וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עולה לבלות במלון עם אייל גולן?

ספיר פרץ-זילברמן

27.6.2013 / 19:00

מזמינים חופשה לקיץ? "גלובס" בודק אילו מופעי בידור מציעים בתי-המלון כדי להציע עסקה אטרקטיבית יותר, ואילו מהם גובים על כך תשלום נפרד. הכי יקר: מלונות עם הופעות של אייל גולן, קובי פרץ ושלומי שבת. צפו בטבלה המלאה

לא רק ביום העצמאות, גם לקראת חופשת הקיץ מתנהל מרדף אחר אמנים חמים. בתי-מלון ממהרים, בשם התחרות על כיסו וליבו של התייר הישראלי, לסגור עם השמות החמים בתעשייה, ובעיקר בתעשיית הזמר המזרחי ובעולם הילדים והסטנד-אפ.
כך למשל, רשת פתאל סגרה כבר לפני 8 חודשים עם הזמרים אייל גולן, שלומי שבת וקובי פרץ לתת ביולי-אוגוסט 16 הופעות לאורחי הרשת באילת (גולן - 4 הופעות, שבת - 11 הופעות ופרץ - הופעה אחת), וכן 30 הופעות עם כוכבי הילדים מיכל הקטנה, אודי ואביעד, מיקי גולדשטיין (במופע "שלכת") ושי ורועי ("מותק של יומולדת") שיופיעו במלונות הרשת באילת, טבריה וים המלח.

רשת ישרוטל באילת סגורה עם יובל המבולבל; רשת רימונים באילת התקשרה עם הדוד חיים, מופע ערוץ הופ עם יעל דואני, מסיבת קיץ עם רוני דואני ושירן וליאור מהסדרה "גאליס"; קלאב הוטל אילת עם 12 הופעות של "שלישיית מה קשור" ועם הסטנדאפיסטים קובי מימון ושלומי קוריאט; מלון דניאל בים המלח של רשת מלונות טמרס עם המופע המוזיקלי לילדים "גילי בא לבקר"; ואילו מלון הגושרים שבצפון הארץ החתים את הסטנדאפיסטים אבי גרייניק ואמירם טובים להופעה אחת.
ואכן, רוב הישראלים (67%) אומרים שהופעה של אמן מוכר וידוע בבית-מלון גורמת להם להזמין נופש במלון המארח - כך עולה מסקר שערך מכון המחקר Panels לרגל עלייתה עונת ה-VIP של סדרת הדוקו-ריאליטי-מוזיקלית התוכנית "מה שקורה באילת" בתחילת יולי בערוץ 24.

עם זאת, מסתבר שהם מעדיפים סטנד-אפ על מופע מוזיקלי - 45%, ובעיקר צעירים עד גיל 30, השיבו כי הם מעדיפים סטנד-אפ בבית-מלון; ורק 21%, רובם נשים, מעדיפים מופע של זמר יחיד מהשורה הראשונה. 20% מסתפקים בהופעה של צוותי הווי ובידור לילדים; ו-14% מעדיפים שלא יהיו הופעות.
עוד עולה מהסקר, שנערך באינטרנט בקרב 300 נשאלים בגילאי 18 ומעלה, כי מרבית המשפחות מעדיפות הופעת ילדים מאשר הופעת מבוגרים במלון: 86% מההורים לילדים עד גיל 9 ו-71% מההורים לילדים בגילאי 4-17 השיבו כך, לעומת כ-30% שמעדיפים הופעת מבוגרים.

מי מממן?

אמנים, ובפרט אלה מהשורה הראשונה, הם עסק יקר. מלונאים שעימם שוחחנו טוענים כי המימון לא בא על חשבון האורחים ולא מייקר את תעריפי הנופש.

ואכן, מבדיקה שערכנו במרכזי הזמנות של כמה מלונות לא נמצאו פערים במחירים במועדי נופשים סמוכים עם או בלי כוכבים. כך למשל, מלון "הגושרים מלון בטבע" גובה תעריפים זהים בכל חודש יולי: 930 שקל לזוג על בסיס לינה וארוחת בוקר בחדר סטנדרטי ו-1,170 שקל בחדר באגף הבוטיק.
המחירים זהים גם ב-12 ביולי, היום בו צפוי להופיע במלון האמן אבי גרייניק. במרכז ההזמנות אפילו הציעו לנו את החדר באגף הבוטיק במחיר זהה בתוספת ארוחת ערב ללא תשלום נוסף (כלומר, על בסיס חצי פנסיון) בערב ההופעה "כי יש לנו עכשיו מבצע".

ברשת פתאל, המתפעלת באילת 9 בתי-מלון, ניתן באוגוסט להשיג חבילה ללא הופעה. כך למשל, 4 לילות במלון יו קורל ביץ' קלאב (שבחוף הים שלו מתקיימות כל ההופעות של הרשת) עולים בסוף החודש (24-29) לזוג בחדר סטנדרטי על בסיס הכול כלול 4,800 שקל - זול ב-50% לעומת אותה חבילה בתחילת אוגוסט (4-8) הכוללת הופעה של אייל גולן (ב-6 בחודש). המוקדנית במרכז ההזמנות נימקה את הפער האדיר בירידה בביקוש בסוף אוגוסט בשל החזרה לבית-הספר.

גם במלונות רשת רימונים ניתן למצוא חבילה ללא הופעה רק באוגוסט. כך למשל, 4 לילות (ב-18-22) לזוג על בסיס ארוחת בוקר בחדר סטנדרטי במלון רימונים של הרשת באילת עם הופעה עולים 5,160 שקל לעומת 3,400 שקל לאותה חבילה בסוף החודש (25-29). גם כאן במוקד ההזמנות מנמקים את הפער בחזרה לבית-הספר, וכי "ההופעות לא מייקרות את מחיר החופשה. הן נועדו למשוך אלינו אנשים".

לדברי רוני אטיאס, מנכ"ל חברת הבידור של רשת פתאל, הרשת מאמצת את מודל "אמני קיץ" במטרה להעצים את חוויית הלקוח ולכן לא גובה תשלום נוסף עבור ההופעות: "האסטרטגיה של "אמני קיץ" נועדה להשפיע על הישראלים לבחור פתאל". אולי זה מה שמסביר מדוע פתאל מקצה לטובת "אמני קיץ" 6-7 מיליון שקל (מתוך תקציב בידור שנתי כולל של כ-30 מיליון שקל).

ענת אהרון, סמנכ"לית השיווק של רשת מלונות רימונים המתמקדת במופעי ילדים תחת הסלוגן "בידור לילדים זה שלווה להורים", מוסיפה: "שמות של אמני ילדים ממותגים בהחלט עוזרים לשכנע הורים דרך הילדים לבחור במלונות שלנו וליהנות לא רק מנופש אלא גם מהופעה של כוכב ילדים אהוד".
לדבריה, בדיקות שביעות-רצון שנעשו בקרב לקוחות הרשת מוכיחות שאמן אהוד הוא אחד הגורמים לסגירת נופש. "לא מדובר בגורם עיקרי, אך בהחלט חלק משיקול גלובלי, ולכן חצי מתקציב הבידור השנתי של רימונים מוצא בקיץ. אנחנו עושים מאמץ לגייס אמנים מהשורה הראשונה, כי אי-אפשר להביא תיאטרון בובות עלום שם בזמן שבתי-מלון אחרים מארחים אמני הילדים מהשורה הראשונה. אנחנו חייבים להתאמץ בנושא הזה, אחרת אין לנו יתרון".

גם אהרון טוענת כי אמן, פופולרי ככל שיהיה, לא מייקר את מחיר הנופש ברשת, וכי זו סופגת את העלויות.

ישרוטל וקלאב הוטל: תשלום נוסף

בניגוד לפתאל ורימונים, רשת ישרוטל, המציעה הקיץ לאורחיה באילת מופע קיץ חדש "מסביב לזמן" בכיכובם של יובל המבולבל, עמית פרקש ופרופסור פוקס (גיל ווסרמן), תגבה 45 שקל מכל אורח (ילד ומבוגר) שירצה לצפות בהופעה.

נחום קרה, סמנכ"ל השיווק והמכירות של הרשת, מסביר למה: "יש אורחים ברשת שלא מעניינת אותם הופעה של יובל המבולבל, ולכן אין שום סיבה שהם יסבסדו את ההופעה עבור אורחים אחרים שיובל המבולבל כן מעניין אותם".

עוד לדבריו, במלונאות, אין דבר כזה שלא מתמחרים כל הוצאה. "כל הוצאה מתומחרת ומגולגלת באיזה שהוא אופן על האורח, ולנו אין עניין לגלגל את ההוצאה הזו על כל האורחים שלנו. זאת המדיניות".
גם בקלאב הוטל אילת גובים 75 שקל מכל אורח שיחפוץ לצפות ב"מה קשור", קובי מימון ושלומי קוריאט.
רוני פיבקו, מנכ"ל קלאב הוטל, מסביר כי ההחלטה לגבות תשלום נובעת מסיבה לוגיסטית. "במהלך הקיץ יש לנו מעל 4,000 אורחים בכל זמן נתון - ורק 1,000 מקומות ישיבה באודיטוריום בו מתקיימות ההופעות. אם ניתן את ההופעות האלה חינם, יהיה בלגן. אנחנו רוצים למנוע הצפה".
פיבקו מסכים עם הטענות של ישרוטל לפיהן בסופו של יום אין מתנות חינם. "להערכתי, מחירי חבילות הנופש בקיץ הם ברמה שמשאירה מספיק שומן כדי לממן אמנים מהשורה הראשונה".
רוני אלוני, סמנכ"ל השיווק של פתאל, דוחה על הסף טענות אלה: "כל חברה והאסטרטגיה שלה. אנחנו סופגים את ההוצאה ולא מגלגלים אותה על האורחים. אנחנו גם לא מפחיתים בדברים אחרים כמו שירות ורמת אירוח כדי לממן את אייל גולן. לשמחתי זה מוכיח את עצמו - כל קיץ הקהל מצביע ברגליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully