וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעדי לפיד יעלו את מחירי השכירות

עליזה כהן

19.6.2013 / 14:32

צעדי לפיד שמקשה על רכישת דירה לשכירות יפגעו עוד יותר בזוגות המתקשים לרכוש דירה לעצמם. עליזה כהן סבורה כי צעד זה יעלה את מחירי השכירות

בתקופה בה ידם של זוגות צעירים אינה משגת רכישת דירה ראשונה לא נותרות בידיהם אפשרויות רבות. דירות הנרכשות למטרת השכרה, גם אם אינן תורמות להורדת מחירי הקנייה, הן בהכרח מגדילות את היצע הדירות עבור אותם אנשים שלא מסוגלים לרכוש דירה.

יביא לירידת מחירי הדירות

אם המדינה הייתה מצליחה לייצר עודף היצע לדירות המיועדות להשכרה, מחירי השכירות היו יורדים ופחות אנשים היו מעוניינים לקנות דירה או לפחות מצליחים קצת לחסוך לקראת העתיד. הגדלת ההיצע לדירות למטרת השכרה תוביל בסופו של יום גם להוזלת מחירי הדירות למגורים. במדינות מתוקנות בהן קיים דיור ציבורי ונכסים פרטיים המספקים דירות להשכרה העולה על הביקוש, קיימת גם מתינות בעליית מחירי הדירות.

השינויים והגזירות שמטרתן היא הכבדה על בעלי הדירות להשכרה לא תוביל למטרה הרצויה ושר האוצר חייב לשנות כיוון. להערכתי, מצב ההיצע הנמוך בשוק השכירות יוביל לכך שבעלי הנכסים יעמיסו על גביהם של השוכרים את מירב העלויות החדשות וכך יקבע מהר מאוד מחירון שכירות חדש, יקר יותר, שימשיך לספק תשואה דומה לזו המתקבלת היום. השוכרים המסכנים שגם כך אין להם כסף לרכוש דירה ראשונה יישאו בעלויות החדשות ושוב ייפגע בדיוק הציבור שאותו שר האוצר לא רוצה לאכזב ולפגוע.

המדיניות החדשה רק צפויה לסבך את המשקיעים שראו את עצמם כמשק בית פרטי שרוכש דירה שבעתיד תיועד למגורי הבן או הבת. לא כל משק בית בנוי רגשית וטכנית להצהיר על הכנסות והוצאות מהשכרת דירה, שלפי השיטה החדשה המוצעת תהפוך לעסק לכל דבר. אנשים הרגילים להיות שכירים ולא מורגלים בדיווחים לרשויות, לא יקבלו בשמחה ובקלות את דרישות הדיווח החדשות. כלומר, המשקיעים רק יסתבכו והשוכרים רק ישלמו יותר. וזו הרי לא הייתה המטרה.

עליזה כהןן היא מנכ"ל רשף נכסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully