וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אספן משתלטת על חבס השקעות

אביב לוי

6.6.2013 / 13:43

אחרי מו"מ אינטנסיבי שניהלה אספן מול מחזיקי האג"ח של חבס בשבועות האחרונים, היום היא פרסמה מתווה חדש להסדר חוב בחבס, הרצל חבס יישאר ללא שום החזקות בחברה המשפחתית

כפי שנחשף אתמול ב"גלובס", חברת אספן גרופ של רוני צארום בדרכה להשתלט על חבס השקעות. אחרי מו"מ אינטנסיבי שניהלה אספן מול מחזיקי האג"ח של חבס בשבועות האחרונים, היום היא פרסמה מתווה חדש ומשופר להסדר חוב בחבס, שיועמד להצבעה בשבוע הבא.

הסדר זה אמנם מגלם "תספורת" נוכחית של כ-40% על היקף החוב למחזיקים, העומד על כ-450 מיליון שקל, אולם מעניק למחזיקים חלק משמעותי מהחברה ואפשרות לאפסייד נאה על החזקותיהם בעתיד.

מתווה זה מותיר את בעל השליטה ומי שעומד כיום בראשה של חבס השקעות, הרצל חבס, ללא שום החזקות בחברה המשפחתית שלו אותה הוא מנהל. במהלך המו"מ, אספן והמחזיקים התנהלו בשיתוף פעולה עם חבס.

חבס השקעות פעלה בעבר בעיקר בתחום של ייזום פרויקטים לבניית דירות יוקרה בישראל. נפילתה הגיעה מהשקעה אומללה שביצעה בחו"ל - רכישה ממונפת של 21% ממניות קרן הנדל"ן ההולנדית NSI. בשל קשיי מימון אליהם נקלעה, הודיעה חבס לפני חודשים ספורים כי אינה יכולה לעמוד בתשלומי האג"ח.

במסגרת הסדר החוב החדש, אספן, המנוהלת על ידי אילן גיפמן, מציעה להזרים לחברה 70 מיליון שקל, כנגד הקצאת 56% ממניות החברה. סכום זה ישמש כהלוואה לחברה, עד השלמת העסקה. כמו כן, אספן תעמיד לחבס עד 30 מיליון שקל נוספים, בהתאם לצרכיה.

מחזיקי האג"ח יקבלו את יתרת ההון בחבס, 44%, וכן יונפקו להם שתי סדרות אג"ח חדשות, בהיקף כולל של 200 מיליון שקל. סדרה אחת (ה'), על מחצית הסכום, תישא שנתית של 3.5%, צמוד למדד, ותועמד לפירעון תוך 6 שנים. לאספן תהיה אפשרות לפרוע סדרה זו במהלך השנה הראשונה לאחר השלמת ההסדר מנכסים של חבס שתמכור, למעט החזקותיה ב-NSI.

הסדרה השנייה שתונפק (ו'), גם היא בהיקף של 100 מיליון שקל, תעמוד לפירעון ב-6 תשלומים שנתיים, החל מארבע שנים ממועד ההקצאה, בריבית שנתית של 4%, צמוד למדד. לטובת סדרה זו ישועבדו החזקותיה של חבס בחברה הבת חבס סטאר.

נציגות מחזיקי האג"ח בחבס כוללת את עופר גזית, יוני שר (הראל) וגיל לופוביץ' (פסגות). אספן מחזיקה בפעילות נדל"ן מניב משמעותית במערב אירופה, ובפרט בהולנד והשתלטותה על קרן הריט ההולנדית תשרת את אסטרטגיית ההתרחבות של החברה ביבשת.

חבס מחזיקה במספר נכסים בארץ ובחו"ל, בהם קרקע בקיסריה, נכס ברחוב לינקולן שבתל אביב ובניין משרדים בשוויץ.

מחבס נמסר כי "המתווה המשופר הושג בין היתר לאור דיאלוג בין נציגי אספן לבין נציגי קבוצת חבס כשהתוצאה הינה בראש ובראשונה לטובת מחזיקי האג"ח. מנהלי החברה ובעל השליטה בה הוכיחו לאורך כל תקופת המשבר כי הם עושים כמיטב יכולתם להגן על האינטרסים של מחזיקי האג"ח, תוך שיתוף פעולה ושקיפות מלאה עם הנציגויות והנאמנים".

  • עוד באותו נושא:
  • הרצל חבס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully