וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים גבתה 30 מיליון שקל בפשיטות בתל אביב

קובי ישעיהו

11.6.2013 / 12:12

בביקורות הפתע גם נתגלו אי-סדרים אצל בעלי מקצועות חופשיים, נהגי מוניות, בפאבים ובמסעדות. עסקים אלה הועברו להמשך בדיקה מעמיקה של ספרי החשבונות שלהם

חובות בסך של כ-30 מיליון שקל נגבו במהלך מבצע 'הכנסה סמויה' שערכה רשות המסים בשבוע שעבר באזור תל-אביב. במבצע רחב היקף שנמשך שלושה ימים, השתתפו עשרות צוותי ביקורת שערכו כ-370 ביקורות שטח והגיעו להסדרים עם 29 סרבני מס קשים, שחלקם הגדול לא אותר בעבר ואינו מגיש דו"חות.

במהלך ביקורות בשעות הלילה, שנערכו בעיקר במסעדות ופאבים, נמצאו שבכ-20% מהעסקים הבעלים לא רשמו את הטיפים בקופת העסק. באחד הפאבים הזעיקו המבקרים את חוקרי מס הכנסה ואף נעזרו בסיוע משטרתי על מנת להיכנס לשטחו כאשר בעלי הפאב סירב להכניסם. הבעלים, שנחקר תחת אזהרה, טען בתגובה כי לא שיתף פעולה מאחר וחשב שמדובר בעוקץ.

גם אצל בעלי המקצועות החופשיים נמצאו ליקויים בשווי עשרות אלפי שקלים: בביקורת במשרד של עו"ד בתל-אביב נמצאו שיקים דחויים בסך 45,000 שקל שלא נמצאו רשומים בספרי העסק; בתגובה טען עורך הדין שלא ידע כי עליו להנפיק קבלה מיד עם קבלת השיקים. טענה דומה השמיע רופא שאצלו נמצאו העברות בנקאיות בסך של 30,000 שקל שלא נרשמו בספרי החשבונות של העסק, עליהן אמר הרופא כי הוא מוציא את החשבוניות רק פעם בחודשיים בטרם הדיווח למע"מ.

במהלך המבצע, שנמשך שלושה ימים, נבדקו נהגי מוניות, קבלני שיפוצים, מוסכים, בעלי מקצועות חופשיים ועוד. בימים שטרם המבצע ערכו המבקרים קניות ביקורת בחלק מן העסקים, ללא הזדהות, ובדקו את רישומן של קניות אלו ביום המבצע.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל רשות המסים, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully