וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה בירידות, מניית טבע ירדה כ-2%

פאדי מועלם

12.6.2013 / 23:12

הממשלה הגרמנית ביקשה מבית המשפט במדינה למחוק על הסף את העתירה שהוגשה נגד הבנק המרכזי האירופי. גוברות ההערכות בארצות הברית לגבי שינוי קרוב במדיניות של הפד

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בירידות שערים, בהמשך לירידות שנרשמו אתמול במהלך המסחר בעקבות האכזבה מהבנק המרכזי היפני. הממשלה הגרמנית ביקשה מבית המשפט החוקתי במדינה לדחות את העתירה שהוגשה נגד הבנק המרכזי האירופי.

בארצות הברית גוברות ההערכות כי יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי עומד בקרוב לבצי שינויים במדיניות המוניטארית של הפד, שבין היתר תכלול הפחתה של בהיקף תוכנית רכישת האג"ח החודשית שלו, במיוחד לאור העובדה כי הבנק המרכזי היפני החליט לפני יומיים על השארת המדיניות המוניטארית שלו ללא שינוי במקום להרחיב אותה עוד יותר.

בקהיליה הפיננסית בארה"ב מתנהל ויכוח עירני על השאלה מה בדיוק מתכנן ברננקי לעשות ומתי הוא מתכנן לעשות זאת, נכתב במאמר של ה"ניו יורק טיימס". כמה מנהלי כספים בכירים טוענים, שההתאוששות הכלכלה בארה"ב נבלמה והיא מתחילה להיחלש ולפיכך לא יוכל ברננקי לקצץ את הזרמות הכספים למשק. אבל, בסתירה לטענה זו, מראים כמה דו"חות כלכליים ממשלתיים שפורסמו באחרונה, לרבות דו"ח התעסוקה מיום ו' שעבר, כי המשק האמריקני הולך ומבריא.

נעבור לאירופה ולגרמניה בפרט שם נמשך היום השימוע של בית המשפט החוקתי במדינה בעתירה שהוגשה נגד הבנק המרכזי האירופי בטענה שהוא עובר על הסמכויות שלו. נציג הממשלה הגרמנית אמר בשימוע כי לדעת הממשלה הבנק לא עבר על הסמכויות שלו וביקש לדחות את העתירה על הסף. שר האוצר הגרמני וולפגנג שאובלה, שגם הוא הופיע בפני בית המשפט, אמר שהבנק האירופי לא חרג מסמכויותיו וכי המדיניות של הבנק אינה נתונה לחוק הגרמני.

"המהומות באיסטנבול, הבנקים המרכזיים מפרסמים תמרורי אזהרה, התשואות על האג"ח עולות ושוקי המניות בירידה; תחזיקו חזק, אנחנו עומדים לקראת נסיעה קשה במיוחד בשבועות הקרובים", אמר איוואן לוקאס, כלכלן שווקים ב-IG בסקירה מהבוקר. "כל החדשות הללו הובילו לדבר אחד ויחיד - תנודתיות רבה. "התיקון" הנוכחי בשווקים הולך לכיוון של ריסוק האמון, וזה יוביל להתגברות התנודתיות".

בארה"ב פורסם היום הגרעון התקציבי לחודש מאי, שהיה גבוה ב-11% מהתקופה המקבילה אשתקד, בשל גידול בהוצאות. עם זאת, עד כה בשנה הפיסקלית הנוכחית נרשמת ירידה של 26% בגרעון ביחס לשנה שעברה, בשל גידול בתקבולים ממסים.

חברת גוגל (871.98, 0.89%-) הודיעה אתמול על השלמת עסקת רכישת חברת הניווט הישראלית וויז. בהודעה שפרסמה החברה אתמול לא נמסר סכום העסקה אך ההערכות מדברות על בין 1.1 מיליארד דולר ל-1.3 מיליארד.

עיתון ה"פייננשל טיימס" מדווח היום כי האג"ח של חברת אפל (432.19, 1.24%-) ירדו בכ-9% במהלך 6 השבועות האחרונים. נזכיר כי אפל חשפה לפני יומיים את מערכת ההפעלה החדשה לאיפון ולאייפד כמו גם מערכת הפעלה חדשה למחשבי המאק של החברה.

טבע (39, 2.08%-) תאלץ לשלם לפייזר 1.6 מיליארד דולר בגין הפרת פטנט.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully