץ במקביל והוחלט כי בישיבה הבאה יוגש פרק מיוחד נוסף שיתמקד בנגב ובגליל כתוספת לתוכנית הדיור.

שר השיכון אורי אריאל התייחס לתוכנית הדיור הלאומית ואמר: "רוב הדברים מוסכמים לעניות דעתי. הושקעה בתוכנית עבודה רבה. ישבו איתנו פעמים רבות על סעיפים שונים, חלקם קיבלנו וחלקם לא. המצב מחייב שינוי דרסטי. אני מציע להצביע על הסעיפים המוסכמים ועל מה שאין לו הסכמה יידחה הדיון לעוד שבועיים כדי להגיע להסכמות".

השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, הביע התנגדות לסעיף בתוכנית הדיור המתייחס לנושא התקנים והרגולצייה. והוסיף: "לא תקין שמגשים לנו הצעות כל כך מורכבות ומפורטות כשהגורמים המקצועיים במשרדים השונים לא יכולים לעבור עליהם. השינויים נמצאים בפרטים הקטנים". כזכור, כפי שפורסם בגלובס מוקדם יותר היום ארגוני סביבה והמועצה הישראלית לבנייה ירוקה הביעו הסתייגויות מסעיף זה ודרשו לשנותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully