וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הח"כים - גם שכר השופטים יקוצץ ב-1%

יובל יועז

30.6.2013 / 13:06

השופטים החליטו שלא להיאבק בהחלטה להפחית את שכרם ב-1%, וזאת לאחר שבהצעת האוצר המקורית היו אמורים לספוג הפחתה של 10% משכרם. בשבוע שעבר הפחיתו גם הח"כים את שכרם ב-1%

השופטים מסכימים להפחתה של 1% בשכרם במסגרת הפחתת השכר הכללית לבעלי תפקידים בכירים במגזר הציבורי. כך הודיע בימים האחרונים נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, לשרת המשפטים ציפי לבני. זאת, בעקבות מסר שהועבר לגרוניס על ידי יו"ר נציגות השופטים הארצית, ורדה וירט-ליבנה.

השופטים החליטו שלא להיאבק בהחלטה להפחית את שכרם ב-1%, וזאת לאחר שבהצעת האוצר המקורית היו אמורים לספוג הפחתה של 10% משכרם.

לפני כחודשיים פורסם כי השרה לבני איננה מתכוונת לתמוך במאבקם של השופטים, היה ואלה יחליטו לצאת במאבק פומבי נגד ההחלטה לקצץ 10% משכרם. גורמים בכירים במערכת בתי המשפט אמרו אז ל"גלובס" כי "אנחנו לא נבחרי ציבור. השופטים הם לא חברי כנסת. מבחינתנו השפיטה היא משרת החיים שלנו, זו הקריירה שלנו. כמו שאי אפשר להפחית באופן חד צדדי לעובדים 10% מהשכר, אי אפשר להפחית גם לשופטים באופן כזה. זה כמו מס עקיף".

הגורמים ציינו כי בניגוד אליהם, חברי הכנסת נהנים משורת הטבות נלוות שאותן אין כל כוונה לקצץ למשל, רכב, תקציב קשר עם הבוחר, ספרות, עיתונים, תקציב ביגוד ועוד.

בימים האחרונים החליטה הכנסת כי שכר הח"כים יקוצץ גם הוא ב-1% בלבד ולא ב-10% כפי שתוכנן תחילה, וזאת לדברי חברי הכנסת בשל סירובם של השופטים לספוג גם הם קיצוץ עמוק בשכרם, אף ששכר השופטים מוצמד לשכרם של נבחרי הציבור. גורמים שיפוטיים בכירים, שהסכימו לקיצוץ של 1%, ציינו כי "גם אנחנו צריכים לתרום לייצוב המשק, וגם אנחנו תורמים. השופטים צריכים להשתתף במאמץ אבל בצורה סבירה, כמו בכירי המגזר הציבורי".

במערכת בתי המשפט מאמינים שנוכח העובדה שמדובר בקיצוץ "מידתי", לא יקומו שופטים בודדים שינסו לתקוף את הקיצוץ החד-צדדי בשכרם באמצעות פנייה לבתי הדין לעבודה. בנוסף, קיים ספק אם מדובר בקיצוץ חד-צדדי, נוכח הסכמתה של נציגות השופטים למהלך.

מנציגות השופטים נמסר: "במסגרת התוכנית להשתתפות העובדים נושאי המשרה ובעלי התפקיד בייצוב המצב הפיסקלי של משק המדינה, הסכימה גם מערכת בתי המשפט לקיצוץ בשיעור של 1% בשכר העובדים והשופטים. ככל שתעמוד על הפרק תוכנית לקיצוץ בשיעור נרחב יותר, תביע המערכת את עמדתה בפני הגורמים הרלוונטיים".

  • עוד באותו נושא:
  • שופטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully