וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכרו של פרנקל צפוי להיות גדול ב-45% מזה של פישר

פורבס

24.6.2013 / 12:09

משכורתו העתידית של יעקב פרנקל צפויה להיות 62 אלף שקל לחודש וזאת על פי החוק המצמיד את שכר הנגיד לשכר מנהל החברה הממשלתית הגבוהה במשק. פישר סירב בזמנו להעלות את שכרו

הנגיד הבא של בנק ישראל צפוי להרוויח כ-62 אלף שקל בחודש, כ-45% יותר משכרו של הנגיד היוצא סטנלי פישר, זאת בהתאם לחוק בנק ישראל. על פי החוק, שכרו של נגיד בנק ישראל מוצמד לשכרו של מנהל החברה הממשלתית הגדולה ביותר, כאמור למעלה מ-60 אלף שקלים בחודש.

לאתר פורבס ישראל

פישר, שכיהן כנגיד בנק ישראל מ-2005 סירב לשינוי זה בשכרו וביקש להצמיד את משכורתו לזו של שר בממשלה. כלומר, במהלך כהונתו הרוויח פישר כ-42 אלף שקל לחודש.

השינוי בחוק בנק ישראל ישפיע גם על שכרו של המשנה לנגיד בנק ישראל, כאשר על פי החוק, שכרו של המשנה הוא כ-90% משכרו של הנגיד. עקב כך, קרנית פלוג, המשנה לנגיד הנוכחית, השתכרה עד כה כ-50 אלף שקל לחודש, יותר מאשר הנגיד עצמו.

בראיון לגלי צה"ל הבוקר אמר שר האוצר יאיר לפיד כי על פרנקל הופעלו לחצים רבים כדי לשכנעו לקבל על עצמו את תפקיד הנגיד, בין היתר בשל הויתור על תנאי שכר טובים יותר במסגרת תפקידו כיו"ר הבנק הבינלאומי ג'י. פי מורגן.

לדברי לפיד, "פרנקל לא רצה בהתחלה את התפקיד כי זה שינוי גדול בחייו. אתה קורא למישהו למילואים ואומר לו "המדינה שלך זקוקה לך. זה משכורת נמוכה יותר ותנאים פחות טובים אבל המשק זקוק לך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully