וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי אירופה: המסחר באחד העם ננעל בירידות

גיא קצוביץ'

5.6.2013 / 16:48

בדומה למגמה בעולם ננעל גם המסחר בבורסה התל אביבית בירידות שערים. המלצות ועדת צמח והמשא ומתן באי. די. בי. עמדו במרכז המסחר

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ד') בירידות שערים, בהתאם למגמה בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. במוקד המסחר עמדו שתי סוגיות מרכזיות בשוק המקומי: המלצות "ועדת צמח" לייצוא הגז הטבעי מישראל והסדר החוב בין קבוצת אי.די.בי של דנקנר לנושיה, אשר יובא לפתח ביהמ"ש מחר.

נתוני בורסה 5.6.2013. גלובס
נתוני בורסה 5.6.2013/גלובס

בחודש אפריל הסתכמו ההשקעות נטו של תושבי חוץ בבורסה לני"ע בתל-אביב בכ-110 מיליון דולר, זאת בהמשך להשקעות של כ-210 מיליון דולר בחודשים פברואר-מארס. כך נמסר היום מבנק ישראל. נתונים ראשוניים לחודש מאי מצביעים על השקעות נטו בהיקף של כ-120 מיליון דולר במניות של חברות ישראליות הנסחרות בבורסה בת"א.

בכיוון ההפוך, בניגוד למגמת ההשקעות במניות זרות בחו"ל אשר אפיינה את המשקיעים המוסדיים הישראליים מאז מאי 2012 (השקעות של כ-5.4 מיליארדי דולר), בחודש אפריל 2013 המשקיעים המוסדיים מימשו נטו בהיקף של כ-308 מיליון דולר. סך המימושים לחודש אפריל הסתכם בכ-30 מיליון דולר בעקבות קיזוז חלקי ע"י השקעות נטו בהיקף של כ-170 מיליון דולר ע"י המגזר העסקי וכ-110 מיליון דולר ע"י משקי הבית.

סאגת ייצוא הגז הישראלי על הפרק: שר האנרגיה והמים סילבן שלום הגיש אתמול לראש הממשלה את המלצותיו בנושא יצוא הגז ואישור דוח "ועדת צמח" בממשלה. ההמלצה העיקרית שתוגש לממשלה תהיה להגביל את ייצוא הגז הישראלי על-ידי השארת כ-500 מיליארד מ"ק (BCM) או יותר כעתודה אסטרטגית שתוכל לספק את צרכי המשק ל-25 שנה. במקביל, פורסמו אתמול פרוטוקולי "ועדת צמח" לציבור.

ובמעבר חד לחו"ל, שם ממשיכים המשקיעים בחו"ל להביט לעבר הפדרל ריזרב, אשר לפי מרבית ההערכות יאט את קצב רכישות האג"ח החודשיות שלו, כבר בחודש ספטמבר הקרוב. נגיד בנק ישראל היוצא, פרופ' סטנלי פישר, התייחס אמש לסוגיה, והבהיר כי "אנו צפויים לשינויים במדיניות המוניטרית העולמית".

עוד אמר פישר, כי "אני מתגעגע לימים של טרם המשבר בהם היינו נפגשים פעם בחודש לקבוע את הריבית ובכך מסיימים את תפקידנו לאותו חודש. אולם, בימים אלו אנו מוצאים את עצמנו מתרוצצים במהלך החודש ומחפשים את החורים שעלינו לסתום בבית כדי למנוע את כניסת מי השטפונות".

"אינטרס של כולם שדנקנר יחזיק ב-IDB"

בחזרה לישראל. היום ממשיכה לרכז עניין סוגיית הסדר החוב בין קבוצת אי.די.בי (789.5 -2.48%) , בבעלותו של נוחי דנקנר, לבין בעלי האג"ח של הקבוצה. אמש שוחח המשקיע הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין עם התקשורת הישראלית, הביע תמיכה ב"חוזקה הפיננסי" של אי.די.בי, והבהיר כי הוא מוכן "להזרים מיידית לאי.די.בי 75 מיליון דולר", כמסוכם.

השקעתו של אלשטיין באי.די.בי אשר בשליטתו של דנקנר, הכרחית עבור האחרון בכדי שיעמוד בהצעה המשופרת שהגיש לבעלי האג"ח של הקבוצה הסוף השבוע האחרון. זאת, כאשר מחר צפויים להגיע הצדדים לבית המשפט בכדי לדון על ההצעה שהוגשה באחרונה מטעם נציגות בעלי האג"ח להסדר חוב, והתנגדות אי.די.בי להצעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

פלוריסטם צנחה

פלוריסטם (1105.00 -10.82%) ריכזה עניין רב לאחר שצנחה אמש בוול סטריט. זאת, לאחר שהודיעה אמש כי קיבלה הודעה מה-FDA על השהיית ניסוי קליני במוצר PLX-PAD לטיפול ב-IC (צליעה בינונית לסירוגין), בעקבות תגובה אלרגית חמורה שחוותה אחת המטופלות בתרופת החברה - אשר הובילה לאישפוזה.

חברת קמהדע (3744 -1.89%) דיווחה היום כי חתמי ההנפקה החליטו לממש במלואה את האופציה שהוענקה להם על ידי החברה ובהתאם לרכוש 837,395 מניות רגילות נוספות של קמהדע במחיר המניה לחתמים במועד השלמת ההנפקה. בכך, גדל סכום הגיוס הכולל במסגרת ההנפקה לראשונה בכ-7.7 מיליון דולר, וזאת בנוסף לסכום הגיוס הראשוני בהנפקה בהיקף של כ-51.6 מיליון דולר.

מלאנוקס (18320 +0.66%) המשיכה לעורר עניין על רקע מחיקתה מהמסחר בבורסה של תל-אביב. החברה גם הודיעה אתמול על רכישת חברת IPtronics, חברה פרטית העוסקת בפיתוח רכיבי קישוריות אופטית עבור תקשורת דיגיטלית, תמורת 47.5 מיליון דולר.

במכתב שנשלח אתמול לאיל וולדמן ולחברי דירקטוריון מלאנוקס, דורשים עורכי דין ממשרד מושקוביץ, סטיס, חיימוביץ ושות', בשם משקיע בשם אורי רובינזון, לבטל את ההחלטה על המחיקה. לדברי עורכי הדין, ההחלטה למחוק את המניה מהמסחר בישראל נובעת מרצון המוסדיים להפריד בין תפקידי היו"ר והמנכ"ל, אותם מילא וולדמן, וזוהי "פעולה פוגענית, חד צדדית ורוחבית". הם מסרבים לקבל את התירוצים הקלושים, לדבריהם, שסיפקה החברה לרצונה להימחק מהמסחר בת"א: חיסכון בהוצאות, כפיפות למערכת דינים אחת של תקנות רישום ומתן אפשרות להנהלה להתמקד בעסקי החברה.

אבוג'ן (2232 -0.31%) עמדה במוקד לאחר שהודיעה כי היא מתכננת הנפקה בבורסת ניו יורק (NYSE). החברה הודיעה השבוע בדיווח לבורסה כי שכרה בנקי השקעות בוול סטריט כדי לקדם את ההנפקה ולרשום את מניותיה למסחר בניו יורק.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully