וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליונרים של ווייז יקבלו כ-185 מיליון דולר

צחי הופמן ושמוליק שלח

10.6.2013 / 8:44

סמנכ"ל הטכנולוגיות, סמנכ"ל מו"פ, נשיא ומייסד שותף, ומנכ"ל החברה יגרפו לכיסם סכומי כסף גדולים עם מכירתה של Waze לגוגל

אהוד שבתאי - 78 מיליון דולר

אהוד שבתאי, סמנכ"ל הטכנולוגיות ב-Waze, ייסד אותה ב-2006 לאחר שקיבל מידידה שלו מערכת ניווט. שבתאי התלהב מהמוצר והחליט לכתוב אפליקציה שתאפשר לאנשים לשתף מידע בנוגע למצלמות מהירות. האפליקציה הזו התחילה לצמוח, ואז שבתאי קיבל מכתב מחברת מפה שטענה שהוא מפר את זכויות היוצרים שלה. אנשי מפה היו מוכנים לקנות ממנו את האפליקציה, אבל לא הרשו לשבתאי לעשות שימוש במפות. בשלב ההוא החליט שבתאי למחוק את המפות של חברה מפה וליצור מפות חדשות לגמרי.

שבתאי דורג בבלוג הטכנולוגיה הנחשב ונצ'רביט כאחד מעשרת היזמים המשפיעים ביותר על תעשיית הסלולר, לצד ג'ק דורסי, מייסד טוויטר וסקוור. לפני שהקים את ווייז, שבתאי היה סמנכ"ל הטכנולוגיות של חברת X.L.Net ולפני כן מילא תפקידי פיתוח בכירים בחברות Ascent Pl וקומברס. הוא מחזיק כ-6% ממניות ווייז.

אמיר וגילי שנער - 65 מיליון דולר

אמיר שנער, סמנכ"ל מו"פ, מייסד-שותף. לשנער מעל 15 שנות ניסיון כארכיטקט, מפתח בכיר ומנהל מחקר ופיתוח.

כיום הוא מוביל את קבוצת הפיתוח בחברה. שנער הפך לשותף בהקמת ווייז, לאחר שייסד והיה המנכ"ל של חברת X.L.Net Ltd, שהציעה פתרון תוכנה מותאם אישית.

לפני כן הוא שימש כמנהל מחקר ופיתוח בקומברס, עם התמחות בטכנולוגיות קוד פתוח. שנער התחיל את פעילותו בווייז בתור אחד מ-1,500 המתנדבים שמיפו את ישראל בשלביה הראשונים של האפליקציה. לשנער יש תואר ראשון בהצטיינות בהנדסת חשמל ומדעי המחשב ותואר שני בהנדסת חשמל, שניהם מאוניברסיטת מינסוטה. הוא מחזיק כ-2.6% ממניות ווייז.

אחיו של אמיר שנער, גילי שנער, מחזיק בנתח דומה.

אורי לוין - 38 מיליון דולר

אורי לוין, נשיא ומייסד שותף. ללוין יש 20 שנות ניסיון בשיווק ופיתוח עסקי בתחום האלחוטי. לפני שהצטרף לווייז, לוין עבד כיועץ אסטרטגי עצמאי ולפני כן שימש כסמנכ"ל שיווק בחברת Openwave. קודם לכן מילא לוין תפקידים בכירים בתחום ההנדסה וניהול מוצר בחברות Celltrex וקומברס. במועד השקת האפליקציה ב-20098, תיאר לוין את ווייז, כ"וויקיפדיה של הנהגים. זו מהפכה זהה לזו שהביאה וויקיפדיה לפני כשבע שנים, עם פוטנציאל למהפכה עולמית שמוצאה בישראל", אמר. לוין הוא בוגר תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת תל אביב. הוא מחזיק כ-3% ממניות החברה.

אריה גילון - 4 מיליון דולר

אריה (אריק) גילון נמנה עם מייסדי החברה, אך הוא אינו מחזיק בה תפקיד פעיל. למעשה, קורות החיים הרשמיים שלו אינם כוללים כל אזכור לפרק המקצועי הזה בחייו. בשנתיים האחרונות פעל גילון כיזם, ועל פי IVC הוא היה מעורב בהקמת שתי חברות: Spot Wise ו-DreamZon.

האזכור היחיד של Waze בפרופיל הציבורי שלו ב-LinkedIn הוא במסגרת החברות אחריהן הוא עוקב. לצד אמדוקס וקומברס, בהן עבד תקופה ארוכה, נמצאת ברשימה גם Waze. כחלק מההשתתפות שלו בצוות המייסדים היה גילון מעורב גם ביצירת הקשר בין שאר השותפים, מהלך שהוביל להקמת החברה.

כמו שאר המייסדים, גם גילון הועסק תקופה ארוכה בחברת קומברס, בין השנים 1989-2007, בתפקידים שונים בתחום המו"פ. גילון מחזיק בחלק קטן מהחברה, כ-0.3% מהמניות על פי רשם החברות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

נועם ברדין - מיליוני דולרים

נועם ברדין הוא מנכ"ל ווייז והאיש שמוביל את פעילות החברה בעמק הסיליקון ובישראל. ברדין היה מייסד-שותף של חברת Deltathree, שנסחרת בנאסד"ק ופועלת בתחום ה-VoIP. הוא מילא בחברה שורה של תפקידים ניהוליים בכירים, כולל יושב ראש, מנכ"ל וסמנכ"ל תפעול.

לפני שהגיע ל-Waze היה ברדין המנכ"ל של חברת Intercast Networks. ברדין הוא בוגר תואר שני בניהול ציבורי (.M.P.A) מאוניברסיטת הרווארד, בית הספר לממשל על שם ג'ון פ. קנדי ותואר ראשון בכלכלה מהאוניברסיטה העברית.

  • עוד באותו נושא:
  • ווייז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully