וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל העיניים מופנות למסיבת העיתונאים של ברננקי"

פאדי מועלם

17.6.2013 / 23:24

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים. ועידת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב תחל מחר את דיוניה לקראת הודעת הריבי. "פייננשל טיימס": ברננקי יודיע על צמצום רכישות האג"ח

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות שערים, כשהמשקיעים בציפייה לקראת פגישת ועידת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב מחר ומחרתיים. בזירת המאקרו פורסמו היום נתונים חיוביים בתחום הייצור והנדל"ן.

נתוני סגירה בוול סטריט, 17 ביוני 2013. גלובס
נתוני סגירה בוול סטריט, 17 ביוני 2013/גלובס

כאמור, המסחר בוול סטריט התנהל בדריכות לקראת דיוני ועידת השוק הפתוח של הפדרל רזירב שייפתחו מחר, ויימשכו עד יום רביעי, שלאחריהם צפוי הפדרל רזירב לפרסם את החלטת הריבית החודשית שלו. המשקיעים ממתינים לראות אם בהודעת הריבית של הפד יינתנו רמזים לגבי עתידה של תכנית רכישות האג"ח, וזאת על רקע השמועות והדיווחים בחודשים האחרונים על אפשרות של הפחתה בהיקף התוכנית.

"למרות שההערכה הרווחת היא שהמדיניות המוניטארית של הפד תישאר ללא שינוי, כל העיניים יופנו למסיבת העיתונאים המסורתית שיקיים ברננקי לאחר הודעת הריבית, ובה יציג את התחזיות המעודכנות של הפד - ביחס להעלאת הריבית הראשונה - ויבהיר יותר את מסגרת הזמן שבה צפויה להתחיל ההפחתה בתוכנית רכישת האג"ח", כתב כריס סיקלונה, אנליסט בחברת Daiwa Capital Markets בסקירה ללקוחות.

ברננקי צפוי להתייחס גם לתחזיות האחרונות של הפד לצמיחה בתמ"ג של ארצות הברית בין השנים 2013 - 2015. התחזית האחרונה שסיפק הפד בנושא הייתה בחודש מארס השנה, במסגרתה הוא חוזה צמיחה של 2.6% בתמ"ג של ארצות הברית בשנת 2013 וצמיחה של 3.2% בשנת 2014. הפד סיפק באותה תקופה תחזית גם לגבי שיעור האבטלה, כששיעור האבטלה בארצות הברית יעמוד בסוף שנת 2013 על 7.6% ואילו בשנת 2014 השיעור ירד ל-6.9%.

ה"פייננשל טיימס" מדווח כי ברננקי צפוי להכריז ביום רביעי כי הבנק יצמצם את תוכנית רכישות האג"ח שלו, QE3, על רקע שיפור במצב הכלכלה האמריקנית. על פי הדיווח, ברננקי יעניק הצהרה אופטימית לאחר פגישת ועידת השוק הפתוח בת היומיים, על כך שהמצב הטוב של הכלכלה בארה"ב מצדיק צמצום של התוכנית, במסגרתה מזרים הבנק 85 מיליארד דולר מדי חודש באג"ח, בקרוב. עוד יודיע ברננקי כי הדבר לא יביא לעלייה בשיעורי הריבית לטווח הקצר.

היום נפתחה פסגת מנהיגי ה-G8 בבלפסט, עיר הבירה של צפון אירלנד, ואמורה להימשך כיומיים. במהלך הפגישה צפויים המנהיגים של 8 הכלכלות הגדולות ביותר בעולם לדון בהתפתחויות האחרונות במשבר הכלכלי העולמי, ובדרכים השונות שצריך לבצע על מנת להביא לסיומו.

בזירת המאקרו האמריקאית התפרסם היום מדד האימפייר סטייט לחודש יוני שבודק את היקף הייצור התעשייתית באזור ניו-יורק. המדד רשם עלייה חדה לרמה של 7.8 נקודות וזאת לעומת צפי לעלייה לרמה של 0.8 נקודות מרמה קודמת של (1.4-) נקודות.

בנוסף על כך, התפרסם מדד התאחדות הקבלנים בארצות הברית לחודש יוני שבודק את סנטמנט הקבלנים לגבי מצב שוק הדיור במדינה. המדד רשם עלייה של 8 נקודות לרמה של 52 נקודות, לעומת צפי לעלייה קלה ביותר של נקודה אחת לרמה של 45 נקודות, לעומת 44 נקודות שנרשמו בחודש מאי.

דלק מכרה מניות של דלק US

קבוצת דלק דיווחה אתמול כי לאחר נעילת המסחר ביום ה' האחרון היא ביצעה מכירה של 2 מיליון מניות דלק US (31.84 1.15%-) מחוץ לבורסה. המכירה נעשתה מול מוסד פיננסי זר לפי מחיר מניה של 32.18 דולר בסך כולל של כ-64 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully