וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר נפרד: "אני משאיר את המשק בתעסוקה מלאה"

שירות גלובס

15.6.2013 / 10:00

בראיון שהעניק לערוץ 2 התייחס הנגיד היוצא למחירי הדיור ("עולים מהר מדי"), הודה כי יתגעגע לישראל ("יותר מעניין פה מבמקומות אחרים") והבהיר: "לא יודע מה היעד הבא שלי"

"אני משאיר את המשק בתעסוקה מלאה. זו לא השאלה הנכונה אם יש בועת נדל"ן, העניין הוא שמחירי הדיור עולים מהר מדי", כך אמר נגיד בנק ישראל היוצא, סטנלי פישר, בראיון באולפן שישי בערוץ 2 אמש (שישי). "לא רק הבנקים בסכנה, גם הציבור, מי שקנה דירות ומי שיש לו דירות. אף אחד לא רוצה שהמחירים ירדו מהר, כמה אחוזים בשנה זה בסדר אבל לא יותר מזה", אמר.

בראיון אמר פישר כי יתגעגע "לאיכות השיחות בין אנשים, ההתלהבות, ההתרגשות הרעשים שאנשים עושים - זה חיים אצל הישראלים. יותר מעניין פה מבמקומות אחרים".

פישר נשאל לגבי היחס של הציבור לבנקים ולטייקונים, ואמר כי "אני יכול להבין את זה, זה מאוד טבעי אצל בני אדם. פופוליזם מפחיד אותי יותר מכל דבר אחר. חושבים שכל העשירים הם טייקונים ומושחתים. זה לא נכון אצל חלק גדול מהם. צריך עסקים מוצלחים ומוכשרים במשק אם אנחנו רוצים לצמוח. מה שאני לא מקבל זה לקחת כמה דוגמאות ולומר 'זה מה שקורה בכל המשק, אז נפסיק עם הסכמי חוב'. זה יהיה מסוכן. זה לא טוב למשק לטווח הבינוני והארוך. צריך לשמור על איזון".

בנוגע לתהליך בחירת המחליף שלו בתפקיד הנגיד, אמר כי "התהליך בהחלט מתארך, הייתי מעדיף לשבת חודש עם המחליף או המחליפה". עוד אמר הנגיד היוצא כי הוא יישאר עוד מעט זמן בארץ כדי לארוז, "אבל גם מקווה שאמצא עבודה שתאפשר לנו להיות חלק מהזמן בארץ ולגור כאן. אני לא יודע מה היעד הבא שלי, לא יודע מה המספר טלפון שיהיה לי שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully