וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: נתניהו יכריז מחר על החלטתו בנושא יצוא הגז

עמירם ברקת

18.6.2013 / 20:20

ל"גלובס" נודע כי מחר תתקיים פגישה מכרעת לגיבוש טיוטת החלטת הממשלה בנושא יצוא הגז. אם תושג הסכמה בסוגיות הפתוחות, תפורסם הצהרה משותפת של ראש הממשלה, שר האוצר ושר האנרגיה והמים

נתניהו שלום ולפיד עשויים להכריז מחר על המלצתם בנושא יצוא הגז. ל"גלובס" נודע כי מחר (ד') תתקיים פגישה מכרעת לגיבוש טיוטת החלטת הממשלה בנושא יצוא הגז, בה ישתתפו מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר ובכירים נוספים. אם תגובש החלטה, היא תובא לאישור הממשלה ביום ראשון.

למעשה, מדובר בפגישת המשך לפגישה שערכו נתניהו, שלום, לפיד ופישר לפני כשבוע. מטרת הפגישה מחר היא להשיג סיכומים בסוגיות שנותרו פתוחות, כגון האם יצוא גז ישראלי לירדן ולרשות הפלסטינית יכלל במסגרת כמות הגז המותרת לייצוא. במידה ותושג הסכמה, תפורסם הצהרה משותפת של ראש הממשלה והשרים, שבה יפורטו עיקרי הצעת ההחלטה שתובא לאישור הממשלה ביום ראשון.

כפי שנחשף "בגלובס", לפי הערכות בשוק, החחלטה שתתקבל תהיה סביב המלצתו של שר האנרגיה, לפיה ישראל תקטין את כמות הגז שתותר ליצוא ל-40%, זאת בניגוד לעמדתה של ועדת צמח, שהמליצה להתיר לייצוא כמות של 50%.

ההחלטה המסתמנת שתובא לאישור הממשלה צפויה לעורר התנגדות עזה מצד מתנגדי יצוא והשדולה בכנסת בראשות מנהיגת מפלגת העבודה ח"כ שלי יחימוביץ'. סיעת התנועה של ציפי ליבני הצטרפה לעצומה שעליה חתמו כ-60 ח"כים, ואשר קוראת לממשלה להעביר את ההכרעה הסופית בשאלת יצוא הגז לכנסת.

גורמים במשק האנרגיה העריכו כי ההחלטה בנושא יצוא הגז התעכבה עד כה בשל רצונם של ראש הממשלה ושר האנרגיה להגיע להסכמה רחבה בין שרי הממשלה. נכון להיום מוביל את ההתנגדות להמלצות הדוח השר להגנת הסביבה עמיר פרץ שסבור כי יש להגדיל את כמות הגז שלא תותר לייצוא מ-450 - לפי דוח צמח - ל-600 BCM.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully