וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קייטנה בעבודה: החברות שמטפלות גם בילדים

עינב בן יהודה

24.6.2013 / 8:40

עובדים רבים היו שמחים לאופציה לשלב את ילדיהם בקייטנה במקום העבודה. אילו חברות מציעות קייטנות מסוג זה, מה הן כוללות, וכמה זה עולה לעובדים?

החופש הגדול בפתח, ומרבית ההורים כבר מצאו פתרונות שונים להעסקת ילדיהם. חלקם - לשמחתם - עובדים בחברות הדואגות לקיים קייטנות לילדי העובדים, כאשר רובן מתמקדות בשבועיים הבעייתיים בסוף חודש אוגוסט - שבהם נותרים הורים רבים ללא מענה.

בחברת אימפרבה, למשל, עדיין מחפשים מקום מתאים לקייטנה של השנה. אימפרבה מפתחת תוכנה לאבטחת מידע ונסחרת בוול סטריט לפי שווי של מיליארד דולר, ובשנים האחרונות היא קיימה קייטנה מסוג זה.

אודי יצחייק, סמנכ"ל בחברה, מנהל האתר שלה בישראל ופסיכולוג ויועץ ארגוני בהכשרתו, נותן טיפים: "עדיף שמיקום הקייטנה לא יהיה במשרדי החברה עצמם. הקירבה הזו עלולה לפגוע גם בהנאת הילדים. עדיף לשכור שטח שקרוב למשרדים. עוד דבר - חשוב לקבוע שעות שההורים באים לקייטנה. למשל, שעת הצהרים. וזאת, כדי למנוע מצב שבו ההורים קופצים לביקור מתי שבא להם. בקייטנות שנעשו אצלנו בעבר, ההורים לקחו את הילדים לאכול איתם צהרים. אין ספק שהקייטנות מחזקות את הקשר בין העובד ומשפחתו למקום העבודה".

- ומה בכל זאת החסרונות?

" קייטנה כזו עלולה להיות בעייתית אם היא באה על חשבון חופש משפחתי. אם העובד מעדיף להישאר ולעבוד ולשים את הילד בקייטנה בעבודה - במקום לצאת ולבלות עם כל המשפחה. בנוסף, העובדה שהילד נמצא קרוב להורה מורידה את תפוקת העובד, גם אם לא בצורה משמעותית. בנוסף, צריך לקחת בחשבון שקייטנות משאירות בלגן במשרדים. עוד נקודה היא שלעיתים סכסוכים בין ילדים עלולים לפגוע ביחסים בין העובדים".

אילו קייטנות צפויות להיערך הקיץ במקומות עבודה? לפניכם מספר דוגמאות.

ריאליטי וספורט

ב-CSR ישראל מתמשים ב-8 השנים האחרונות במפעילה מקצועית שבונה את ימי הפעילות בכל פעם מסביב לנושא אחר - כמו "הישרדות", "מאסטר-שף", "כוכב נולד" ועוד, והתוכנית כוללת הפעלות ספורט, סדנאות יצירה, סדנאות בישול ותחרויות. החברה שוכרת אולם גדול במרכז הקונגרסים או בקסטרא בחיפה (5 דקות נסיעה מהעבודה) ושם מועברת הפעילות. הפעילות מתקיימת מ-08:00 ועד 17:00. בשעות הצהריים דואגים לשנע לילדים ארוחת צהריים על חשבון החברה.

CSR, חיפה

עיסוק: מפתחת חומרה ותוכנה לשוק הצילום ולמערכות המידע והבידור לרכב

מספר עובדים: 300

ותק בעולם הקייטנות: 13 שנה

תאריכי הקייטנה: במהלך השבועיים האחרונים של אוגוסט. כל הורה משבץ ילד ליומיים לפי בחירה

משתתפים: כ-80 ילדים

עלות לעובד: 20-40 שקל ליום

מומחים ממכון ויצמן

הקייטנה בחברת SAP מיועדת לטווח הגילאים 3-13 ומופעלת בין השעות 8:30-16:30. הקייטנה מחולקת לקבוצות קטנות של כ-20-30 ילדים בכל קבוצה. כל קייטנה מתמקדת בנושא מרכזי אחר. בין הקייטנות הקיץ: "מנהרת הזמן", "היה היה" וקייטנת "שיא הפאן". בין הפעילויות שמהן ייהנו הילדים: תוכנית מדע בהנחיית מומחי מכון ויצמן, תחרות "מאסטר-שף", סדנת קולנוע וכתיבת תסריט ועוד. הקייטנות כוללות ארוחת בוקר וארוחת צהרים יחד עם ההורים בחדר האוכל.

SAP, רעננה

עיסוק: חברת תוכנה, ספקית התוכנה הארגונית הגדולה בעולם

מספר עובדים בארץ: 750

ותק בעולם הקייטנות: 6 שנים

תאריכי הקייטנה: 3 השבועות אחרונים של אוגוסט

משתתפים: כ-150-200 ילדים

עלות לעובד: 750-1,150 שקל

קייטנה חברתית

חברת אקס ליבריס תקיים קייטנה לילדי עובדי החברה ב-4-8 באוגוסט בין השעות 8:00-16:00, לילדים בטווח גילאים של 5-10 שתעסוק באומנויות לחימה. הקייטנה תהיה בירושלים במתחם עמותת "אל הלב". עמותת "אל הלב" פועלת מאז 2003 להעצמת נשים, נערות וילדים בכל רחבי הארץ באמצעות תוכניות למניעת אלימות, השואבות מערכי עולם אומנויות הלחימה וההגנה העצמית.

אקס ליבריס, ירושלים

עיסוק: מפתחת פתרונות מיכון לספריות אקדמיות ולאומיות

מספר עובדים בארץ: כ-300

ותק בעולם הקייטנות: 3 שנים

תאריכי הקייטנה: שבוע בתחילת אוגוסט

משתתפים: כ-50 ילדים

עלות לעובד: 350 שקל

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מתנסים בסדנת רדיו

הקייטנה של קבוצת מכתשים אגן, המוצעת לעובדי מטה החברה, מופעלת על-ידי חברת "אבן, נייר ומספריים". הקייטנה תתקיים בין השעות 08:30 ל-16:30 במשרדי הנהלת מכתשים אגן באיירפורט סיטי, והיא מיועדת לילדים בגילאים 4-11 כאשר הילדים יחולקו לשלוש קבוצות גיל. הקייטנה תכלול סדנת אולפן רדיו, יום ספורט, תיאטרון בובות ועוד. הקייטנה כוללת ארוחת בוקר עשירה הכוללת שוקו, ממרחים, לחמניות, ירקות ופירות, ארוחת צהריים חמה ופינוקים מתוקים בסיום היום.

מכתשים אגן, איירפורט סיטי

עיסוק: מייצרת תכשירים להגנת הצומח בחקלאות ולהדברת פגעים

מספר עובדים: כ-200 עובדים במטה החברה

ותק בעולם הקייטנות: 3

תאריכי הקייטנה: 18.8-22.8

משתתפים: כ-70 ילדים

עלות לעובד: 100 שקל

לא רק לילדי העובדים

החברה מציעה קייטנות שיפעלו 6 ימים בשבוע. הקייטנות כוללות ארוחות והסעות ומנוהלות על-ידי צוות הדרכה שהוסמך על-ידי משרד החינוך. הן פרוסות על פני 15 מוקדים - מקרית שמונה בצפון ועד באר-שבע בדרום - והן כוללות ביקורים בפארקי מים, לונה פארק, ספארי, מיני ישראל ופעילויות ספורט. השנה יכללו הקייטנות שיתופי פעולה עם כוכבי ערוץ הופ וערוץ הילדים וכן הפעלות הקשורות לתוכניות ריאליטי כמו "מאסטר שף" ו"כוכב נולד".

אגד, כל הארץ

מספר עובדים: כ-7,000

ותק בעולם הקייטנות: 57 שנה

תאריכי הקייטנה: 9.7-2.8

משתתפים: כ-1,500 ילדים של עובדי אגד וכ-4,500 ילדים של חבר, קרנות השוטרים, דן וארגונים נוספים.

עלות: 2,100 שקל לקהל הרחב, 1,800 שקל לוועדי עובדים. לעובדי החברה יש הנחה נוספת.

  • עוד באותו נושא:
  • קייטנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully