וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צפי להתמתנות משמעותית בעליית מחירי הדיור"

גיא קצוביץ'

4.6.2013 / 12:19

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, מגיב לנתוני התחלות הבנייה לרבעון הראשון של 2013 שפורסמו בשבוע שעבר

"נתוני התחלות הבנייה לרבעון הראשון הצביעו אמנם על ירידה של 2 אחוזים בהשוואה לרבעון הקודם, אך עדיין מדובר במעל ל-10,000 יחידות דיור ברבעון (מלבד ירידה זמנית ברבעון השלישי של 2012). כמות זו עקבית עם קצב הגידול הרבעוני הממוצע במספר משקי הבית, בעשור האחרון".

התחלות בנייה. גלובס
התחלות בנייה/גלובס

כך מסביר היום (ג') עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, בתגובה לנתוני התחלות הבנייה לרבעון הראשון של 2013 שפורסמו בשבוע שעבר. "נתון זה יחד עם עליית הריביות הארוכות אשר מייקרות את ריבית המשכנתאות וצעדי המיסוי הצפויים של הממשלה תומכים בהתמתנות משמעותית בקצב עליית מחירי הנדל"ן", מציין קליין.

לפי הנתונים, נזכיר, נרשמה ירידה של כ-8% ברבעון הראשון של 2013 אז התחילו להיבנות 10,304 יחידות דיור ברחבי הארץ לעומת הרבעון האחרון של 2012 - אז עמד נתון זה על 11,210 יחידות דיור. במקביל, נתוני שלושת החודשים הראשונים של השנה נמוכים גם בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ירידה של 3.4%, וגם בהשוואה לרבעון הראשון של 2011 בכ-5%.

המספר הגדול ביותר של דירות שבנייתן החלה ברבעון זה נרשם במחוז המרכז (2,889 יחידות דיור), מספר המשקף עלייה של כ-22% מהרבעון הקודם אך במקביל מסמן ירידה של כ-20.5% מהרבעון המקביל אשתקד. במחוזות הצפון, חיפה, תל אביב והדרום נרשמה ירידה במספר התחלות הבנייה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד כאשר בירושלים ובאזור יהודה ושומרון דווקא נרשמה עלייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully