וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלאנוקס עוזבת את הבורסה בת"א: איך אפשר להרוויח?

שירי חביב-ולדהורן

3.6.2013 / 20:26

יום המסחר האחרון של המניה בתל-אביב יהיה ב-29 באוגוסט. בית ההשקעות הלמן-אלדובי מרכז את השאלות שהמשקיע הממוצע במניה עשוי לשאול את עצמו

המחיקה הצפויה של מניית מלאנוקס מהמסחר בבורסה של תל-אביב עוררה הרבה עניין בימים האחרונים. מעבר לפגיעה בבורסה שהיקפי המסחר בה מתכווצים, ולשאלות בנושאי ממשל תאגידי שהנושא מציף, יש גם שאלות פרקטיות שהמשקיע הממוצע במניה עשוי לשאול את עצמו.

בבית ההשקעות הלמן-אלדובי ריכזו את התשובות לשאלות המרכזיות, לקראת המחיקה הצפויה. מלאנוקס, שמספקת רכיבים לתקשורת מהירה ומנוהלת על-ידי איל וולדמן, נסחרת בשווי 2.2 מיליארד דולר, ולאור ההחלטה של ראשיה היא תמשיך להיסחר רק בנאסד"ק. "החברה ביקשה לבצע מחיקת רישום על מנת להיות נתונה לחוקים של בורסה אחת, להתמקד בניהול העסק ולחסוך בעלויות", מסבירים בהלמן-אלדובי. "הבורסה מצידה הודיעה שקיבלה את בקשתה ומועד הגריעה של החברה מהמסחר נקבע ל-1 בספטמבר 2013".

ביום גריעת החברה מהבורסה תוחלף כל מניה למניה הנסחרת בנאסד"ק. "תיאורטית, אין שינוי בערך המניה, למעט מעבר למספר נייר אחר ובורסה אחרת", מציינים בבית ההשקעות. ומסבירים את ההבדל בין מחיקה לבין הצעת רכש: "הצעת רכש כרוכה בהזרמת כסף או מימון אחר מצד החברה על מנת לרכוש את המניות המוחזקות על-ידי הציבור, למשל במטרה למחוק את המניה מהמסחר ולהפוך את החברה לפרטית. כאן זה אינו המקרה".

ומה יעשה משקיע מקומי שלא מעוניין להחזיק במניית מלאנוקס הנסחרת בארה"ב? "לאחר גריעת המניות הנסחרות בישראל מהבורסה, לא תהיה אפשרות להחזקת הנייר למעט בבורסה בארה"ב, ולפיכך מי שאינו מעוניין להחזיק את המניות בחו"ל, יאלץ למכור את מניותיו בטווח זמן בו תמשיך החברה להיסחר כאן", כותבים בהלמן-אלדובי. יום המסחר האחרון של המניה בתל-אביב יהיה ב-29 באוגוסט.

בבית ההשקעות משיבים גם על השאלה מה יעשו קרנות מדדיות או מחקות, ותעודות הסל, ומה תהיה ההשפעה על המסחר. "קרנות מדדיות/מחקות או תעודות סל הצמודות למדדים הרלוונטיים בישראל ייאלצו למכור את כל החזקותיהן, וסביר להניח שיתחילו לעשות זאת קודם. במקרה הזה ניתן להניח כי יגיעו ביקושים עודפים לניירות אחרים באותם מדדים", הם כותבים.

בנוגע לתזמון המחיקה של מלאנוקס ממדד תל-אביב 25, בהלמן-אלדובי כותבים כי החברה תיגרע מהמדדים כבר ב-16 ביוני, במסגרת עדכון המדדים של יוני. שאלה נוספת עליה משיבים בבית ההשקעות נוגעת לאפשרות לעשות שורט על מניית מלאנוקס, והם מזכירים כי אפשרות כזאת קיימת גם כיום במניות החברה שנסחרות בנאסד"ק.

שאלה מרכזית היא, כמובן, כיצד ניתן להרוויח מהמהלך. "מהלכים דומים בעבר של חברות דואליות יצרו היצעים גדולים הנובעים מקרנות ותעודות סל שנאלצו למכור את החזקתן בשל היצמדותן למדדים הרלוונטיים, ובעקבות זאת גרמו לירידות שערים חדות בנייר", מציינים בהלמן-אלדובי. "משקיע המאמין בעסק לטווח הארוך יותר וסבור כי התמחור זול, יכול לנצל את הירידות בנייר ולקנות מניות, אך במועד המחיקה מהמסחר בסוף אוגוסט הוא יאלץ להחזיקה בבורסה בארה"ב".

  • עוד באותו נושא:
  • מלאנוקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully