וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשה לכל כיס: מדריך לחופשות קיץ בתקציבים שונים

ספיר פרץ

7.6.2013 / 8:33

מנופשון ברודוס או בכרתים בכ-10,000 שקל ל-4 נפשות, דרך 30,000 שקל לטיול באירופה הקלאסית, ועד 60,000 שקל ל-11 יום בארה"ב: "גלובס" מביא מדריך לחופשות קיץ בכל תקציב

כמה כסף אתם מתכוונים להקצות לחופשת הקיץ שלכם? 10,000 שקל? 30,000 שקל? 100,000 שקל?

תכנון חופשת קיץ משפחתית היא קודם כל נגזרת של עומק הכיס. רק אחר-כך בוחרים את היעד, משך השהייה בו, רמת בית-המלון והמושב במטוס, מגוון האטרקציות, רמת המסעדות, תקציב לשופינג ושאר פינוקים מסביב.

בדקנו מה מציע השוק למשפחה ממוצעת בת 4 נפשות (זוג הורים ושני ילדים) המעוניינת לבלות את הקיץ מעבר לים, לפי 3 רמות תקציב שונות.

אגם קורנס בכרתים. ShutterStock
לחסכנים - כרתים/ShutterStock

מטבע הדברים, בתקציב של עד 10,000 שקל מככבים הנופשונים הפופולריים באגן הים התיכון, כמו רודוס וכרתים, ובסימן שאלה אנטליה שבטורקיה לאור המהומות והאווירה העכורה במדינה, ובורגס שבבולגריה פוסט הפיגוע הרצחני.

בתקציב של עד 30,000 שקל מדלגים לאירופה הקלאסית לטיולים - מאורגנים או פרטיים - המשלבים אטרקציות כמו פארקי מים ושעשועים; ובתקציב של עד 100,000 שקל כבר מרחיקים ליעדים מרוחקים כמו ארה"ב, תאילנד, אפריקה וכיו"ב.

"רוב המשפחות הישראליות שיוצאות לחופשת קיץ בחו"ל מוציאות עד 10,000 שקל, וחלק קטן יותר יוצאות לטיולים קלאסיים עם הילדים באירופה שעולים עד 30,000 שקל", אומר אבי זיו, בעלים ומנכ"ל סוכנות הנסיעות "קל נופש".
לדבריו, רק מתי מעט נופשים ביעדים רחוקים ואקזוטיים שאורכים יותר זמן ועולים עשרות אלפי שקלים יותר.

לדברי זאב דהן, מנכ"ל קלאב מד ישראל, רוב המשפחות הישראליות שבוחרות לנפוש במועדוני קלאב מד בעולם מוציאות סכום ממוצע שנע בין 900 ל-1,200 אירו לאדם לשבוע על בסיס פנסיון מלא, כולל טיסה.

"רוב הלקוחות הישראלים יוצאים לאירופה, ובעיקר לקלאבים באיטליה ובצרפת, אך גם ביוון. היקף קטן יותר של ישראלים, אך לא מבוטל, מרחיק עד לקלאבים של הרשת ברפובליקה הדומיניקית, סין, האיים המלדיביים, מאוריציוס ופוקט שבתאילנד, ורק מעט משפחות מרשות לעצמן להתאכסן במתחמי וילות יוקרתיות של קלאב מד ביעדים קרובים ומרוחקים יותר".

עוד לדבריו, מרבית הישראלים נוסעים בקיץ לשבוע ימים לקלאבים ברמת 4 קילשונים.

אוהבים טיולים מאורגנים

באשר לטיולים המאורגנים בעונת הקיץ, טוען אריאל אטיאס, מנכ"ל סוכנות הנסיעות וואלה טורס, כי מדובר בנישה שמתפתחת מאוד בשנתיים האחרונות.

"משפחות רבות רואות בטיול מאורגן ומסודר יתרון הממקסם את חופשת הקיץ עם הילדים. אלא שבנישה זו לא ניתן למצוא בשיא העונה דיל משפחתי בפחות מ-10,000 שקל, וגם מחוץ לעונה קשה מאוד למצוא במחיר כזה - אבל אפשרי.

"מרבית הטיולים המאורגנים למשפחה ממוצעת נעים בעונת הקיץ סביב 4,000-6,000 דולר לשבוע ימים באירופה (טיסות שכר, מלונות ברמת 3-4 כוכבים על בסיס ארוחת בוקר וכניסה לאתרים) ו-14,000 דולר ל-10 ימים בארה"ב".

כל המחירים לקוחים מאתרי קל נופש, קלאב מד, אל-על, וואלה טורס וגוליבר.

  • עוד באותו נושא:
  • חופשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully