וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה בעליות; מדד ה-VIX נפל ביותר מ-11%

קובי ישעיהו

13.6.2013 / 23:18

המכירות הקמעונאיות לחודש מאי רשמו עלייה חדה של 0.6% וזאת לאחר עלייה של 0.1% בחודש הקודם. גם מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה ירד ב-12 אלף - הרבה מעל לתחזיות

יום המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות שערים בעקבות פרסום נתוני מאקרו טובים מהצפוי. המסחר בבורסות אירופה ננעל היום במגמה מעורבת זה היום הרביעי ברציפות, בתגובה לסערה שהתחוללה בבורסות אסיה, בעקבות התחזקות הין היפני. הסנטימנט השלילי בשווקים מושפע, בין היתר, גם מהתגברות הספולציות בכל הנוגע לאפשרות שהבנקים המרכזיים יתחילות לנקוט במדיניות מוניטרית מרסנת ויאטו את רכישות האג"ח.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

מגמה שלילית חתמה כאמור הבוקר את המסחר בבורסות אסיה ברקע נעילה שלילית אמש בוול סטריט. התחזקות הין היפני מול הדולר (הדולר יורד מתחת ל-95 ין) גרמה לצניחה במדד הניקיי, שצנח בכ-6.3% מתחת לרף ה-13 אלף נקודות - רף אותו הוא כבש מחדש בתחילת אפריל השנה. השוק היפני נכנס רשמית ל"שוק דובי" עם צניחה של מעל 20% מהשיא של ה-22 במאי השנה. באופן כללי יותר, מדד MSCI אסיה משלים היום צניחה של 10% מהשיא האחרון שנרשם ב-20 במאי.

"המשקיעים מתייחסים בצדק למדד הניקיי כאל סכין נופלת", אמר רואי קוזין, מנהל השקעות ראשי ב-Utrade. "הירידות החדות במדד הזה עלולות להיות כואבות עוד יותר מהירידות החדות שראינו עד היום".

"המכירות גוררות עוד מכירות וזה כמו כדור שלג", אמר לסוכנות בלומברג כלכלן ב-AMP Capital Investors. "יש מכירה של נכסי סיכון בכל העולם, בייחוד ביפן".

נזכיר כי הבנק העולמי הודיע אתמול כי הכלכלה העולמית תצמח ב-2.2% ב-2013, זאת לעומת תחזית מוקדמת יותר מינואר השנה לצמיחה גלובלית של 2.4%.

אלעד שמש, האסטרטג הראשי של Colmex בית השקעות, מציין היום כי "חשוב להבין שהשוק נמצא ברמות השיא (בניקוי אינפלציה) אשר שהה בו בשיא בשנת 2000 לפני משבר הדוט קום, וב-2007 לפני משבר הסאב פריים כאשר ברמה המאקרו כלכלית הנתונים רחוקים מלהיות וורודים קריאה נמוכה משמעותית מהצפי עלולה ליצור גל מימושים במציאות זו עלול מדד הפחד (VIX) לזנק משמעותית. נדרשת זהירות רבה".

לאחר ימים רגועים מבחינת נתוני המאקרו מאז תחילת השבוע, היום התפרסמו שלל נתונים מתחומים שונים. היום התפרסמו נתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה, המלאים העסקיים, ומחירי הייבוא והייצוא של חודש מאי. רוב הנתונים שפורסמו היום הפתיעו לטובה. נתחיל עם נתון התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-8.6. מספר התביעות רשם ירידה לרמה של 12,000 במספר התביעות לרמה של 334 אלף, לעומת 346 אלף תביעות בשבוע שקדם לו, כשהצפי היה לירידה מזערית לרמה של 345 אלף תביעות.

באותה שעה התפרסמו נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש מאי. המכירות רשמו עלייה חדה של 0.6% וזאת לאחר עלייה של 0.1% בחודש הקודם כשהצפי היה לעלייה של 0.3%. נתון המכירות ללא מכירות של כלי רכב עלה ב-0.3%, בהתאם לציפיות וזאת לאחר שנותר בחודש אפריל ללא שינוי. גם נתוני הייצוא והייבוא פורסמו. מחיר ייצוא המוצרים, לא כולל מוצרים מתחום החקלאות, רשם ירידה של 0.7% בחודש מאי וזאת לאחר ירידה של 0.5% בחודש שקדם לו. גם מחירי הייבוא, לא כולל מחירים של מוצרי נפט, רשם ירידה של 0.3% וזאת לאחר ירידה של 0.2% בחודש שקדם לו.

ב-17:00 התפרסם נתון המלאים העסקיים לחודש אפריל שרשם עלייה של 0.3% כשהצפי היה לגידול של 0.2%.

מלאנוקס עולה

מניית RBS (10.04 +2.03%) רושמת ירידה לאחר התפטרותו המפתיעה של מנכ"ל הבנק אשר הביא לקריסת מניית הבנק בכ-7% במסחר באירופה.

הרשויות בצרפת בודקים כעת חשדות כי הטעות באריזות של טבע (14010 -2.37%) במפעל בצפון המדינה גרמה למותם של 6 חולים. כך מדווחים בבלומברג. החקירה המוקדמת נפתחה אתמול (ד'). אתמול דווח כי התובע הכללי בצרפת פתח בחקירה בנוגע לטעויות באריזת התרופה Furosemide של טבע, שהובילו למספר מקרי מוות של פציינטים. זאת, לאחר שבסוף השבוע דיווחו רשויות הבריאות בצרפת (ANSM) על recall (הסרה מהמדפים) של שתי אצוות של התרופה, במינון של 40 מ"ג.

מניית מלאנוקס (50.86 +6.40%) בולטת בעלייה חדה ומנגד טאואר (5.2 -8.29%) ואיזיצ'יפ רושמות ירידה חדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully