וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה חיובית בבורסה; עליות בכיל, עזריאלי, בזק ובזן

קובי ישעיהו

2.7.2013 / 22:37

מדד תל אביב 100 עלה היום ב-0.34% ומדד המעו"ף עלה ב-0.32%. מחזור המסחר הסתכם בכ-872.8 מיליון שקל

המסחר בבורסה ננעל היום (ג') בעליות שערים, על רקע עליות בוול סטריט ובאסיה מוקדם יותר היום. אתמול הסתיים המסחר בבורסה המקומית בעליות קלות.

מדד תל אביב 100 עלה היום ב-0.34% וננעל ברמה של 1,080.3 נקודות, ומדד המעו"ף עלה ב-0.32% לרמה של 1,199 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-872.8 מיליון שקל.

נזכיר כי החל ממחר יחלו להסחר בבורסה אופציות שבועיות וחוזים עתידיים שבועיים על מדד ת"א-25. על מנת לעודד אספקת נזילות למסחר באופציות החדשות מיד עם השקתן, החליט הדירקטוריון להקצות מכסה יומית של 10,000 פקודות לכל מחולל ציטוטים שיפעל באופציות אלו. על המכסה היומית לא יחול יחס פקודות-מחזורים.

המדדים המרכזיים בוול סטריט פתחו את חודש יולי והמחצית השנייה של השנה במגמה חיובית והמסחר ננעל אתמול בעליות שערים. זאת, לאחר פרסום נתוני מאקרו מעודדים בתחום הייצור ולמרות הנתונים המעורבים שהתקבלו בשעות הבוקר מכיוון אסיה ובשעות הצהריים מכיוון אירופה. שבוע המסחר בוול סטריט צפוי להיות קצר, עקב יום העצמאות של ארצות הברית שיחול ביום חמישי הקרוב, ובשל כך לא יתקיים מסחר שם.

הבורסה בישראל היא אחת הבורסות ה"זולות" ביותר בעולם. כך עולה מניתוח שערכו כלכלני לידר שוקי הון. טענה זו, נתמכת בין היתר על ידי ניתוח השוואתי של מכפיל רווח מנוכה מחזוריות של שילר (CAPE-Cyclically adjusted price-to-earnings ratio) של הבורסות השונות בעולם.

"לנוכח העובדה כי השוק הישראלי מתומחר נח יחסית, והציג ביצועי חסר בשנים האחרונות, בהשוואה למרבית השווקים בחו"ל, אנו מעריכים כי במשוואת הסיכון סיכוי, השוק הישראלי בהחלט מעניין, ויש לנצל את רמות המחירים הנוכחיות להגדלת המרכיב המנייתי המקומי. כמובן שיש לבצע זאת באופן סלקטיבי", מציינים בלידר.

דנקנר מערער לעליון

חברת אי-די-בי אחזקות (664.8, 1.50%-) הגישה אתמול בקשת ערעור דחופה לבית המשפט העליון בנוגע להסדר החוב ב-IDB פיתוח שאושר על ידי בית המשפט המחוזי. בבקשת הערעור טוענת IDB כי בית המשפט שגה כשכפה על החברה את הסדר החוב מבלי שקיבל את הסכמתה לעניין וכי העניין מנוגד לסעיף 350 לחוק החברות. בנימוקים לבקת הערעור נכתב כי בית המשפט המחוזי נדרש לדון בשאלה משפטית תקדימית והיא "האם ניתן לכפות על חברה הסדר, לפי סעיך 350 לחוק החברות, מבלי שהחברה הסכימה לכך?". בנימוקים של IDB נכתב כי למרות שמדובר בשאלה משפטית תקדימית, הסוגייה הזאת עדיין לא נידונה בבית המשפט העליון.

רוני בירון, אנליסט בכיר ב-UBS ניירות ערך, פרסם היום סקירה על חברת בזק (500, 2.63%), בסקירה, חוזר בירון על המלצת קנייה ומחיר יעד של 6 שקל למניה. בירון מציין כי "המסקנה שלנו היא שהשוק מתמחר מוקדם מדי הצלחה של מיזם הסיבים לאור האתגרים בפרישה מסוג זה וההשקעות שבזק מבצעת מנגד. אנחנו מעריכים כי תשואת הדיבידנד הגבוהה של בזק (17% או 13% בניכוי התשלום המיוחד) נובעת יותר מתמחור חסר של המניה ולא מסיכון משמעותי לתזרים".

מניית כיל (3620, 2.40%), רשמה עלייה לאחר שרשמה אתמול ירידה.

מדיגוס (88.9, 9.21%+) הודיעה היום כי קיבלה הזמנה ראשונה בארה"ב, לאספקת מערכות SRS פרי פיתוחה. הלקוח הינו המרכז הרפואי New York Presbyterian Hospital שליד אוניברסיטת קולומביה בעיר ניו יורק, ומערכות ה-SRS מיועדות לביצוע פרוצדורות לטיפול אנדוסקופי במחלת ה-GERD (החזר קיבתי-ושטי). פרוצדורות אלה יהוו השימוש המסחרי הראשון של מערכת ה-SRS בארה"ב. להערכת החברה, הפרוצדורות צפויות להיערך בשבועות הקרובים.

חברת ויקטורי (1895, 2.38%+) מדווחת כי בית ההשקעות "ילין לפידות" הפך לבעל עניין בחברה.

אורביט טכנולוג'יס (1314, 10.70%+) דיווחה היום כי קיבלה הזמנת המשך ממשרד הביטחון הישראלי לאספקת מערכות תקשורת מתקדמות בהיקף של כ-10 מיליון שקל.

שותפות הגז מודיעין (8.1, 1.22%+) הודיעה אתמול לבורסה כי השיגה הסכם פשרה עם השותפות בקידוח גבריאלה, לפיו היא תקבל מהן כ-4.6 מיליון דולר.

מזור רובוטיקה דיווחה אתמול על קבלת הזמנת המשך מרשת בתי חולים אמריקאית עבור מערכת הרנסנס. המערכת תותקן במרכז רפואי הממוקם במזרח ממפיס, טנסי.

ברקליס מעלה את מחיר היעד לקבוצת דלק (94800, 1.38%-) ב-12% ל-1,019 שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully