וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2012: מיליון מיליונרים נוספו לעולם

משה גולן

19.6.2013 / 11:35

לפי דוח שפרסם הרוייאל בנק אוף קנדה כמעט שליש מהמיליונרים החדשים הם תושבי אסיה. מספר האנשים שהונם עולה על מיליון דולר עומד על 12 מיליון

מיליון אנשים נוספו לרשימת המיליונרים העולמית אשתקד, כך לפי דוח שפרסם הרוייאל בנק אוף קנדה. לפי הנתונים, כמעט שליש מהמיליונרים החדשים הם מאסיה, עדות לכך שהגאות בשוק המניות האסייתי סייעה להגדיל את הונם של המשקיעים ב-2012.

מספר העשירים זינק ב-10% אשתקד ובכך עלה מספר האנשים עם הון של לפחות מיליון דולר ל-12 מיליון. ההון הכולל של "מועדון המיליונרים" גדל גם כן ב-10% לעומת 2011, ועמד על 46.2 טריליון דולר - יותר מפי 3 מהתמ"ג השנתי של ארה"ב.

לפי ההגדרה של עורכי הדוח, אדם נחשב למיליונר אם הונו האישי עומד על מיליון דולר ומעלה, אם באמצעות מזומן ואם באמצעות "נכסים אחרים הניתנים להשקעה". ההגדרה שוללת נכסים כגון בית המגורים המרכזי ומוצרי צריכה שונים כגון מכוניות.

השווקים היו תנודתיים מאוד במחצית הראשונה של 2012, כאשר משבר החוב בגוש האירו החמיר. אולם, לאחר שיו"ר הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי הבטיח "לעשות כל מה שנדרש" להגן על גוש האירו בחודש יולי 2012, ובמקביל הפדרל ריזרב השיק סיבוב שלישי של הקלה כמותית (QE), מחירי המניות זינקו בחדות וסייעו לניפוח ההון של המשקיעים המבוססים יותר.

ממצאי המחקר מעלים את החשש כי התמריצים המוניטריים של הבנקים המרכזיים ברחבי העולם, שנועדו לחלץ את הכלכלה הגלובלית מהמשבר ולעודד צמיחה, תרמו בעיקר לחשבון הבנק של השכבות החזקות והעשירים ולא חילחלו מטה למעמד הביניים ולשכבות החלשות. כעדות לכך, עורכי המחקר מציינים כי שיעור האבטלה במדינות רבות נותר גבוה והשכר הממוצע נשחק ונמצא תחת לחץ עצום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully