וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה חיובית בוול סטריט על אף נתון הצמיחה החלש

פאדי מועלם

26.6.2013 / 23:32

האומדן האחרון של הצמיחה ברבעון הראשון עמד על 1.8% - לעומת צפי של 2.4%

"הצמיחה ב-1.8% מדאיגה במיוחד. אם זה הכי טוב שלנו, אפילו אחרי תוכנית QE אגרסיבית, הכלכלה המקומית אפילו יותר שבירה ממה שחשבנו", אומר טוד שונברגר מ-LandColt Capital. "הדבר הכי פתטי בזה הוא שבוול סטריט יראו בזה חדשות טובות, והמניות כנראה ימשיכו לעלות על סמך תקווה לתקופה ממושכת יותר של רכישות אג"ח".

מה שגרם לתחילת היפוך המגמה בשוקי העולם אתמול הייתה ההודעה של הבנק המרכזי הסיני שהפריך את החששות ממחנק אשראי. הבנק הודיע כי לא תהיה לו בעיה להזרים כספים למוסדות שצריכים אותו, אך טען כי גורמים עונתיים גורמים כעת לבעיית נזילות מסויימת אך מדגישים כי הגורמים הלאו יחלפו בהדרגה.

"האנליסטים מעריכים כי ההתערבות הזאת של הבנק הסיני תספק תמיכה לטווח הקצר בלבד, כי העניין המרכזי הוא בנוגע להפחתת המינוף של הבנקים ויצירת מערכת בנקאות יציבה ומאוזנת יותר", כתב סטאן שאמו, אסטרטג השקעות בחברת IG בסקירה כלכלית.

לאחר ההודעה של הבנק המרכזי שגרמה לבורסת שנגחאי למחוק ירידה של יותר מ-5% במהלך המסחר, הגיעו נתוני המאקרו החיוביים מארצות הברית והשלימו את היפוך המגמה. העליות החדות שנרשמו בנתון הזמנות המוצרים בני קיימא, מדד מחירי הבתים של קייס שילר, מדד אמון הצרכנים ונתון מכירות הבתים החדשים הפיחו שוב אופטימיות בשווקים. הזמנות המוצרים בני קיימא עלו בחודש מאי ב-3.6% לעומת צפי לעלייה של 3%. מדד קייס שילר, שבוחן את מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארצות הברית, עלה בחודש אפריל ב-12.1% לעומת החודש המקביל אשתקד כשהצפי היה לעלייה של 10.5%. מדד אמון הצרכנים של חודש יוני זינק ל-81.4 נקודות לעומת צפי ל-75 נקודות ואילו בחודש מאי נמכרו 476 אלף בתים חדשים לעומת צפי למכירת 460 אלף בתים.

נתוני הצמיחה מאכזבים

נתוני הצמיחה שפורסמו היום איכזבו. ההערכה השלישית והאחרונה לצמיחה בתמ"ג ברבעון הראשון של השנה עמדה על 1.8%, נמוך משמעותית מהצפי של האנליסטים שעמד על 2.4%, בדומה להערכה השנייה שפורסמה לצמיחה לפני כחודש. מהנתונים עולה כי למעט בתחום הבניה והממשל, נרשמה ירידה בכל מנועי הצמיחה. היקף הייבוא ירד ב-0.4% ברבעון הראשון לעומת עלייה של 1.9% בהערכה הקודמת. הייצוא גם הוא רשם ירידה של 1.1% לעומת עלייה של 0.8% בהערכה הקודמת

מניות במוקד

חברת מלאנוקס (18400, 11.52%+) ריכזה גם היום עניין לאחר שאתמול הודיעה על חתימת הסכמי ענק עם מיקרוסופט וגוגל. לאחר ההודעה זינק מניית החברה במסחר בוול סטריט בכ-11%.

פלוריסטם (1128, 8.78%+) הודיעה היום כי נכנסה לשותפות אסטרטגית והסכם רישוי עם חברת הביוטק הקוריאנית צ'אה (Cha). ההסכם נוגע לפיתוח ומסחור של מוצרים מתאי PLX של פלוריסטם בהתוויות של טרשת עורקים חמורה בגפיים התחתונות (CLI) וצליעה בינונית לסירוגין (IC) בדרום קוריאה.

גם המניה של חברת מקדונלדס (98.935, 1.45%+) ריכזה עניין לאחר שהחברה הודיעה כי תפסיק לשווק מוצרי "חלאל" בעקבות הסדר טיעון שהגיעה אליו החברה בתביעה שהוגשה נגדה בטענה שלא כל האוכל המשווק כ"חלאל" היה אכן כך.

מניית מיקרוסופט (34.35, 2.02%+) רשמה עלייה במסחר היום על רקע כינוס המפתחים שנערך הערב. בבנק ההשקעות מורגן סטנלי העלו את מחיר היעד למניה מ-36 דולר ל-40 דולר למניה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully