וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה בעליות זה היום השלישי ברציפות

משה גולן

27.6.2013 / 23:02

תביעות האבטלה השבועיות ירדו, ההכנסות של משקי הבית עלו מעל הצפי ומכירות הבתים בהמתנה פתיעו גם הן. בגוש האירו הגיעו להסכמות בנוגע לתנאי החילוץ של בנקים ביבשת

המסחר בוול סטריט ננעל היום (חמישי) בעליות שערים, לאחר שגם אתמול ננעל המסחר במגמה חיובית ועל רקע מסכים ירוקים בבורסות אירופה היום. כיוון המסחר הושפע ממספר נתוני מאקרו מהותיים שהתפרסמו היום, בכללם תביעות האבטלה השבועיות ונתוני ההוצאה וההכנסה של משקי הבית.

כאמור, אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים, כאשר החדשות הכלכליות הרעות הצטיירו בעיני המשקיעים כחדשות טובות. אומדן הצמיחה האחרון לרבעון הראשון של 2013, שפורסם אתמול, הצביע על קצב צמיחה של 1.8% (שנתי), נמוך מהאומדן הקודם ומצפי האנליסטים שעמד על צמיחה של עד 2.4%. עם זאת, נראה כי המשקיעים קיבלו את הנתון באופטימיות בשל התקווה כי הוא יגרום ל'פד' לדחות מעט את התוכניות להאט את רכישות האג"ח.

יו"ר הפד של ניו-יורק וויליאם דדלי התייחס היום לנושא. במהלך מסיבת עיתונאים אמר דדלי כי הפד עשוי להגדיל את היקף רכישות האג"ח, שעומדות היום על סכום של 85 מיליארד דולר, במידה ושוק העבודה בארצות הברית לא יראה סימני התאוששות משמעותיים. דדלי ציין כי שינוי כלשהו בתוכנית רכישות האג"ח של הפד תהיה תלויה בנתוני המאקרו שמתקבלים ולא יתבצע בתאריך קבוע כלשהו. יו"ר הפד של ניו-יורק המשיך ואמר כי הצמיחה בארצות הברית תשתפר משמעותית במהלך שנת 2014.

"התיקון עדיין לא נגמר", טוען ג'וש בראון, אנליסט בחברת Fusion Analytics. "עד שהמדד לא יסגור מעל 1,600 נקודות במשך שבועיים רצופים, אנו חייבים להניח שאנו נמצאים עדיין במהלך של תיקון בשווקים", הוא הוסיף. מנגד, דניס גרטמן, מנהל הבלוג להשקעות "The Gartman Letter", טוען כי המניות סימנו את התחתית וממליץ למשקיעים לנקוט בפוזיציית לונג.

ומן העבר השני של האוקיינוס, המשקיעים באירופה מגיבים להסכמות של שרי האוצר בגוש האירו בכל הנוגע לתנאי החילוץ של הבנקים ביבשת. לפי ההסכם, בעלי המניות של הבנקים, המשקיעים הגדולים ובעלי הפקדונות הבנקאיים (מעל 100 אלף אירו), יאלצו לאבד עד כ-8% מההשקעות שלהם, לפני שהממשלות יתערבו ויעניקו סיוע לבנק הקורס. זאת, במטרה להגן על משלמי המסים.

בזירת המאקרו המקומית התפרסמו היום מספר נתונים מהותיים. ב-15:30 התפרסמו כמדי שבוע תביעות האבטלה השבועיות לשבוע שהסתיים ב-22 ליוני. מספר התביעות ירד ב-9,000 לעבר רמה של 346 אלף תביעות לעומת 354 אלף בשבוע הקודם. באותה שעה התפרסמו נתוני ההוצאות וההכנסות של משקי הבית האמריקאיים בחודש מאי. ההוצאה הפרטית עלתה ב-0.3%, בהתאם לתחזיות, ואילו ההכנסה עלתה ב-0.5% כשהצפי היה לעלייה של 0.2%. ב-17:00 התפרסמו מכירות הבתים בהמתנה לחודש מאי שהפתיעו וזינקו ב-6.7% לעומת צפי לעלייה של 1.5%. הנתון עלה לשיא של 6 שנים.

נייק תפרסם דוחות

חברת נייק פרסם את דוחותיה לרבעון הפיסקלי הרביעי שלה לאחר המסחר. לפי הצפי בשוק, רווחיה יסתכמו ב-74 סנט למניה.

פלוריסטם הודיעה אתמול כי נכנסה לשותפות אסטרטגית והסכם רישוי עם חברת הביוטק הקוריאנית צ'אה (Cha). ההסכם נוגע לפיתוח ומסחור של מוצרים מתאי PLX של פלוריסטם בהתוויות של טרשת עורקים חמורה בגפיים התחתונות (CLI) וצליעה בינונית לסירוגין (IC) בדרום קוריאה.

מניית מיקרוסופט המשיכה לרכז עניין ברקע לכנס המפתחים שנערך אתמול. בבנק ההשקעות מורגן סטנלי העלו את מחיר היעד למניה מ-36 דולר ל-40 דולר למניה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully