וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר מזהיר: "אם נחסל שוק הדיור - נצטער"

ליטל איסטמטי, לונדון

13.6.2013 / 15:44

נגיד בנק ישראל השוהה בלונדון: "40% מהחרדים עובדים. כל השאר לומדים תורה. יאיר לפיד יטפל בזה. הוא לא יוותר"

"כשיאיר לפיד מונה לתפקיד שר האוצר, שאלו אותי לא מעט פעמים אם העובדה שאין לו רקע וניסיון בכלכלה היא בעייתית. ובכן, היא לא. לפיד מבין את המספרים, והוא יודע שהוא צריך לטפל בתקציב עד 2014". כך אמר אתמול נגיד בנק ישראל היוצא, סטנלי פישר, במסיבת עיתונאים שהתקיימה בלונדון.

פישר שוהה בלונדון לרגל כנס הבורסה והיום הוא נשא דברים בכנס ואמר בין היתר שיש לטפל בבעיית העוני בישראל ושגם אם בישראל ירוויחו פי 2 - הבעיה לא תיפתר.

"יש הרבה ביקורת על התקציב, אומרים שהוא אכזרי", הוסיף אתמול פישר במסע"ת. "עם זאת, שר האוצר כבר עשה את כל השינויים המשמעותיים שהוא היה צריך לעשות בתקציב. אין ספק שלפיד מתמודד עם ביקורת קשה".

בהמשך התייחס הנגיד היוצא גם לסוגיית המגזר החרדי: "בישראל, 40% מהחרדים עובדים. כל השאר לומדים תורה. יאיר לפיד כבר הודיע שהוא עומד לטפל בזה, והוא לא מתכוון לוותר. זה הולך להיות נושא מרכזי".

פישר התייחס גם למחירי הדיור בישראל ואמר: "כמעט כל מדינה שקרסה כלכלית סבלה ממחירי דיור גבוהים. אנחנו לא רוצים לחסל את שוק הדיור בישראל. מדובר בענף שהוא מאוד משמעותי לכלכלה הישראלית. היינו יכולים להיות קשוחים יותר מבחינת הטיפול בבעיה, אבל אז היינו פוגעים בסקטור. לכן, אנחנו מחפשים את האיזון. אם נחצה את הגבול - נצטער על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully