וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיץ 2013: כמה ירוויחו הקייטנות?

אירית אוליצקי, פורבס

9.6.2013 / 10:56

על פי דן אנד ברדסטריט יכניס השנה שוק הקייטנות סכום של כ-235 מיליון שקל - ירידה של 5% לעומת השנה שעברה. קיים פער בין מחירי הקיטנות במרכז ובפריפריה

קייטנ ענף הקייטנות צפוי להכניס השנה 235 מיליון שקל. כך עולה מסקירה על הענף של חברת דן אנד ברדסטריט. מדובר בירידה של 5% בהכנסות הענף לעומת שנת 2012, אז גלגל השוק 250 מיליון שקל.

לאתר פורבס ישראל

בדן אנד ברדסטריט מסבירים כי שוק הסאמר סקול, המתמחה במשלחות ילדים ונוער לחו"ל ללימוד השפה האנגלית, מגלגל מדי שנה כ-10 מיליון שקל ומהווה 4% מענף הקייטנות כולו. בפעילויות הסאמר סקול משתתפים כ-1,000 בני נוער במחנות קיץ בארה"ב, בריטניה וקנדה.

עוד מצאו בחברה כי הקייטנות ה'פרטיות' מהוות קרוב למחצית השוק וכוללות בתוכן קייטנות ייחודיות וקייטנות נישה כגון 'קייטנות ספורט', 'קייטנות גלישה', 'קייטנות יפניות', 'קייטנות קרקס', 'קייטנות מחשבים', 'קייטנות מוזיקאליות' ועוד. חלק מהחברות הוותיקות יותר משווקות קייטנות גם למגזר העסקי, ולא רק למגזר הפרטי, קרי לעובדי חברות ומוסדות.

על פי הסקירה, הקייטנות הציבוריות חולשות על קרוב לחצי השוק השני, ומופעלות על ידי רשויות מקומיות, מתנ"סים וארגונים שונים. בנוסף, קיימות קייטניות 'פיראטיות' ללא רישוי ולעיתים גם ללא ביטוחים מתאימים. קייטנות אלו מתחרות בעיקר ברמת המחיר. מספרן הולך ופוחת ביחס לכלל השוק. ההורים, לרוב, בודקים לאן הם שולחים את ילדיהם, דבר המצריך את מרבית השוק לעמוד בדרישות הרישוי. למרות זאת, יש לשים לב לקייטנות אלו אשר עדיין קיימות.

המחיר לקייטנה ציבורית עשוי להיות נמוך יותר בפריפריה בכ-15%-20%, ביחס למחיר המוצע באזורים המאוכלסים על ידי אוכלוסיה אמידה יותר. עם זאת, לא נמצאו פערי מחיר מהותיים בין הערים הגדולות תל-אביב, חיפה וירושלים במגזר הקייטנות הפרטיות. מגוון הקייטנות הפרטיות באזורי הפריפריה ועיירות הפיתוח (הן בדרום והן בצפון) מצומצם יותר ביחס למגוון במרכז ובערים הגדולות. זאת כיוון שאזורים אלו משופעים יותר בקייטנות ציבוריות (עירוניות / מתנ"סים) אשר מלכתחילה מאופיינות ברמות מחירים נמוכה יותר, בהתאמה למעמד הסוציו-אקונומי של אוכלוסיית היעד.

עוד עולה מהסקירה כי הקייטנות הציבוריות בדרך כלל מוטות מחיר ומחירן הממוצע נע בטווח של 1,500-2,000 שקל (עבור קייטנה של 15 יום). הקייטנות הציבוריות משתמשות במבני ציבור קיימים (מתנ"סים) ונמנעות, לרוב, מהוצאות שכר דירה. בכך יכולות לגלגל את ההנחה ללקוחות (25% פחות, בממוצע).

הקייטנות הפרטיות בדרך יקרות יותר היות ועלויותיהן גבוהות. מחירן הממוצע בדרך כלל נע סביב הטווח של 2,000-2,500 שקל (עבור קייטנה של 15 יום). ההוצאה בקיץ למשק בית עלולה להגיע לכ-5,000 שקל (עבור שני ילדים). רמת המחירים בשוק הסאמר סקול גבוהה מהותית ביחס לקייטנות המקומיות. שהייה בחו"ל במסגרת זה למשך כשבועיים - עלותה נע בטווח של 8,000-12,000 שקל לילד.

  • עוד באותו נושא:
  • קייטנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully