וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הצמיחה ברבעון הראשון ירדה ל-1.8%

פאדי מועלם

26.6.2013 / 16:53

היום התפרסמה ההערכה השלישית והאחרונה לצמיחה בתמ"ג. הייתה נמוכה משמעותית מהתחזיות ומההערכות הקודמות. החוזים העתדיים מחקו את העליות בעקבות הפרסום

לאחר נתוני המאקרו הטובים בארצות הברית שהובילו לשינוי מגמה בשווקים בעולם ביומיים האחרונים, קיוו המשקיעים לחדשות טובות שתמשיך את מגמת השיפור בכלכלה האמריקאית שהצביעו עליהם נתוני המאקרו האחרונים. אך נתוני הצמיחה שפורסמו היום איכזבו את המשקיעים.

ההערכה השלישית והאחרונה לצמיחה בתמ"ג ברבעון הראשון של השנה עמדה על 1.8% נמוכה משמעותית מהצפי של האנליסטים שעמד על 2.4%, בדומה להערכה השנייה שפורסמה לצמיחה לפני כחודש. מהנתונים עולה כי למעט בתחום הבניה והממשל, נרשמה ירידה בכל מנועי הצמיחה.

היקף הייבוא ירד ב-0.4% ברבעון הראשון לעומת עלייה של 1.9% בהערכה הקודמת. הייצוא גם הוא רשם ירידה של 1.1% לעומת עלייה של 0.8% בהערכה הקודמת. הוצאות הצרכנים, שאחראית על שני שליש מהצמיחה בארצות הברית, עלתה ב-2.6% לעומת עלייה של 3.4% בהערכה הקודמת. ברבעון האחרון של 2012 נרשמה עלייה של 1.8%.

נתוני הצמיחה החדשים מעמידים בסימן שאלה את כוונות הפדרל ריזרב להתחיל בהפחתת תוכנית רכישות האג"ח החודשיות שלו, כפי שהודיע יו"ר הפד בן ברננקי בשבוע שעבר.

נזכיר כי אתמול התפרסמו נתוני מאקרו טובים וגרמו להיפוך מגמה בשוקי העולם. העליות החדות שנרשמו בנתון הזמנות המוצרים בני קיימא, מדד מחירי הבתים של קייס שילר, מדד אמון הצרכנים ונתון מכירות הבתים החדשים הפיחו שוב אופטימיות בשווקים.

הזמנות המוצרים בני קיימא עלו בחודש מאי ב-3.6% לעומת צפי לעלייה של 3%. מדד קייס שילר, שבוחן את מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארצות הברית, עלה בחודש אפריל ב-12.1% לעומת החודש המקביל אשתקד כשהצפי היה לעלייה של 10.5%. מדד אמון הצרכנים של חודש יוני זינק ל-81.4 נקודות לעומת צפי ל-75 נקודות ואילו בחודש מאי נמכרו 476 אלף בתים חדשים לעומת צפי למכירת 460 אלף בתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully