וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה: אחד העם נותרה מחוץ למדד האירופי

קובי ישעיהו

12.6.2013 / 8:48

חיים ישראל: "זו החלטה בעייתית מאוד של MSCI שיכולה להנחית מכה קשה על הבורסה. המשמעות היא למעשה שרוב המשקיעים בעולם לא רוצים לראות את ישראל במדד וזה מצב לא סימפטי"

הבורסה באחד העם נותרה מחוץ למדד MSCI אירופה. כך דיווחה הלילה בלומברג. זאת, לאחר "התייעצות עם משקיעים מוסדיים שלא תמכו בהחלטה להכניס את המדד הישראלי לתוך MSCI אירופה".

בבלומברג מדווחים כי הנהלת הבורסה ביקשה וקיוותה להכנס למדד בין השאר בכדי לאושש את מחזורי המסחר שנפלו בשנה האחרונה. אחת הסיבות המרכזיות לירידה במחזורים - הכללת ישראל במדדי השווקים המפותחים בחודש מאי 2010.

"זו אכזבה גדולה וייתכן ונראה תגובה בבורסה היום", אמר לבלומברג שרון נווה, מנהל במחלקת מכירות למשקיעים מוסדיים ובינלאומיים במגדל שוקי הון.

"זו החלטה בעייתית מאוד של MSCI שיכולה להנחית מכה קשה על הבורסה. המשמעות היא למעשה שרוב המשקיעים בעולם לא רוצים לראות את ישראל בתוך המדד וזה מצב לא סימפטי. לכן כנראה שמחזורי המסחר ימשיכו להיות נמוכים", אמר חיים ישראל, מנהל מחלקת מחקר במריל לינץ' ישראל, לגלי צה"ל.

מאידך, פעיל שוק מרכזי מציין בשיחה עם "גלובס" כי אכן מדובר בהחלטה מאכזבת משהו אך לא כזו שתגרור תגובה בבורסה. "השוק הישראלי לא עלה על הציפיות להיכלל במדד האירופי של ה-MSCI ולכן הוא לא אמור לרדת בשל העובדה כי ישראל לא תיכלל בו"

אסתר לבנון, מנכ"לית הבורסה, אמרה לאחרונה בוועידת שוק ההון של "גלובס" ו-BDO זיו האפט כי "להיות או לחדול, זה המצב שלנו עכשיו, ואלה המילים הסופניות בהן אנו בוחרת להשתמש. אנחנו בבעיה גדולה, וצריך להתייחס לנושא הרגולציה – ויש לי משהו מעודד לספר: בחוק ההסדרים יש סעיף שלם שעוסק בנושא, ובו הצהרה כי אומרת שבכל פעולה של רגולטור, עליו להתייחס גם לקידום הצמיחה והתחרותיות במשק, וצמצום ההכבדה הרגולטורית על העסקים".

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully