וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקציב כמו שהוגש לא יעבור בוועדת הכספים"

11.6.2013 / 13:55

מרכזת הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ גילה גמליאל, תקפה את הצעת התקציב שהניח האוצר בפני הוועדה. "מדובר בתקציב של הדרך הקלה". לפיד: "נדאג לחלשים, אבל צריך תקציב חזק"

במהלך הדיון שנערך היום (שלישי) בוועדת הכספים לרגל הנחת תקציב המדינה וחוק ההסדרים לשנים 2014-2013 על שולחן הכנסת תקפה מרכזת הקואליציה בוועדה, ח"כ גילה גמליאל (הליכוד), בחריפות את שר האוצר יאיר לפיד. לדבריה, "אולי מפאת קוצר הזמן, התקציב שמונח כאן הוא תקציב של הדרך הקלה. הדרך הקלה היא לפתור את המשבר באמצעות כספים שקל להעביר ופוגעים בכולם. הפגיעה בכולם יותר אגרסיבית לחלשים". גמליאל המשיכה ואמרה ללפיד: "אתה מציג תקציב, אני מרכזת הקואליציה, חשבתי שיהיו לי חיים קלים אבל יש כאן דברים שלא יעברו. סעיף מס משפרי הדיור, 1.5% מס הכנסה, מס לעקרות בית, זה לא יעבור בוועדה, אין סיכוי. אתה צריך להביא דברים עם אופק, תקווה ועתיד. לא הצבעת על המע"מ, בטח כי לבך נשבר בזמן אמת. יש חלופות פחות פוגעניות מהתקציב שאתה מביא. מן הראוי להתחיל לקדם דברים נכונים על מנת שלא נעמוד במצב מביך מול האוצר".

"היה צריך לפעול חזק, מהר, ולפעמים גם אגרסיבי כדי לשמור על המשק ועל רמת האבטלה הנמוכה והשירותים החברתיים", אמר לפיד בדיון. "יש לא מעט דברים שנאמרו בצדק רב על הדאגה לחלשים. גם לבי נשבר מול כל אימא חד-הורית וכל ילד מתחת לקו העוני. אנחנו נדאג להם, אבל צריך לזכור שצריכים מדינה חזקה. הדבר הראשון שאנחנו צריכים זו מסגרת תקציבית חזקה".

לפיד המשיך והסביר את החלטות משרדו לגבי בניית התקציב. "אם הייתי ממשיך באותו הקו היינו מגיעים לגירעון של 60 מיליארד שקל, ומהר מאוד אתה הופך ליוון", טען לפיד. בהתייחסו להלאת המע"מ אמר: "אדם פוליטי לא רוצה להיכנס לתפקידו ומיד לעלות את המע"מ, אלא אם כן אין לו ברירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully