וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך: אלביט הדמיה לא תפורק; מאשרת אסיפות נושים

אפרת פרץ

2.7.2013 / 13:04

השופטת קבעה כי יש לקיים אסיפת נושים עד ל-16 ביולי. "אין מקום ליתן צו פירוק. הדיון בבקשת הפירוק מושהה עד לאחר ההכרעה באסיפות הנושים"

השופטת ורדה אלשיך לא מפרקת את אלביט הדמיה: אלשיך קבעה היום (ג') כי יש לקיים אסיפת נושים עד ל-16 ביולי ולא נתנה "אור ירוק" לפרק את החברה.

"עניין לנו... לסלול את הדרך לעריכות אסיפות בהן יוכלו הנושים לשקול את כדאיות החלופות השונות ולהצביע בהתאם לטעמם, הערכתם והאינטרסים הכלכליים שלהם עצמם - ובכך ליתן הן לחברה, הן לבית המשפט והן לנושים האחרים תמונת מצב ברורה יותר באשר לסיכויי ההבראה; וכך אני מחליטה", אמרה אלשיך.

למעשה, אלשיך סוללת בכך את הדרך להסדר חוב באלביט הדמיה, שחבה כ-2.5 מיליארד שקל לנושיה. 2 הצעות הסדר עומדות על הפרק לקראת האסיפה. לפי הצעת החברה, שחבה כ-2.5 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח, הנושים הלא מובטחים יקבלו 90% ממניותיה, מוטי זיסר, בעל השליטה הנוכחי, ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה, כש-5% מהמניות יישארו בידיו וזיסר והדירקטורים יקבלו פטור מתביעות אישיות נגדם.

הקרנות הזרות, יורק ו-DK פרטנרס, שהשתלטו על כ-35% מאג"ח החברה, תומכות בהצעה (כפי שתמכו במתווה הקודם). ואולם, חלק ממחזיקי האג"ח בהם כלל פיננסים, אנליסט והראל פיא, מתנגדים לו עקב חששם שהוא יאפשר לקרנות הזרות להשתלט על החברה.

לפי הצעת הנאמנים של שמונה סדרות האג"ח של החברה, הנושים יקבלו 95% ממניות החברה, ולא יינתן פטור מתביעות אישיות לבעלי השליטה והדירקטורים.

"אין מקום ליתן צו פירוק", הוסיפה היום אלשיך. "הדיון בבקשת הפירוק מושהה עד לאחר ההכרעה באסיפות הנושים". אלשיך דרשה לקבל דיווח על תוצאות האסיפות עד ה-21 ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully