וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירה מעורבות בוול סטריט, מניית אפל ירדה

קובי ישעיהו

10.6.2013 / 23:37

S&P העלתה את תחזית הדירוג של ארה"ב ל"יציב", מ"שלילי". לא התפרסמו היום נתוני מאקרו. גוגל צפויה להכריז רשמית על רכישת ווייז

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, כאשר המדדים ננעלו ללא שינוי דרמטי. מוקדם יותר היום עלו המדדים על רקע העלאת תחזית דירוג האשראי של ארה"ב ל"יציב" מ"שלילי", על ידי סוכנות הדירוג S&P.

נתוני סגירה בוול סטריט, 10 ביוני 2013. גלובס
נתוני סגירה בוול סטריט, 10 ביוני 2013/גלובס

כאמור, חדשות טובות לחוב של ארה"ב. סוכנות הדירוג S&P העלתה היום את תחזית דירוג האשראי של ארה"ב ל"יציב" מ"שלילי", מה שמספק סנטימנט חיובי לשווקים. כזכור, באוגוסט 2011 חתכה הסוכנות את דירוג האשראי המושלם של ארה"ב לראשונה, מ-"AAA" ל-"+AA".

בסוף השבוע השתתפה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בשיחת וידאו באינטרנט בה היא דחקה באיחוד האירופי להמשיך בביצוע הרפורמות וטענה כי הכלכלה הגרמנית תציג ביצועים טובים רק במידה והכלכלות של שאר היבשת ישתפרו בצורה ניכרת. "בגלל זה האינטרס של גרמניה הוא שהמדינות האחרות ימשיכו בביצוע הרפורמות הדרושות מהן, ושהתקציבים של המדינות יהיו יותר איתנים ולתמרץ את הפעילות של אותן כלכלות", אמרה מרקל במהלך שיחת הוידאו שפורסמה בשבת. קנצלרית גרמניה שיבחה את ההתקדמות שביצעו מספר מדינות ביבשת, וקראה לחתימה על הסכם סחר חופשי בין ארצות הברית לאירופה.

מנגד, נשיא צרפת פרנסואה הולנד סיפק אמירה מעניינת במהלך היום האחרון לביקורו ביפן. נשיא צרפת אמר לנציגים עסקיים מקומיים ש"מה שאתם צריכים להבין פה ביפן הוא שהמשבר הכלכלי באירופה נגמר". הדברים של צרפת קצת תמוהים בהתחשב בעובדה שנתוני האבטלה שפורסמו לאחרונה מצביעים כי מגמת העלייה בשיעור האבטלה באירופה עדיין נמשכת.

ביפן פורסם הלילה גם כי הקריאה העדכנית של התמ"ג בחודשים ינואר-מארס במונחים שנתיים הצביעה על עלייה של 4.1%, לעומת קריאה של 3.5% בחודש שעבר. במבט רבעוני מדובר בזינוק של 1% בתמ"ג היפני, לעומת קריאה של 0.9% קודם לכן. בסין בסוף השבוע פורסמו נתוני מאקרו שליליים: היצוא עלה ב-1% בחודש מאי והיבוא ירד ב-0.3%, מה שצייר תמונה עגומה למאזן המסחרי הסיני. התפוקה התעשייתית עלתה קלות במאי ומדד המחירים לצרכן בסין זינק ב-2.1%.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, מציין כי "נדרשים מספר נתוני תעסוקה חזקים ברצף וכן נתונים כלכליים משופרים על מנת להביא את הפד להפחית את קצב רכישות אגרות החוב. נראה כי עד לישיבת הפד בחודש ספטמבר 2013 לא צפוי שינוי בקצב הרכישות של הבנק המרכזי. היה והכלכלה האמריקנית תציג מומנטום חיובי גובר, הרי הפד עשוי לחתוך במחצית את קצב רכישות אגרות החוב בשלהי שנת 2013 ו/או תחילת שנת 2014, אולם אנו לא סבורים כי תהא לכך השפעה דרמטית על התשואות ארוכות הטווח".

האם שוק השורים בוול סטריט, שהחל בחודש מארס 2009 (לפני יותר מ-4 שנים), צפוי להימשך עוד 5 שנים לפחות? אדם גריימס (Adam Grimes), מנהל השקעות ראשי בחברת Waverly Advisors, העריך בראיון לאתר מארקטווטץ' כי למרות החששות מתיקון בטווח הקצר, שוק המניות בוול סטריט ימשיך לעלות עוד מספר שנים לפחות.

"יש היום תנאים מצויינים להמשך עליות בשוקי המניות עוד 5 שנים או אפילו יותר. סוחרי הטווח הקצר צריכים אולי לדאוג מתיקונים ושינויים אבל מי שמשקיע לטווח הארוך צריך להתרכז בשאלה אחת: האם נוצרו תנאים לשינוי מגמה או שהתנאים שהביאו לעליות האחרונות עדיין בתוקף?".

"ייתכן ומשקיע שמחליט להכנס היום להשקעה במניות יפסיד כסף בטווח הקצר, יהיה לו כאב מסויים. זה בהחלט ייתכן. אבל הוא צריך להתרכז אך ורק בטווח הארוך ולא לבזבז אנרגיות מיותרות על נסיונות למצוא תחתית כזו או אחרת", הוא אמר.

גוגל רוכשת את ווייז

אפל (438.89 0.66%-) קיימה היום את כנס המפתחים שלה. החברה חשפה את מערכת ההפעלה החדשה למק, מווריקס, ואת מערכת ההפעלה החדשה למובייל, iOS7.

חברת התרופות אסטרה-זנקה הודיעה כי תרכוש את החברה האמריקנית Pearl Therapeutics עד לסכום של כ-1.15 מיליארד דולר.

אתמול דיווחנו כי ענקית החיפוש גוגל (890.22 1.19%+) תרכוש את Waze הישראלית תמורת כ-1.3 מיליארד דולר. העסקה עומדת לפני סגירה, כך נודע ל"גלובס". הרכישה של הסטארט-אפ הישראלי, שמפתח אפליקציית ניווט, תצא לפועל לאחר חודשים ארוכים שבהם נטען כי Waze צפויה להימכר לגוגל, אפל או לפייסבוק. העסקה הזו תהפוך את כמה מהמייסדים של Waze למולטי מיליונרים בדולרים.

כלכלני קרדיט סוויס החלו לסקר את לינקדאין (174.09 1.99%+). "אנו מעריכים שבטווח הארוך (2014-2019), שיעור הצמיחה של לינקדאין יהיה 28%. אנו מתחילים לסקר את מניית לינקדאין בהמלצת "תשואת יתר". מחיר היעד שלנו למניה עומד על 220 דולר - פרמיה של כ-29% על מחירה הנוכחי".

חברת ביוליין (1.74 5.45%+) הודיעה היום כי חתמה על הסכם רישיון עם CTTQ, חברת התרופות המובילה בתחום הטיפול במחלות כבד בסין. הסכם הרישיון הינו לפיתוח ומסחור של BL-8030, תרופה לטיפול בדלקת כבד נגיפית (צהבת/הפטיטיס) מסוג C הניתנת בבליעה.

חברת אר.אר.סאט (8.234 1.10%+) הודיעה היום כי תפיץ את תכני MiCasa Network, רשת חדשה דו-לשונית של תוכניות בידור ומוסיקה לקהילה ההיספאנית והלטינית בארה"ב, לאלפי תחנות קצה ברחבי ארה"ב, קנדה, מקסיקו ומרכז אמריקה. על פי ההסכם ארוך הטווח שנחתם היום עם MCB Network Corp, המשדרת את תכני MiCasa, תתחיל RRsat בהפצת התכנים ב-1 ביולי.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully