וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יום המסחר הגרוע ביותר השנה

משה גולן

20.6.2013 / 23:13

יו"ר ה'פד' הצהיר אמש בהודעת הריבית והמדיניות המוניטרית כי הוא עשוי להאט את רכישות האג"ח עוד השנה. ירידות חדות נרשמו באירופה, וגם בזהב, בנפט ובכסף

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בירידות שערים חדות, על רקע הצהרתו של יו"ר ה'פד' בן ברננקי אתמול כי ה'פד' עשוי להאט את קצב רכישות האג"ח עוד לפני תום השנה ולנקוט במדיניות מוניטרית מרסנת כבר בתחילת 2014. עקב כך, המדדים מחקו את השיאים אליהם הגיעו בחודש מאי.

היום היה יום שני רצוף של ירידות. גם אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים בעקבות הודעת הריבית והמדיניות המוניטרית שפרסם ה'פד'. בהודעה, ה'פד' אומנם הביע אופטימיות בכל הנוגע לכלכלה הריאלית וצופה כי הסיכונים לכלכלה ולשוק העבודה בארה"ב קטנו מאז הסתיו האחרון. ה'פד' צופה גבוהה יותר של 3% ב-2014 ו-2015.

אולם, במסיבת העיתונאים שכינס לאחר מכן, יו"ר ה'פד' בן ברננקי פיזר את הערפל סביב הנושא שהעסיק את המשקיעים בחודשים האחרונים - המדיניות המוניטרית המרחיבה. ברננקי העריך כי הבנק יתחיל לצמצם את רכישות האג"ח כששיעור האבטלה יגיע ל-7%, ויפסיק את הרכישות לגמרי כאשר שיעור האבטלה יירד ל-6.5%. (לסיפור המלא)

וכיצד הגיבו השווקים? נראה כי הנבואה הגשימה את עצמה והחדשות הטובות עבור הכלכלה הריאלית הפכו לחדשות רעות לשווקים. כפי שחזו "נביאי הזעם", תשואות האג"ח הממשלתיות זינקו בחדות והשווקים באסיה ואירופה ירדו ביותר מ-2%.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

נתוני המאקרו מוסיפים שמן למדורה

בזירת המאקרו התפרסמו היום מספר נתונים מהותיים. ב-15:30, התפרסמו נתוני תביעות האבטלה לשבוע שהסתיים ב-15 ליוני, שקפצו ב-18,000 ל-354 אלף. התחזיות בשוק עמדו על עלייה מתונה יותר לרמה של עד כ-343 אלף, לאחר שבשבוע הקודם התביעות ההתחלתיות עמדו על 336 אלף. ממוצע תביעות האבטלה השבועיות בחודש האחרון, נתון הנחשב למדויק יותר ופחות מושפע מתנודות עונתיות, עלה ב-2,500 לכ-348 אלף, כך לפי לשכת העבודה האמריקאית.

ב-16:00 פורסם מדד מנהלי הרכש בסקטור הייצור, שרשם קריאה של 52.2 נקודות בחודש יוני, נמוך מצפי האנליסטים שעמד על 52.5 נקודות וכן מהקריאה בחודש מאי שעמדה על 52.3 נקודות.

מכירות הבתים הקיימים (יד שנייה) לחודש מאי, זינקו ב-4.2% ל-5.18 מיליון (שנתי) - שיא של 3.5 שנים ומעל צפי האנליסטים שעמד על על עלייה מתונה יותר במכירות לרמה של 5.01 מיליון (שנתי) לעומת האומדן בחודש הקודם שעמד על 4.97 מיליון.

גם מדד הייצור של פילדלפיה לחודש יוני הפתיע לטובה וזינק לרמה של 12.5 נקודות, הרבה מעל התחזיות בשוק שהצביעו על קריאה שלילית של 0.6 נקודות, לעומת קריאה שלילית של 5.2 נקודות בחודש מאי. במקביל, התפרסם מדד האינדיקטורים המובילים לחודש מאי, שעלה ב-0.1%, מתחת לצפי שעמד על 0.2%.

פייסבוק (23.9 -1.68%) ריכזה עניין, על רקע חשיפת שירות חדש לשיתוף סרטוני וידאו באינסטגרם. חברת טבע (38.73-1.45%) הודיעה אתמול כי תחשוף את שכר בכיריה החל מהדוחות הכספיים השנתיים לשנת 2013. זאת, בהמשך לחשיפת "גלובס" מינואר האחרון. טבע הסכימה לחשוף את נתוני השכר כדי ליישב את הבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה בישראל לפני מספר חודשים בנוגע לאופן דיווח תגמול הבכירים של החברה בדוחותיה השנתיים.

פרוטליקס (5.025 -3.92%) המשיכה לעמוד במוקד, לאחר שהודיעה אתמול על חוזה הענק שלה מול משרד הבריאות בברזיל לאספקה של תרופת ה-UPLYSO לטיפול במחלת הגושה, וכן העברת טכנולוגיות לרשויות הבריאות הברזילאיות לשם בניית מפעל ייצור התרופה. החוזה נחתם ל-7 שנים, במהלכם צפויה החברה לקבל מינימום 40 מיליון דולר לשנה כלומר 280 מיליון דולר לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully