וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל כץ חתם על הסכם שמיים פתוחים

ספיר פרץ

10.6.2013 / 16:03

בטקס חגיגי שהתקיים בלוקסמבורג חתמו שר התחבורה ונשיא מועצת התחבורה של האיחוד האירופי ליאו ורדקאר על הסכם השמיים הפתוחים. "הפכנו להיות חלק מאירופה"

שר התחבורה, ישראל כץ, חתם היום (ב') על הסכם השמיים הפתוחים הרשמי עם האיחוד האירופי בלוקסמבורג.

בטקס חגיגי, שהתקיים כאמור בלוקסמבורג, חתמו ישראל והאיחוד האירופי על הסכם התעופה לפתיחת שמי ישראל בפני כל חברת תעופה שתחפוץ לטוס לישראל מאירופה.

במעמד החתימה נכחו שר התחבורה האירי ונשיא מועצת התחבורה, התקשורת והאנרגיה של האיחוד האירופי, ליאו ורדקאר, סגן נשיא האיחוד האירופי והאחראי על תחום התחבורה, סיים קאלאס, ו-27 שרי התחבורה של מדינות האיחוד האירופי.

השר כץ אמר בטקס כי "החל מהיום הפכנו להיות חלק מאירופה בכל הנוגע לטיסות לישראל וממנה. ההסכם יגדיל באופן מיידי את היצע היעדים ויוביל באופן שילך ויגדל להנחות משמעותיות במחירי הטיסות. אני מאמין אמונה עמוקה בקשר עם האיחוד האירופי ובפוטנציאל הטמון בו. זהו הסכם שהובלתי בצורה נמרצת אל מול התנגדויות רבות ולא נכנעתי כיוון שטובת הציבור הרחב הייתה לנגד עיני".

סגן נשיא נציבות האיחוד האירופי אמר כי "ישראל היא שותפת מפתח עבור האיחוד האירופי, וההסכם של היום חשוב מאוד להמשך חיזוק קשרי הכלכלה, הסחר והתיירות הכוללים בין ישראל לאיחוד האירופי. אנחנו מצפים לראות יותר טיסות ישירות אל ישראל וממנה, מחירים נמוכים יותר, יותר מקומות עבודה ותועלות כלכליות בשני הצדדים. הסכם זה מייצג עוד צעד משמעותי לפנים ביישום מדיניות התעופה החיצונית המחודשת והמחוזקת של האיחוד האירופי, שאומצה ב-2012".

ההסכם צפוי להיכנס לתוקף באפריל 2014 ולהיות מיושם בהדרגתיות בתוך חמש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully