וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד עזיבה באוצר: עודד שריג הודיע על פרישה

רון שטיין

2.7.2013 / 11:10

אחרי 3.5 שנים בתפקיד הודיע הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון באוצר פרופסור עודד שריג על פרישה מהתפקיד

לאחר שלוש שנים וחצי פרופ' עודד שריג, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, הודיע היום (ג') על פרישה מהאוצר. הוא הודיע לשר האוצר יאיר לפיד כי יפרוש מתפקידו בסוף אוגוסט. הודעתו מתווספת להודעתה מאמש של המשנה שלו, לי דגן, שתפרוש אף היא מהאוצר בסוף אוגוסט.

פרישתו של שריג באה על רקע דיווחים על מתיחות בינו לבין לשכת השר ולשכת מנכ"לית האוצר יעל אנדורן.

"אני מודה לאנשים המצוינים באגף שוק ההון ובמשרד האוצר על עבודה משותפת קשה, מאומצת ופורייה", מסר שריג. "ביחד קידמנו את שוק ההון, הביטוח והחיסכון בשורת צעדים שישפרו את חייהם של חוסכים ויקלו על עבודת גופים מפוקחים. מחליפי יקבל אגף מקצועי מאוד, שימשיך לפקח, לבקר ולכוון את השוק המרכזי והחשוב הזה".

לפיד מסר כי "אני מצר על עזיבתו של עודד שריג ומודה לו על תרומתו הרבה לאגף שוק ההון. שריג קידם את הרגולציה בישראל לסטנדרטים בין לאומיים, קידם את נושא הטיפול בדמי הניהול וקידם בניית תשתית מודרנית לחסכון הפנסיוני".

פרופ' שריג הינו מומחה למימון שהגיע לאוצר מהאקדמיה ומתפקידי ייעוץ וחברות בדירקטוריונים בולטים. במסגרת תפקידו הוא השלים מספר הישגים מבחינתו בהם הובלת הקמת המסלקה הפנסיונית וקידום הקודקסים שמסדרים את הרגולציה שנעשתה לאורך השנים. נוסף על כך הוא אף אישר את המלצות ועדת חודק להסדרת שוק האג"ח הקונצרניות, ועוד.

מנגד, היו מספר מהלכים שהוא לא יכול לסמן לצידם 'וי' בהם הרפורמה בדמי הניהול בקופות הגמל וביטוחי המנהלים, שנקבעה בכנסת על רף נמוך מכפי שרצה, וכן הרפורמה בהטבות המס שהאוצר מוביל בחוק ההסדרים האחרון ללא הובלת אגף שוק ההון.

  • עוד באותו נושא:
  • עודד שריג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully