וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים, אפל טיפסה 3.2%

פאדי מועלם

1.7.2013 / 23:12

נתוני מאקרו חיוביים פורסמו ביפן. מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור בארה"ב חצה לראשונה זה מספר חודשים את רף ה-50 נקודות. ריימנוד ג'יימס שידרגה המלצה לאפל ל"קנייה חזקה"

המדדים המרכזיים בוול סטריט פתחו את חודש יולי והמחצית השנייה של השנה במגמה חיובית והמסחר ננעל היום (ב') בעליות שערים. זאת, לאחר פרסום נתוני מאקרו מעודדים בתחום הייצור ולמרות הנתונים המעורבים שהתקבלו בשעות הבוקר מכיוון אסיה ובשעות הצהריים מכיוון אירופה. שבוע המסחר בוול סטריט צפוי להיות קצר השבוע, עקב יום העצמאות של ארצות הברית שיחול ביום חמישי הקרוב, ובשל כך לא יתקיים מסחר שם.

נתוני סגירה בוול סטריט, 1 ביולי 2013. גלובס
נתוני סגירה בוול סטריט, 1 ביולי 2013/גלובס

המשקיעים ברחבי העולם התעודדו הבוקר עם משמע הידיעות מאסיה לפיהם הסנטימנט העסקי בקרב החברות במדינה עלה לטריטוריה חיובית בפעם הראשונה מזה שנתיים. בנוסף התקוות בנוגע לתוכנית תמריצים שמכין ראש הממשלה היפני שינזו אבי תרמו לסנטמנט החיובי בבורסת טוקיו. אך מנגד נתוני הייצור התעשייתי של סין שפורסמו גם היום הצביעו על המשך מגמת הירידה בהיקף הייצור הסיני.

"אנו בתקופה שבה החדשות הטובות שוב מתקבלות בצורה טובה ע"י השווקים", טוען ג'ון רוסקו, מנהל השקעות בחברת Roosevelt Investment Group. "שוק המניות עיכל את העובדה שהריביות הולכות להיות גבוהות יותר".

באירופה התפרסמו היום מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור של גוש האירו כמו גם שיעור האבטלה. מדד מנהלי הרכש רשם עלייה מזערית לרמה של 48.8 נקודות, מה שאומר כי היקף הייצור ממשיך להצטמצם אולם בשיעור יותר קטן. גם שיעור האבטלה בגוש האירו ממשיך לעלות ושובר שיאים חדשים. שיעור האבטלה בגוש האירו בחודש מאי עמד על 12.1%.

בזירת המאקרו האמריקאית התפרסם היום מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור לחודש יוני שבהתאם לצפי חצה לראשונה, מזה מספר חודשים, את רף ה-50 נקודות שמפריד בין צמיחה ולהתכווצות בהיקף הפעילות ונקבע על רמה של 50.9 נקודות. האנליסטים צפו כי המדד יעלה לרמה של 50.5 נקודות וזאת מרמה קודמת של 49 נקודות שנרשמה בחודש מאי.

הנתון הזה מרכז תשומת לב רבה בקרב המשקיעים שכן הוא מספק תמונת מצב לשוק הייצור האמריקאי וכולל גם רמיזות בנוגע לנתון האבטלה שיפורסם ביום שישי הקרוב. קריאה טובה של המדד עשויה להביא לירידה בשיעור האבטלה, וירידה שכזו עשויה להיות מכריעה לקראת פגישת חודש ספטמבר של ועידת השוק הפתוח של הפד, שעל פי רוב האנליסטים תהיה זו הפגישה שבה יוחלט על תחילת צמצום היקף תוכנית רכישות האג"ח.

בשעה 17:00 שעון ישראל, ביחד עם פרסום מדד מנהלי הרכש, התפרסם גם נתון הוצאות הבנייה לחודש מאי שכצפוי רשם עלייה של 0.5% וזאת לאחר עלייה של 0.4% בחודש אפריל.
מניות במוקד

אחרי חודש עמוס, חברת טבע (39.01 0.48%-) יכולה לשים מאחוריה את הפרשה העגומה של החלפת אריזות התרופות בצרפת. לאחר שרשויות הבריאות בצרפת קבעו לפני מספר ימים שלא נגרמו מקרי מוות כתוצאה מהחלפת האריזות (בניגוד לחשדות הראשוניים), גם החקירה המקדימה שנוהלה על-ידי התובע בפריס הסתיימה במסקנה חיובית לטבע.

חברת בלקברי (10.29 1.63%-) המשיכה לעמוד במוקד. לאחר שפספסה ביום שישי את תחזיות האנליסטים ודיווחה על הפסד של 84 מיליון דולר או 16 סנט למניה, כאשר הצפי בשוק עמד על רווח נקי של 7 סנט למניה, כעת המניה סופגת גם הורדת המלצה. סוסייטה ז'נרל, חתך את הממלצה על מניית החברה ל"החזק" לעומת המלצת "קנייה". מניית החברה נופלת בכ-5% במסחר המוקדם.

בנק ההשקעות מורגן סטנלי חתך את ההמלצה על חברת 3M (109.32 0.03%-) ל-"equal-weight" בטענה כי ביצועי המניה מתומחרים מעל הביצועים הריאלים של החברה.
נוקיה (3.8504 2.95%+) הודיעה כי היא רוכשת את חלקה של סימנס במיזם משותף שלהן, תמורת כ-1.7 מיליארד אירו.

ב"רויטרס" דווח היום כי אפל (409.22 3.20%+) הגישה בקשה לרשום את המילה "iWatch" כסמל מיסחרי שלה ביפן. במקביל, חברת הפיננסים ריימנוד ג'יימס עדכנה את ההמלצה על אפל ל-"קנייה חזקה" לעומת המלצה קודמת של "ביצועי יתר", בעקבות הערכה לפי המצב הפיננסי של החברה יתייצב בטווח הקרוב.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully