וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו מדינה היא בעלת המוניטין הגבוה בעולם?

תומר ורון, פורבס

30.6.2013 / 8:32

מי המדינה הכי "מקובלת" המוסד הבינלאומי למוניטין דירג את המדינות עם השם הכי טוב בעולם. קנדה הגיעה למקום הראשון, ארצות הברית למקום ה-22. באיזה מקום ישראל?

מי היא המדינה עם המוניטין הטוב ביותר? ממש כמו בתיכון, המוסד הבינלאומי למוניטין בוחן את המדינות הכי מקובלות בכיתה, כאשר קנדה, בפעם השלישית ברציפות, מוכתרת למדינה עם המוניטין הטוב בעולם. אחריה נמצאת שוודיה ובמקום השלישי ניצבת שוויץ. ארצות הברית רק במקום ה-22.

לאתר פורבס ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ישראל הגיעה למקום ה-37, אחרי מדינות כמו יוון, טורקיה, פולין, צ'ילה ופורטו ריקו. הציון המשוקלל של ישראל עומד על 46.1, כאשר הממוצע העולמי בקרב 50 המדינות שנכנסו לדירוג גבוה ב-8.5 נקודות ועומד על 54.6.

עם זאת, ישראל רושמת עלייה בהשוואה לשנתיים האחרונות, כאשר ב-2012 ציון המוניטין שהעניק לה המכון עמד 43 נקודות ואילו ב-2011 עמד על 41.9. כמו כן, על פי השוואה של המכון בין התשובות שאסף לבין נתונים מהשטח עולה כי ישראל היא מהמדינות הבודדות שנמצאת במשבצת ה-"הזדמנות", משבצת המסמלת כי המוניטין אף יכול לעלות.

כדי לחבר את הדירוג, בחן מכון המחקר שלושה סעיפים: ממשלה יעילה (36.8%), סביבה מושכת (35.3%) וכלכלה מתקדמת (27.9%), כאשר כל אחד מסעיפי העל מחולקים לתתי סעיפים. כך, למשל, סעיף הכלכלה המתקדמת מכיל בתוכו תתי סעיפים כמו תרבות עסקית, ייצור מוצרים ברמה גבוה, כח עבודה איכותי וטכנולוגיה מתקדמת.

המתודולוגיה כללה למעשה ראיונות מקוונים שערך המכון עם 27,000 צרכנים במדינות ה-G8 מינואר עד מרץ של השנה הנוכחית. המחקר שאל על 50 מדינות ברחבי העולם - הגדולות ביותר, הכלכלות הגדולות או מדינות שעברו אירוע כלכלי או פוליטי מעניין לאחרונה. המכון שאל את המשיבים על תחושתם כלפי המדינות, האם ירצו לבקר שם, מה התפיסה שלהם על המדינה וכדומה.

המהומות וההתפרעויות ביוון לא הפריעו לנשאלים להעלות את ציונה לעומת השנה שעברה, ויוון היא המדינה שרושמת את הזינוק הגדול ביותר ביחס לשנה שעברה עם עלייה של 8.5% בציון המוניטין שלה, שנעמד השנה על 47.4. עוד מדינות שבלטו בזינוק המוניטין שלהן ביחס לשנה שעברה היו ערב הסעודית, פקיסטן, איטליה, ניגריה ופורטוגל.

מנגד, את הירידה הגדולה ביותר ביחס לשנה שעברה רושמת הכלכלה השנייה בגדולה בעולם וזו שלפי התחזיות אף תהיה לראשונה. סין יורדת ב-5% ביחס ל-2012 כאשר ציונה עומד על 37.8. עוד בין היורדות: ספרד, ארגנטינה, דרום אפריקה והודו.

עוד נקודה שכדאי לשים לב אליה היא הפער בין המוניטין שמייחסים תושבי המדינות שהשתתפו במחקר אל מול הציון הכללי שלו זכתה. בולטות בפער השלילי הן רוסיה וסין כאשר התדמית של תושבי שתי המדינות האלה גבוה בהרבה אל מול התדמית שייחסו לו הנבדקים משאר המדינות. מנגד, תושבי ספרד ואיטליה הם התושבים הביקורתיים ביותר כלפי מדינתם כאשר התדמית העצמית נמוכה מהמוניטין של המדינות כפי שנתפס בעולם.

  • עוד באותו נושא:
  • קנדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully