וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה לישראל בוחנת פיצול לשתי חברות

קובי ישעיהו

26.6.2013 / 8:36

החברה החדשה תחזיק בצים, קורוס וטאואר בעוד החברה לישראל תמשיך להחזיק בכיל ובבז"ן. החברה החדשה תירשם בבורסה זרה או באחד העם

לאחר הפסקת ההשקעה בבטר פלייס ועל רקע ההפסדים הכבדים של צים, בוחנים בהנהלת החברה לישראל אפשרות לפצל אותה לשתי חברות. כך דיווחה הבוקר החברה לבורסה.

"דירקטוריון החברה קיבל את המלצת הנהלת החברה , והחליט לבחון מהלך אסטרטגי של פיצול בהחזקות החברה , שמטרתו יצירת ערך לחברה ולכלל בעלי מניותיה, באמצעות חשיפת נכסי החברה לציבור משקיעים גדול וממוקד יותר בתחומי הפעילות, יצירת גמישות מבנית בהחזקותיה התאגידיות של החברה , ומיקוד עסקי , אשר בטווח הארוך צפוי לסייע להקטנת הפער בין שווי נכסי החברה לשוויה בבורסה".

המהלך הנבחן ואופן יישומו כפי שהוא נבחן כעת הוא בפיצול החזקותיה של החברה כך שההחזקות באיי.סי.פאואר, קורוס (מיזם הרכב בסין), צים, איי.סי.גרין אנרג'י וטאואר יועברו לחברה חדשה שתוקם לשם כך ואילו החברה לישראל תמשיך להחזיק בכיל ובבזן.

בחברה לישראל (202,100), הנמצאת בשליטת עידן עופר, מעריכים כי תוכנית הפיצול תושלם בתוך 6-12 חודשים. החוב של החברה לישראל כלפי בנקים מממנים ומחזיקי אג"ח יוותר בחברה לישראל אשר תמשיך להחזיק בכי"ל. בעתיד אפשר שתבחן אפשרות לפצל גם את ההחזקה של החברה לישראל בבז"ן.

כמו כן, בכוונת החברה לישראל, אשר תחזיק בכיל ובבז"ן לאחר השלמת תוכנית הפיצול, להימנע מביצוע השקעות בחברות חדשות.

הכוונה היא שהמניות ואגרות החוב של החברה לישראל אשר תחזיק, לאחר השלמת תוכנית הפיצול, ככל שתושלם, בכיל ובבז"ן, ימשיכו להיסחר בבורסה בתל אביב. במסגרת תוכנית הפיצול תרשם החברה החדשה למסחר בבורסה זרה ו/או בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

נציין כי קברניטי החברה לישראל, בראשות המנכ"ל ניר גלעד, הציעו לאחרונה, במסגרת דיונים עם נושי צים, לוותר על השליטה בחברת הספנות, במסגרת הסדר החוב המתגבש בחברה. ‏בהתאם, מציעה צים לבנקים ולמחזיקי האג"ח, להמיר כ-1.4 מיליארד דולר חוב, מתוך כ-3 מיליארד דולר סך התחייבויותיה של צים, ל-100% ממניות החברה. כלומר, תספורת של למעלה מ-50% על החוב. כחלק מהסדר כזה, תשקול החברה לישראל הזרמת הון גדולה לצים תמורת עד 20% ממניות החברה.

כבר בדוחותיה ל-2012 ציינה החברה לישראל על נכונותה לוותר על כלל המניות בצים - ששווייה מוערך באפס: "בעקבות ההסכמות עם הבנקים המממנים, ניתנה תמיכתה העקרונית של הנהלת החברה להעברת מלוא מניותיה בצים לגורם שיחזיק בהן בנאמנות לטובת נושיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully