וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלון חסן לא הולך לשום מקום, בטח לא הביתה"

שי ניב

18.6.2013 / 16:27

לפי גורמים המעורים היטב בנעשה בנמל אשדוד, עיני וחסן קיבלו החלטה אסטרטגית להוריד את הראש - והם גם ירימו אותו יחד לאחר יעבור זעם

גורמים המעורים היטב בנעשה בנמל אשדוד משוכנעים היום שאין זה מקרי ששבועיים בלבד לפני פרסום המכרז להקמת נמל פרטי חדש, מתפרסמת כתבה אודות עסקיו הפרטיים של יו"ר ועד עובדי התפעול בנמל, אלון חסן - עסקים שהיו ידועים לכל הנוגעים בדבר וכבר התפרסמו בתקשורת לפני כשנתיים.

"שרים בממשלה קיבלו החלטה להבעיר את הנמל כדי לשרת את התוכנית להקמת נמל חדש", טוען מקור משפטי שמעורה בנמל, "הרי הושגה בעבר הסכמה בביה"ד הארצי לעבודה שלא יעשו צעדים חד-צדדיים לתקופה מסוימת, והנה האוצר מאלץ את הנהלת הנמל לפנות לביה"ד האזורי לעבודה בדרישה לנכות לעובדים שכר בגין עיצומים מדצמבר. כשאתה מחבר את זה יחד עם הפרסום החדש-ישן על עסקיו של חסן, אתה מבין שהמדינה רוצה שהעובדים יפתחו בשביתות דווקא עכשיו", הוא אומר.

אלא שעובדי הנמל עושים כעת בדיוק להפך. אבינועם שושן, יו"ר הוועד השני בגודלו בנמל, כינס אתמול (ב') את כל הוועדים ואלה החליטו לא רק לא לשבות אלא "לעבוד הכי טוב שאפשר". גורם המקורב לוועד אמר: "הרעיון הוא שלא יהיה אפילו נהג משאית אחד שיגיד מילה רעה על העבודה בנמל". אבל איזו תועלת תצא לעובדים מהתנהגות מופתית כשבעוד שבועיים ייצא מכרז להקמת נמל חדש צמוד לנמל שלהם? לדברי הגורם המשפטי, ההליך המכרזי צפוי לקחת כמה חודשים. בניית הנמל תימשך 5 שנים לפחות. שביתות יכולות רק לשפוך שמן למדורה ולחמש את אלה שמבקשים לייצר דה-לגיטימציה לוועדים בנמל, בעוד התנהלות שקטה מאחורי הקלעים עשויה להניב יותר תוצאות.

ידעו, ועוד איך ידעו

גורמים שקשורים להסתדרות השתעשעו היום נוכח הטענה של בכירי הארגון כאילו לא ידעו על היקף עסקיו של חסן או שחלק מעסקיו מקיימים פעילות עם הנמל או לקוחותיו. העסקים שלו היו מושא לבדיחות בישיבות הארגון, מסתבר, והבדיחה המוצלחת ביותר הייתה שיום אחד ההסתדרות תקים ועד עובדים במפעל שלו לחומרי ניקוי.

חסן, לטוב או לרע, כך לפי הגורמים, נהג להתרברב בעסקיו. ודאי לא הסתיר אותם - לא רישומית ולא מהותית. תמיד, הם אומרים, הוא נהג להסתובב עם שטרות של דולרים בכיסים. באחת הישיבות שבה סוכם בסופו של דבר כי עובדי הנמל יקבלו תוספת שכר של 3% בשנה לעומת 2% בכלל המגזר הציבורי, חסן עשה מפגן מיוחד עם השטרות האלה.

"היינו בחדר ישיבות של יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות יחד עם 30 נציגים של כל הגורמים הרלוונטיים, בין היתר ממשרד האוצר. נציגי האוצר ביקשו להביא להגדלת התפוקות בנמל, ואלון חסן אמר לכולנו: 'תקשיבו ותפנימו, בנמל יש כלל פשוט - תשלמו, תקבלו. לא תשלמו, לא תקבלו'. ואז הוא התעלם מכולם והתחיל לספור את הדולרים על השולחן. זו הייתה ערימה עבה של שטרות, כל אחת של מאה דולר נדמה, והוא פשוט ספר שם את הכסף. זו הייתה דוגמה לצבעוניות של האיש, אבל גם לבוטות ולכוחניות שלו. וזו בעיקר דוגמה לזה שכולם ידעו".

כמו ברק וליברמן

חסן, כך מסכימים כל הגורמים שעימם דיברנו, לא הולך לשום מקום. הוא ייעזר בייעוץ המשפטי הטוב ביותר, ולכל היותר יעביר את עסקיו לגורם שלישי. "אם זה בסדר שאהוד ברק העביר את עסקיו לבנותיו והתמנה לשר ביטחון, אז זה בסדר שחסן יעשה דבר דומה", אמר אחד הגורמים. גורם בהנהלה מזכיר שממילא הכול ממוחשב היום בנמל - משער הכניסה ועד המנופים - כך שהמשאיות של חסן לא יכולות לקבל יחס מועדף.

"בשורה התחתונה חסן יעשה מה שצריך לעשות, אבל מי שביקש לנטרל אותו מהוועד צפוי להתאכזב", אומרים בסביבתו. "מדובר במערכה מתואמת ומתוזמנת, אבל כל זה הפך את הוועדים בנמל למגובשים ומאוחדים עוד יותר, וכולם הולכים עם חסן יד ביד". אשר לכעס על עיני, בסביבתו של חסן מתעקשים כי חסן מבין את השיקולים שלו. לעיני לא הייתה ברירה, והסולם שהעניק לחסן בדמות האפשרות להשעות את עצמו עד תום הבדיקה מעיד דווקא על יחסים טובים. חסן, מזכיר גורם אחר שמעורה בהסתדרות, הוא לא גילה אדרעי, יו"ר ועד עובדי הרכבת לשעבר שהודחה על ידי עיני מתפקידה. אדרעי לא ספרה את ההסתדרות, הוא אומר, בעוד שחסן היה ונותר החייל הכי נאמן של עיני. שניהם מורידים עכשיו את הראש כאסטרטגיה, אבל הם עוד יחזרו להרים אותו יחד.

הדוח מפוברק?

גורמים בהנהלת הנמל מאשרים היום ל"גלובס" כי ישנן מספר אינדיקציות לכך שהדוח שהוצג ביום שישי האחרון באולפן שישי של ערוץ 2, הוא דוח בעייתי בלשון המעטה. על פי הגורמים, לא מדובר בהכרח במסמך מפוברק, אולם ייתכן מאוד שנפלו בו טעויות חמורות. הדוח, נזכיר, הראה כי משאיות של חברת ההובלות שבבעלות חסן פקדו את הנמל מספר רב של פעמים ביום אחד, לכאורה ביעילות חסרת תקדים. חסן מתעקש כי רק משאית אחת שלו פוקדת את הנמל, ולפי הקולות שנשמעים היום בנמל ייתכן שהגרסה שלו נכונה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
  • עוד באותו נושא:
  • אלון חסן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully