וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטה בעניין אי. די. בי. - בראשון בבוקר

תם הדיון בראשות השופט י איתן אורנשטיין בשאלה אם אי.די.בי פתוח היא בעלת יכולת לשרת את החוב כפי שטוען נוחי דנקנר - או שיש לקחת מידיו את השליטה לטובת מחזיקי האג"ח

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

בתום דיון שנערך היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעניין גורל השליטה של איש העסקים נוחי דנקנר בקבוצת אי. די. בי הודיע השופט איתן אורנשטיין כי יודיע על החלטתו בעניין בבוקר יום ראשון.


במהלך הדיון ביקש עו"ד צורי לביא ממשדר ליפא מאיר, שמייצג את אי.די.בי, לדחות את בקשת בעלי האג"ח להכריז על החברה כחדלת פרעון. לדבריו, "דוח המומחה הוא המסמר האחרון בארון המתים של ההליך הזה. ההליך הזה כולל זיווג של צדקנות ותאוות בצע שמן הראוי לקבור אותו היום ועכשיו. התפיסה שכאשר חברה נקלעת לקשיים ימונה לה עוזר היא בלתי אפשרית. הלכה כזו תתפשט לתיקים אחרים כל פעם שתאגיד ימעוד ימונה מישהו שישגיח עליו. לחברה יש נכסים סחירים וכסף בקופה היא לא חדלת פרעון".


מנגד טען עורך הדין חגי אולמן אשר שימש כמשקיף מטעם בית המשפט כי "החברה במצב הנוכחי מבחינה פיננסית וציבורית אם לא תמצא בהסדר מתאים תגיע לחדלות פרעון. אי אפשר לבצע את מכירת כלל ביטוח עם הרעש שיש מסביב כאשר כל האורות במגדלי עזריאלי בת"א דולקים יומם וליל. תהיה פה נבואה שתגשים את עצמה והנזק הוא לחברה ולנושים. צריך הסכם מאוזן לבנקים, לאג"חים ולחברה. יש שתי נקודות עליהם תקום או תיפול החברה: גיוס הון ומכירת כלל ביטוח; ובשביל זה צריך שקט".

"מרגע שמוניתי ניסיתי לרכוש את המשקפת הטובה ביותר וניסיתי לוודא שהיא אינה מכוסה", אמר אולמן. "גיליתי משטר תאגידי פגום, דירקטוריונים חופפים, ישיבות דירקטוריון חופפות למשל באחזקות ובפיתוח, ראיתי אנשי מקצוע טובים ומעבר לכך בחברה, אך ניהול מאד צנטרליצטי היוצר קושי ויש שיאמרו בעייתיות, כאשר יש ניגוד עניינים בין הקונצרן. מצאתי והצבעתי על כך בכל פורום אפשרי, כולל בדירקטוריון שאין יוזמה מספקת מצד החברה, החברה נגררת אחרי הסדרים שמוצעים ע"י נושים מסוג איקס למשל המחזיקים, ועכשיו נושים מסוג Y שזה הבנקים והחברה אינה יוזמת וצריך ליזום כדי למצוא את הפתרונות לבעיות. החברה מתנהלת יוצא מהכלל מבחינה משפטית וטוענת את טענותיה אך לא עושה את המהלכים שהייתה צריכה לעשות על מנת להגיע לפתרון".

עורך הדין פיני רובין המייצג את בנק הפועלים, אחד מהנושים של החברה, התייצב לצידה ואמר כי ניתן לשפר את מצבה. "אנו חושבים שניתן לשפר את כושר הפירעון של החברה. כושר הפירעון של החברה איננו מזהיר. מדובר בחברה סולבנטית אך וודאות של כושר הפירעון איננה מלאה, ואני רוצה לעזור לחברה לעזור לי. אם הנושים לא יראו זאת כך, לא צריך. אם אני, ע"י הריווח הזה אצליח להגדיל עוד יותר את תוחלת הפרעון שלי ובד בבד לקבל פיצוי משמעותי, זכיתי משני העולמות", טען רובין.

הדיון נערך בפני קהל רב ובאולם נכח גם איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין אשר אמר שהוא מאמין כי הוא סומך על בית המשפט שיפסוק נכונה. לדברי אלשטיין, "אנחנו רוצים להשקיע בישראל, ובהתאם להחלטת בית המשפט נהיה מחויבים לבצע את ההשקעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully