וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 האפליקציות והאתרים שישפרו את מצבכם הכלכלי

רועי גולדנברג

26.6.2013 / 11:18

הכסף בורח בין האצבעות? "גלובס" מציג 5 אתרים ואפליקציות שיסייעו לעקוב אחר קופת הגמל, הקניות בסופר, השופינג, הנחות מועדון וכלל ההוצאות באשראי

אין כמעט מי שמצליח לעקוב בדקדקנות אחר כל העניינים הכספיים שלו בכל רגע נתון בכל פלטפורמה. זה מתחיל בחוסר הזמן לעשות השוואה אמיתית בין רשתות השיווק השונות כדי לבדוק איפה סל הקניות הממוצע שלו הוא הזול ביותר, ממשיך בחוסר סדר בקבלות של המוצרים שרכש, עובר בשימוש נכון בכרטיסי מועדון הלקוחות שברשותו ומגיע עד לחוסר הבנה פיננסית של מצבו הכספי בקופות הגמל או קרנות הפנסיה וההשתלמות. חמישה פיתוחים ישראליים מנסים לעשות סדר בבלגן הכספי הזה ולפשט את היכולת לעקוב אחר ההוצאות והפעולות הפיננסיות בצורה הרבה יותר נגישה - דרך האינטרנט והסמארטפון.

FeeX - להפחית דמי ניהול בקופת הגמל

אפליקציות כלכליות. גלובס
אפליקציות כלכליות/גלובס

ניהול חשבונות פיננסיים אינו חביב על הישראלי הממוצע, שלא תמיד יודע איפה מוחזקת קופת הגמל שלו, כמה כסף הצטבר לו בפנסיה או מתי משתחררת קרן ההשתלמות. חברת FeeX מפזרת קצת ממסך הערפל הזה. נקודת המוצא היא דמי הניהול שכל אחד משלם למוסדות הפיננסיים ולחברות הביטוח והשוני הקיים בין הלקוחות.

איך זה עובד? לאחר הרשמה קצרה, מעלים את הדוח הרבעוני או השנתי של קרן ההשתלמות או קופת הגמל לאתר על-ידי סריקה שלו, הקלדה ידנית של הפרטים הרלבנטיים או צילום באמצעות הסמארטפון ושליחתו לתיבת המייל של החברה. מי שאינו מוצא דוח כזה, יקבל הסבר מפורט באתר של FeeX לאיזו חברה צריך לפנות ומה לבקש.

לאחר משלוח המייל, המערכת מנתחת את הדוח ומשווה את דמי הניהול שהמשתמש משלם מול לקוחות בעל פרופיל פיננסי דומה באותה קרן או קופה באמצעות דוחות שמשתמשים אחרים העלו (חוכמת ההמונים). הניתוח עצמו, שנשלח כעבור מספר דקות למשתמש, מציג את מד הפראייר, שמראה אם דמי הניהול שהוא משלם גבוהים מדי.

אבל זה לא הסוף. האתר מספק את פרטי הקשר של הקרן או הקופה, כולל מכתב מוכן למשלוח במייל או בפקס עם הפרטים הרלבנטיים והבקשה להפחתת דמי הניהול. כל שנותר לעשות הוא לשלוח את המכתב, לוודא שהוא התקבל ואז לבדוק שהחברה ניאותה ליישר קו ולהפחית את דמי הניהול.

בשירות קיימים כבר אלפי דוחות ומשתמשים בו 5,000 אנשים, שהשיגו חיסכון פוטנציאלי של 6 מיליון שקל. בחודשים הקרובים החברה תשיק גם כלי להשוואת דמי ניהול בקרנות פנסיה ובהמשך גם לביטוחים שונים.

אתר: feex.co.il

Stuff - מה קנינו און-ליין, וכמה שילמנו?

אפליקציות כלכליות. גלובס
אפליקציות כלכליות/גלובס

המסחר המקוון באינטרנט הפך עבור רבים מהישראלים לעניין שבשגרה. אמנם החברות הישראליות לא ממש מיישרות קו, אבל לא מעט ישראלים מרגישים ביטחון רב יותר להזמין דברים באתרים בחו"ל - החל מאפליקציות דרך החנויות של אפל וגוגל, דרך ספרים באמזון וגאדג'טים ב-ebay ועד לחפצים לבית מ-etsy או בגדים או בגדים מ-ASOS. גם החנויות הפיזיות בארה"ב מתחילות להתקדם דיגיטלית ומאפשרות משלוח קבלות וחשבוניות ישירות לתיבת המייל של הלקוח.

מתוך הרצון לעשות סדר בחשבוניות שמגיעות למייל - בין אם הוזמנו פריטים דרך האינטרנט או בחנות פיזית - פיתחה לאחרונה ebay, באמצעות מרכז החדשנות הישראלי שלה, שירות אינטרנטי בשם stuff, שמאפשר לסרוק את תיבת המייל של המשתמש ולאתר חשבוניות של רכישות שונות שבוצעו.

לאחר הסריקה, הפלטפורמה של stuff מתחילה לעשות סדר: היא מציגה ניתוח מעמיק של היסטוריית הרכישות של המשתמש וממיינת אותם לפי תחום, סכום, מועד הרכישה ושם החנות או הספק שבהם נעשתה הרכישה. השירות מאפשר לדעת כמה כסף הוצאנו על אפליקציות מובייל, כמה על ספרים וכמה בסבב השופינג האחרון ב-Macy's.

השירות של stuff מאפשר גם להתעדכן על השווי הנוכחי של מוצרים שנרכשו בעבר ובכך אף מקל על האפשרות למכור אותם באיביי בלחיצת כפתור וללא צורך להקליד את המפרט הטכני שלהם.

אתר: stuff.ebay.com

Zollo - להשוות מחירים ברשתות שיווק

אפליקציות כלכליות. גלובס
אפליקציות כלכליות/גלובס

אחד הקשיים העיקריים בבחירת רשת השיווק שבה עורכים את הקניות הוא חוסר היכולת לבצע השוואה אמיתית בין מחירי המוצרים בין הרשתות השונות. בתקשורת מתפרסמים מעת לעת (בעיקר בחגים) השוואות של סלי קניות, אך אלה מספקים תמונה כללית של מוצרים פופולריים ולא את רשימת הקניות האישית של המשתמש. ניסיון לברר את המחירים דרך אתרי האינטרנט מעלה תמונה אחרת, שכן המחירים שונים וכך גם המבצעים.

את הנקודה הכואבת הזו מנסה לפתור חברת Zollo עם פלטפורמה לקבלת מחירים על בסיס השוואת קבלות. בשונה מאפליקציות קיימות, שמאפשרות השוואת מחירים על-ידי סריקת ברקוד של כל מוצר ומוצר או הקלדתם, ב-Zollo מצלמים דרך הסמארטפון את הקבלה לאחר ביצוע הקניות, שולחים למייל של החברה ולאחר זמן מה (שנע בין 20 דקות ועד 12 שעות) מתקבלת השוואה לשלוש רשתות שיווק ברדיוס הקרוב לסופר שבו נערכו הקניות. בהשוואה ניתן לראות מה שיעור ההפרש אם אותן קניות היו נערכות ברשתות אחרות, מה המרחק מהסופר שבו נערכו הקניות וכן הצגת טבלת המחירים רשת מול רשת.

בחברה מציינים כי במידה ומוצר מסוים אינו קיים ברשת אחרת, הפלטפורמה מחפשת מוצר תחליפי ובמידה ואין מורידה אותה מהרשימה כדי לייצר בסיס בר-השוואה. בשירות משתמשים כבר למעלה מ-10,000 לקוחות ובקרוב מתוכנן לצאת עדכון לאפליקציה שיאפשר לבצע את השוואת המחירים טרם ביצוע הקניות וכן יכולת לערוך קניות באמצעות רשימת מוצרים מוגדרת מראש, שמתבססת על שקלול המוצרים האחרונים שנרכשו.

אתר: zollo.co.il

כמה שילמתי - לדעת כמה הוצאנו בכל כרטיסי אשראי

אפליקציות כלכליות. גלובס
אפליקציות כלכליות/גלובס

לא מעט ישראלים מחזיקים מספר כרטיסי אשראי, ורבים מהם מתקשים לעקוב אחר הפעולות שהם מבצעים באמצעותם, שלא לדבר על חיובים שגויים או אי קבלת זיכויים.

האפליקציה "כמה שילמתי" מעניקה מבט מלמעלה על שלל כרטיסי האשראי של המשתמש, כך שהוא יוכל לעקוב ביתר קלות אחר ההוצאות ואחר השימושים השונים.

האפליקציה היא פתרון טוב עבור מי שמחזיק מספר כרטיסי אשראי ואינו מעוניין להחזיק אפליקציה ייעודית לכל אחד מהכרטיסים כדי לעקוב אחר הפעולות השונות. לאחר הכנסת פרטי כרטיס האשראי, ניתן להתחיל ולנטר את הפעילות בכולם ואף לסווג לפי כל אחד מהם. בכל כרטיס ניתן לבחון את ההוצאות השונות לפי תחומי כמו תקשורת, מסעדות, סופרמרקט, ביגוד ועוד.

האפליקציה מציגה את סך ההוצאות לכל תחום וכן את מספר העסקאות והאחוז שתופס התחום מתוך כלל ההוצאות של המשתמש באותו כרטיס אשראי.

כמו כן, מספקת האפליקציה מידע על בית העסק שבו בוצעה פעולת החיוב באשראי, מספר הטלפון שלו ומספר התשלומים שלפיהם נעשתה העסקה.

האפליקציה מוצעת בחינם אך מוגבלת רק לשני חשבונות אשראי.

מי שירצה להוסיף יותר משני חשבונות, ייאלץ לשלם 15.9 שקל וכך גם לקבל גרסה ללא פרסומות.

אתר: bit.ly/175CvbO

Payz - לנצל הטבות בכרטיסי מועדון

אפליקציות כלכליות. גלובס
אפליקציות כלכליות/גלובס

הרשתות הקמעונאיות מנסות להפוך את לקוחותיהן ללקוחות חוזרים ונאמנים באמצעות חברות במועדון ומתן הטבות והנחות, אך ברוב המקרים הדבר מסתיים בארנק תפוח בכרטיסי פלסטיק ובהרבה כסף שנשאר על הרצפה מבלי שאף אחד ינצל אותו.

חברת Payz מנסה לעזור למשתמש לנצל טוב יותר את המועדונים בהם הוא חבר ובאמת לנצל את ההטבות שהוא מקבל במקומות הרלבנטיים. הרעיון הוא לבחור את המועדונים אליהם משתייך המשתמש ועל בסיס מיקומו, לראות רשימה של הנחות בבתי עסק שונים.

האפליקציה, שזמינה לאייפון ולאנדרואיד, עובדת לאחר בחירה מתוך 25 מועדוני לקוחות - מחברות כרטיסי האשראי, דרך רשתות שיווק ועד למועדונים לעובדי היי-טק, לאנשי צבא ושוטרים ואפילו לתושבי ירושלים ופתח תקווה.

לאחר מכן, מוצגת רשימה של עשרות ומאות ההטבות בכרטיסים השונים, כשניתן לבצע חיפוש לפי שם או סוג בית העסק, לפי הטבות באזור הגאוגרפי של המשתמש וכן לפי סוג הכרטיס.

בנוסף, ניתן לראות את בתי העסק המעניקים הנחות והטבות על-גבי מפה לצד מיקום המשתמש.

לאחר בחירת ההטבה, ניתן לקבל פרטים על אופן מימושה וכן קישור למידע מורחב באתר של מועדון הלקוחות הרלבנטי. האפליקציה סוקרת אלפי הטבות, כך שניתן למצוא כ-3,500 הטבות למחזיקי כרטיס ישראכרט, 2,850 הטבות למחזיקי לאומי קארד ועוד.

אתר: payz.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully