וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 81 החליקה על ענב בשופרסל, תבעה - והפסידה

1.7.2013 / 16:00

15% נכות נגרמו לקשישה שטענה: עובדי הניקיון הופנו לעיסוקים אחרים - והניקיון הוזנח. שופרסל: "גם ארבעה או שישה עובדי ניקיון לא יכולים למנוע נפילת ענב בכל רגע נתון"

השופט אליהו קידר מבית משפט השלום בת"א דחה תביעה של אישה בת 81 שהחליקה על עינב בסניף שופרסל, נפלה ונגרמה לה נכות ברמה של 15%.

האישה תבעה את שופרסל לאחר שהחליקה על ענב במחלקת פירות וירקות וטענה ששופרסל התרשלה בניקיון המקום כי שכרה את שירותיהם של אנשי הניקיון בסניף קניון מרגליות השרון כעובדים כלליים. היא טענה שעובדי הניקיון הופנו גם לעיסוקים אחרים כגון פירוק משטחים ואיסוף עגלות מהחנייה, כך שלא התמקדו רק בניקיון ולפיכך עבודת הניקיון במחלקת הפירות והירקות הוזנחה.

התובעת גם קבלה על הזנחה, היעדר ניקיון ואי הצבת שילוט המזהיר מפני תאונה באזור המועד לפורענות, וטענה כי אין מקום להטיל עליה אשם תורם שכן לא ראתה את הענב על הרצפה כי עיניה היו נשואות למוצרי הסופר אותם ביקשה לרכוש.

התביעה הוגשה נגד שופרסל, חברת הניקיון רויאל קלין וחברות הביטוח שלהן. עו"ד גיל מיכלס, שייצג את רויאל קלין, טען מנגד כי אין אפשרות לדאוג לכך שהריצפה תהיה נקיה לחלוטין בכל רגע ורגע ושהחוק אינו מחייב זאת: "מדובר במרכול בגודל 1,000 מ"ר כאשר מידי שבוע מבקרים בו 8,000 קונים ולפיכך לא ניתן לדרוש מעובדי הניקיון לעמוד בכל שעות היממה ליד דוכני הירקות והפירות ולהשגיח שמא ייפול ענב או פרי אחר על הרצפה".

מנהל בשופרסל העיד כי מעולם לא התלוננו על ניקיון לקוי וכי היו לעובדי הניקיון גם מכונת שטיפה לרצפה: "מדובר בחנות עם 12 מעברים לפחות, ולא ניתן להשגיח בכל רגע אם נפל דבר מה לרצפה. לא שוכנעתי כי שני עובדי ניקיון באופן רגיל אינם מספיקים לצורך ניקוי הסניף הספציפי. אולם גם אם אלך בדרכה של התובעת ואקבע כי לצורך הדיון נדרשו ארבעה עובדי ניקיון, האם היו יכולים למנוע את נפילתה של התובעת? מדובר בהחלקה כתוצאה מענב בודד על גבי הרצפה שנפל לבטח ממשטח הענבים באזור הפירות והירקות. לא דובר על אשכול ענבים, אלא על עינב בודד. אני סבור כי גם ארבעה או שישה עובדי ניקיון לא יכולים היו למנוע נפילת ענב בכל רגע נתון על רצפת סופר בו מבקרים מאות אם לא אלפי קונים ביום".

השופט קידר פסק שלא שוכנע כי העובדים שהוצבו במקום אינם מספיקים לשמור על ניקיון הסניף. "מדובר בעינב בודד", פסק השופט. "הטלת אחריות במקרה כזה תהיה גזירה שלא ניתן לעמוד בה ולמעשה תוביל למצב בו כל פגיעה תהייה חייבת בנזיקין... לא שוכנעתי כי הסופר היה מלוכלך דרך קבע עד כדי יצירת מכשולים, אין להטיל אחריות בשל החלקת התובעת על גבי עינב".

קידר לא הטיל על התובעת הקשישה לשלם הוצאות משפט לנתבעות, וזאת בשל "תוצאותיה הקשות של התאונה".

  • עוד באותו נושא:
  • שופרסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully