וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה שלילית בוול סטריט; פלוריסטם טיפסה 5.9%

גיא קצוביץ'

5.6.2013 / 23:42

מתגברות הספוקלציות כי הפדרל ריזרב יאט את קצב רכישות האג"ח החודשיות שלו. סקר ה-ADP הצביע על יצירה של 135 אלף משרות בחודש מאי - פחות מהצפי

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') בירידות שערים, כאשר המדדים המרכזיים השילו מערכם יותר מ-1.2%. זאת, על רקע התגברות הספוקלציות כי הפדרל ריזרב יאט את קצב רכישות האג"ח החודשיות שלו. בזירת המאקרו התפרסם סקר ה-ADP שאיכזב וב-21:00 התפרסם ספר הבז' שהצביע על צמיחה מתונה במרבית המחוזות.

ירידות נרשמות בבורסות אירופה ומוקדם יותר באסיה, על רקע החששות כי הפדרל ריזרב יאט את קצב רכישות האג"ח הממשלתיות שלו. בחודש שעבר, נזכיר, התייחס יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי למדיניות ה'פד', והבהיר כי הבנק יגלה גמישות במדיניות המוניטארית שלו נוכח הנתונים הכלכליים בארה"ב. בתחילת החודש עודכן אומדן הצמיחה לרבעון הראשון של 2013, והצביע על צמיחה של 2.4% ברבעון הראשון של השנה.

"הנתונים הכלכליים שפורסמו היום שפכו קצת מים קרים על השווקים ועל הסיפור המתמשך של הצמיחה הכלכלית", אומר ביל שולץ, מנהל השקעות בחברת McQueen Ball & Associates. "המשקיעים לוקחים קצת הפסקה ונוקטים בגישה של 'לחכות ולראות', יותר מאשר הם נקטו בעבר, כאשר המניות היו האלטרנטיבה היחידה".

ביפן ננעלה הבורסה הבוקר בירידות חדות, למרות שראש הממשלה שינזו אבה, חשף הלילה תוכנית חדשה אשר אמורה לסייע להתאוששות כלכלת יפן בטווח הארוך - הכוללת, בין היתר, הגדרה של "מחוזות כלכליים" מיוחדים במדינה, בכדי למשוך אליהם משקיעים זרים בתחומי הטכנולוגיה ומשאבי האנוש.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

אכזבה מסקר ה-ADP

135 אלף משרות חדשות נוספו לסקטור הפרטי בארה"ב בחודש מאי, כך עולה מסקר ה-ADP שהתפרסם היום. מדובר בנתון חלש מהצפוי, כאשר התחזיות המוקדמות דיברו על התווספות של 171 אלף משרות בסקטור הפרטי. זאת, לאחר שבחודש אפריל נוצרו 113 אלף משרות חדשות (הנתון המקורי של חודש אפריל היה 119 אלף משרות חדשות).






סקר ה-ADP הינו "מתאבן" לקראת דוח התעסוקה לחודש מאי שיפורסם ביום ו' הקרוב, אשר מהווה אינדיקטור מהותי להתאוששות הכלכלה האמריקנית. השיפור בשוק התעסוקה משפיע ישירות על העלייה בצריכה הפרטית בארה"ב, האחראית לכ-70% מהתמ"ג האמריקני.

בנוסף פורסם מדד מנהלי הרכש במגזר הלא יצרני, ה-ISM, שהציג קריאה של 53.7 נקודות, לעומת הצפי לקריאה של 54 נקודות, ולעומת קריאה של 53.1 נקודות בחודש הקודם.

כמו כן פורסם היום נתון ההזמנות ממפעלים, אשר עלו ב-1% בחודש אפריל, פחות מהצפי שעמד על כ-1.5%, לעומת הנפילה החדה של מארס, אז ירדו ההזמנות בשיעור של 4.9%.

ב-21:00 התפרסם ספר הבז', הבוחן את ההתפתחות הכלכלית ב-12 מחוזות ה'פד'. הדוח הצביע על כך שבמרבית המחוזות הכלכלה צמחה בקצב איטי עד מתון, כאשר שיפור מהותי נרשם בשוק הדיור ובתחום הבנקאות. עם זאת, בשוק העבודה, הנחשב לעקב אכילס של הכלכלה האמריקאית, נרשמה צמיחה מתונה במרבית המחוזות.

פלוריסטם במוקד

פלוריסטם (3.02+5.59%) ריכזה עניין רב לאחר שצנחה אמש בוול סטריט, לאחר שהודיעה אמש כי קיבלה הודעה מה-FDA על השהיית ניסוי קליני במוצר PLX-PAD לטיפול ב-IC (צליעה בינונית לסירוגין), בעקבות תגובה אלרגית חמורה שחוותה אחת המטופלות בתרופת החברה - אשר הובילה לאישפוזה.

גם מלאנוקס (49.89+0.63%) הישראלית המשיכה לעורר עניין על רקע מחיקתה מהמסחר בבורסה של תל-אביב. החברה גם הודיעה אתמול על רכישת חברת IPtronics, חברה פרטית העוסקת בפיתוח רכיבי קישוריות אופטית עבור תקשורת דיגיטלית, תמורת 47.5 מיליון דולר.

אמדוקס (35.35 +0.08%) הודיעה היום כי Aio Wireless, ספקית חדשה של שירותים סלולריים ללא התחייבות שנתית הפועלת בארה"ב, בחרה באמדוקס כספקית אסטרטגית לשירותי IT. חטיבת אמדוקס GSS (Global Strategic Sourcing), תספק ל-Aio שירותים מנוהלים לתמיכה במערכות התמיכה העסקיות (BSS), בפורטל האינטרנט וביישומים נוספים של אמדוקס ושל חברות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully