וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה שלילית בוול סטריט; "שוק המניות יהיה תנודתי יותר"

גיא קצוביץ'

4.6.2013 / 23:25

המאזן המסחרי הצביע על התרחבות הגירעון ל-40.3 מיליארד דולר; מדד אופטימיות הצרכנים רשם קריאה נמוכה מהצפי. הערכות בשוק: ה'פד' יאט את רכישות האג"ח

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') בירידות שערים, לאחר פתיחה חיובית. נראה כי הסיבה המרכזית לשינוי הפתאומי בכיוון המסחר היה תחזיות של כלכלנים רבים שהעריכו כי ה'פד' עשוי להאט את רכישות האג"ח בחודשים הקרובים. בנוסף, המשקיעים הגיבו לנתוני מאקרו מהותיים דוגמת המאזן המסחרי ומדד אופטימיות הצרכנים.

"אין ספק ששוק המניות יהיה הרבה יותר תנודתי בעקבות כל הדיבורים על המדיניות המרסנת של ה'פד'", אמר דיוויד לפרטי, אסטרטג מניות בחברת נטיקסיס גלובל. "ניתן לראות שהתנודתיות החדה החלה כבר לפני מספר ימים".

אתמול עלה ה-S&P 500 בכ-0.6%, על רקע התבטאותו של דניס לוקהארט, יו"ר שלוחת ה'פד' באטלנטה, כי נתוני המאקרו האחרונים מצביעים על חולשה מסוימת בכלכלת ארה"ב, כזו אשר למעשה מורידה מהשולחן את האפשרות להפסקת או האטת קצב רכישות האג"ח, על ידי הפדרל ריזרב.

"השווקים נתקלים במסרים מעורבים מכל הכיוונים, וזה משהו שמשפיע גם עלינו ב-FOMC (ועידת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב)", אמר לוקהארט בראיון ל"בלומברג". "התמונה הגדולה יותר מצטיירת ככזו שלא יחולו בה שינויים גדולים, ברמת המדיניות שלנו".

מזה חודשים רבים, נזכיר, כלכלנים ואנליסטים רבים תוהים אם הפדרל ריזרב ימשיך במדיניות ההרחבה המוניטארית שלו - אשר כוללת ריבית אפסית (0-0.25%), ורכישות אג"ח מגובות-משכנתאות של כ-85 מיליארד דולר, מדי חודש.

בזירת המאקרו האמריקנית, ב-15:30 (שעוננו) התפרסם נתון המאזן המסחרי, שהצביע על כך שהגירעון המסחרי התרחב פחות מהצפי לרמה של (40.3) מיליארד דולר בחודש אפריל, לעומת גירעון מסחרי של (38.8) מיליארד דולר בחודש מארס. הצפי בשוק עמד על התרחבות הגירעון ל-(41) מיליארד דולר. ב-17:00 התפרסם מדד אופטימיות הצרכנים, שרשם קריאה של 49 נקודות בחודש יוני, מתחת לצפי בשוק שעמד על 50.2 נקודות, לעומת 45.1 נקודות בחודש מאי.

פלוריסטם עמדה במוקד

חברת הביומד פלוריסטם (2.86, 14.37%-) הודיעה היום שקיבלה הודעה מה-FDA על השהיית ניסוי קליני במוצר PLX-PAD לטיפול ב-IC (צליעה בינונית לסירוגין), בעקבות תגובה אלרגית חמורה שחוותה אחת המטופלות בתרופת החברה - אשר הובילה לאישפוזה.

חברת Clovis Oncology (סימול: CLVS) ריכזה תשומת לב לאחר שעלתה אתמול בחדות. חברת הביומד דיווחה על תוצאות טובות בניסוי Phase I/II בתרופה, rucaparib, לטיפול בסרטן השחלות והשד.

מלאנוקס (49.58, 0.40%-) הישראלית ריכזה עניין על רקע מחיקתה מהמסחר בבורסה של תל-אביב. החברה גם הודיעה היום על רכישת חברת IPtronics, חברה פרטית העוסקת בפיתוח רכיבי קישוריות אופטית עבור תקשורת דיגיטלית, תמורת 47.5 מיליון דולר.

ישראלית נוספת, אבוג'ן, מתכננת הנפקה בבורסת ניו יורק (NYSE). החברה הודיעה השבוע בדיווח לבורסה כי שכרה בנקי השקעות בוול סטריט כדי לקדם את ההנפקה ולרשום את מניותיה למסחר בניו יורק.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully